5 kroków do optymalizacji konwersji z Marketing Automation

Kampanie marketingowe realizowane przy wykorzystaniu systemów Marketing Automation uzyskują ponad 200% wyższą konwersję, niż te realizowane tradycyjnie. Przyglądając się Marketing Automation i wszystkiemu co nam oferuję możemy dojść do wniosku, że wszystko sprowadza się do uzyskania jak najwyższej konwersji, która przekłada się na sprzedaż i realny przychód.

Jak to się dzieje, że uzyskujemy 200% wyższą konwersję? Argument numer jeden. Korzystając z Marketing Automation dostajemy lepsze dane, których nie sposób pozyskać realizując klasyczną, ręczną kampanię. System monitoruje wszystkie interakcje pomiędzy Twoją firmą i potencjalnymi klientami od momentu, w którym zareagują na wiadomość e-mail lub uzupełnią formularz kontaktowy, do zakupu a nawet później.

Informacje o zachowaniu potencjalnych klientów wyświetlane są w formie statycznie oraz graficznie dając dokładny wgląd w to co działa a co nie w samej kampanii. Można, również sięgnąć głębiej i wykorzystać bardziej szczegółowe dane. Wchodząc w szczegóły kampanii, mailingu, karty kontakty lub generując odpowiedni raport  uzyskujemy bardzo dokładną wiedzę o skuteczności i efektywności każdego elementu naszego wielokanałowego marketingu. Wiemy, które linki są klikane, w jakich miejscach i co po kliknięciu robią klienci. Połączenie informacji szczegółowej i ogólnego obrazu kampanii daje odpowiednią perspektywę i pozwala podejmować mądre decyzje dotyczące poprawiania kampanii i optymalizacji ich efektywności.

Wdrożenie Marketing Automation to jedyny pewny krok służący maksymalne zwiększeniu ROI z działań marketingowych. Od czego zacząć? Co zrobić, aby skutecznie zwiększyć konwersję? 5 prostych kroków:

1. Określ swoje priorytety

Praktycznie nie możliwym jest zautomatyzować wszystko od razu. Dlatego warto określić priorytety dla automatyzacji poszczególnych procesów i zacząć od  tych najważniejszych.

2. Popracuj z danymi

Wysokiej jakości baza kontaktowa to prawdziwy fundament działań marketingowych. Dlatego baza, na której będziemy pracować w Marketing Automation powinna być pozbawiona błędów, odpowiednio sprofilowana i posegmentowana. Oczywiście o to zadba sam system automatycznie czyszcząc błędne wpisy i segmentując bazę w oparciu o zachowanie osób. Jednak, można trochę przyspieszyć proces importując choć wstępnie sformatowaną bazę.

3. Stwórz treści dopasowane do potrzeb klientów

Dzisiaj w marketingu bardzo ważna jest edukacja potencjalnego klienta. Im dłuższy proces sprzedażowy lub bardziej skomplikowana oferta, tym więcej potrzeba będzie treści wysyłanych do potencjalnych i aktualnych klientów. Głównym celem edukacji nie jest pokazanie wprost cech produkty, ale pokazanie klientowi jak jego wykorzystanie rozwiąże problemy przed którym staje. Przygotowane treści powinny dostarczyć klientom odpowiedzi na kluczowe pytania/problemy pojawiające się w procesie sprzedażowym. Jeśli dostarczymy informacji istotnych dla klientów, to tym bardziej zaufają firmie i chętniej dokonają zakupu.

4. Trzymaj się zasady im prościej, tym lepiej

Systemy takie SALESmanago Marketing Automation o bardzo rozbudowanych funkcjonalnościach pozwalają na budowanie zaawansowanych i skomplikowanych procesów. Jednak na początku powinniśmy zacząć od prostych automatyzacji, opartych na prostych regułach i macierzach segmentacji. Z czasem gdy lepiej poznamy sam system, informacje jakie daje i możliwości ich wykorzystania, sami zaczniemy tworzyć dużo bardziej rozbudowane kampanie.

5. Pytaj i segmentuj swoją bazę adresową

Czasem jest tak, że niestety samo zachowanie to za mało i ciężko jest jednoznacznie dociec co tak naprawdę interesuje potencjalnych klientów. Rozwiązanie jest bardzo proste. Wystarczy ich zapytać. Jak? Dobrym  pomysłem może być zastosowanie ankiety i prostych pytań w stylu: “Jaki temat interesuje Cię najbardziej?” lub „Jaki problem próbujesz rozwiązać?”

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]