Kampanie marketingowe realizowane przy wykorzystaniu systemów Marketing Automation uzyskują ponad 200% wyższą konwersję, niż te realizowane tradycyjnie. Przyglądając się Marketing Automation i wszystkiemu co nam oferuję możemy dojść do wniosku, że wszystko sprowadza się do uzyskania jak najwyższej konwersji, która przekłada się na sprzedaż i realny przychód.
Jak to się dzieje, że uzyskujemy 200% wyższą konwersję? Argument numer jeden. Korzystając z Marketing Automation dostajemy lepsze dane, których nie sposób pozyskać realizując klasyczną, ręczną kampanię. System monitoruje wszystkie interakcje pomiędzy Twoją firmą i potencjalnymi klientami od momentu, w którym zareagują na wiadomość e-mail lub uzupełnią formularz kontaktowy, do zakupu a nawet później.
Informacje o zachowaniu potencjalnych klientów wyświetlane są w formie statycznie oraz graficznie dając dokładny wgląd w to co działa a co nie w samej kampanii. Można, również sięgnąć głębiej i wykorzystać bardziej szczegółowe dane. Wchodząc w szczegóły kampanii, mailingu, karty kontakty lub generując odpowiedni raport uzyskujemy bardzo dokładną wiedzę o skuteczności i efektywności każdego elementu naszego wielokanałowego marketingu. Wiemy, które linki są klikane, w jakich miejscach i co po kliknięciu robią klienci. Połączenie informacji szczegółowej i ogólnego obrazu kampanii daje odpowiednią perspektywę i pozwala podejmować mądre decyzje dotyczące poprawiania kampanii i optymalizacji ich efektywności.
Wdrożenie Marketing Automation to jedyny pewny krok służący maksymalne zwiększeniu ROI z działań marketingowych. Od czego zacząć? Co zrobić, aby skutecznie zwiększyć konwersję? 5 prostych kroków:
1. Określ swoje priorytety
Praktycznie nie możliwym jest zautomatyzować wszystko od razu. Dlatego warto określić priorytety dla automatyzacji poszczególnych procesów i zacząć od tych najważniejszych.
2. Popracuj z danymi
Wysokiej jakości baza kontaktowa to prawdziwy fundament działań marketingowych. Dlatego baza, na której będziemy pracować w Marketing Automation powinna być pozbawiona błędów, odpowiednio sprofilowana i posegmentowana. Oczywiście o to zadba sam system automatycznie czyszcząc błędne wpisy i segmentując bazę w oparciu o zachowanie osób. Jednak, można trochę przyspieszyć proces importując choć wstępnie sformatowaną bazę.
3. Stwórz treści dopasowane do potrzeb klientów
Dzisiaj w marketingu bardzo ważna jest edukacja potencjalnego klienta. Im dłuższy proces sprzedażowy lub bardziej skomplikowana oferta, tym więcej potrzeba będzie treści wysyłanych do potencjalnych i aktualnych klientów. Głównym celem edukacji nie jest pokazanie wprost cech produkty, ale pokazanie klientowi jak jego wykorzystanie rozwiąże problemy przed którym staje. Przygotowane treści powinny dostarczyć klientom odpowiedzi na kluczowe pytania/problemy pojawiające się w procesie sprzedażowym. Jeśli dostarczymy informacji istotnych dla klientów, to tym bardziej zaufają firmie i chętniej dokonają zakupu.
4. Trzymaj się zasady im prościej, tym lepiej
Systemy takie SALESmanago Marketing Automation o bardzo rozbudowanych funkcjonalnościach pozwalają na budowanie zaawansowanych i skomplikowanych procesów. Jednak na początku powinniśmy zacząć od prostych automatyzacji, opartych na prostych regułach i macierzach segmentacji. Z czasem gdy lepiej poznamy sam system, informacje jakie daje i możliwości ich wykorzystania, sami zaczniemy tworzyć dużo bardziej rozbudowane kampanie.
5. Pytaj i segmentuj swoją bazę adresową
Czasem jest tak, że niestety samo zachowanie to za mało i ciężko jest jednoznacznie dociec co tak naprawdę interesuje potencjalnych klientów. Rozwiązanie jest bardzo proste. Wystarczy ich zapytać. Jak? Dobrym pomysłem może być zastosowanie ankiety i prostych pytań w stylu: “Jaki temat interesuje Cię najbardziej?” lub „Jaki problem próbujesz rozwiązać?”