5 piosenek, które wesprą cię psychicznie w procesie pozyskiwania nowego klienta

 
 

Pozyskanie nowego klienta zdecydowanie nie jest bułką z masłem. Przekonanie go do kupna produktu, który starasz się sprzedać, jest naprawdę długą podróżą, składającą się z wielu etapów, które – żeby zaowocowały umową – muszą zostać przeprowadzone bezbłędnie. Rozumiemy, że ze stresu rwiesz włosy z głowy, więc pozwól, że zaproponujemy ci listę piosenek, odpowiednich do każdego etapu twojej drogi do zamknięcia dealu. Bez paniki, piosenki są bezpieczne do słuchania w biurze, więc możesz nawet nucić je pod nosem!

 

1. Poszukiwania niczym w „Eye of the Tiger” zespołu Survivor

 

Witaj w pierwszym etapie pozyskiwania klienta. Przed tobą jeszcze długa droga przed ostatnim, najbardziej ekscytującym etapem, czyli podpisaniem umowy. Urywające się telefony, tona maili i masa stresu. Rozumiemy! Najlepszym bitem do tej początkowej części – researchu, będzie „Eye of the Tiger” 

 

Bądź okiem tygrysa podnoszącym się do wyzwania naszego rywala i odszukaj swoją ofiarę w nocy, szybciej niż konkurencja!

 

2. Nawiąż kontakt, kołysząc się w rytm “Hello” Adele

 

‚Witaj, to ja!’

Twój kontakt z klientem to jedno, to jaką otrzymasz odpowiedź od niego to zupełnie inna historia. Jak poradzić sobie z brakiem interakcji? Nie zadręczaj się wymyślaniem skomplikowanej strategii i po prostu podeślij przypomnienie. ‚Hej, słyszysz mnie?’ Nadal nic? Nie bój się odezwać po raz trzeci, uwierz mi, nie wyjdziesz na kompletnego ‚Creep’a.

 

3.  Przekonaj ich, że twój produkt jest ‚Czymś magicznym’, jak śpiewali Queen

 

Jeśli dotarłeś już do tego etapu, oznacza to, że udało Ci się skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta, gratulacje!

 

Jeśli jednak myślisz, że możesz teraz osiąść na laurach, bardzo się mylisz!

 

Zabawa dopiero się zaczyna!

 

Pokaż, co wyróżnia Twój produkt. Jest on ‚jedynym marzeniem, jedyną duszą, jedyną nagrodą’. Niech klient będzie opętany żądzą posiadania go!

 

Pokaż ludziom magię, która kryje się za twoim produktem. ‚Jest to jedyna rzecz, którą śmiertelnik może dziś wygrać’!

 

4. Podążaj za Linkin Park i bądź ‚o krok bliżej’ zamknięcia dealu

 

Perturbacje po drodze przyprawiają o ból głowy. Myślisz sobie:

‚Nie dam już rady. Powtarzam wszystko, co mówiłem już wcześniej’

 

Ale potencjalny klient trwa:

‚Wszystko co mówisz sprawia, że zbliżam się na skraj, już niedługo się złamię’ ale ‚potrzebuję odrobinę przestrzeni na oddech’.

 

Wytrzymaj jeszcze moment, a wtedy kolejną piosenką, którą zaśpiewasz, będzie…

 

5. ‚Jesteśmy mistrzami!’ Queen

 

Tak, tak i jeszcze raz tak! Mamy to! Nie było to ‚łoże pełne róż, przyjemny kurs’, niemniej udało się. Domknąłeś transakcję. Jesteś szczęśliwy, podobnie jak twój świeżo upieczony klient, no i przede wszystkim, twój szef.

 

Za tobą godziny spędzone na rozmowach. Czas, w którym myśl o nowej umowie dzwoniła Ci w głowie nawet podczas snu. Teraz to wszystko już za tobą i możesz bez przeszkód śpiewać- ‚ Jesteśmy mistrzami, przyjaciele!’

 

Ciesz się tym, pomyśl, co zrobisz z premią…

 

… Jednak wstrzymaj wodze, z następnym wschodem słońca przyjdzie czas na kolejny deal, niczym w ‘niekończącej się opowieści’…

Angelika Filipczyk
Research & Content Manager

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]