5 korzyści wynikających z połączenia Marketing Automation i CRM

Customer Relationship Management to rozwiązanie, które na zawsze zmieniło sposób sprzedaży oraz obsługę klienta. Podczas gdy wiele systemów CRM zawiera wśród swoich narzędzi te poświęcone marketingowi, to jednak żaden z nich nie zastąpi i nie dostarczy rozwiązań potrzebnych marketerom do realizowania całości działań marketingowych. CRM to dobre rozwiązanie do śledzenia sprzedaży, ale nie daje ono pełnego przekroju informacji, niezbędnych do całościowego planowania i organizacji strategii marketingowych.

Marketerzy potrzebują kompletnych danych, aby móc z powodzeniem kontrolować całą drogę rozwoju procesu zakupowego. Niezwykle ważny jest sam moment pozyskania nowego kontaktu jako lead’a, a następnie poprowadzenie go przez całą ścieżkę zakupów, nierzadko również poprzedzoną odpowiednią edukacją. Coraz częściej zwraca się również uwagę na ewaluację po procesie zakupowym. Informacje od klienta są szczególnie cenne, ponieważ pozwalają ulepszyć elementy procesu, co do których miał zastrzeżenia. Właśnie dlatego połączenie systemu CRM z pełnym narzędziem do automatyzacji marketingu, to kluczowy krok w osiągnięciu sukcesu, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa.

Pięć korzyści płynących z integracji CRM’u z Marketing Automation:


1. Dostarczanie tzw. gorących lead’ów

Według MarketingSherpa około 61% marketerów  podsyła wszystkie wygenerowane lead’y bezpośrednio do działu sprzedaży, z tego jedynie 27% kontaktów jest odpowiednio przygotowanych do dokonania zakupów. Sprawne połączenie CRM’u oraz Marketing Automation pozwoli dostarczyć najbardziej ‘gorące’ lead’y do działu sprzedaży. Jest to bardzo ważne, aby wyłapywane przez nas kontakty były jak najlepiej przygotowane do samego kupna, co z kolei opiera się na odpowiednim poprowadzeniu potencjalnego klienta przez poszczególne etapy lejka sprzedażowego. Systemy Marketing Automation, używając danych z CRM, pozwalają na wysłanie spersonalizowanych komunikatów one – to – one, opierających się na konkretnych danych zebranych przez system.

2. Zwiększanie wydajności działu sprzedaży

System klasy Marketing Automation, który jest zintegrowany bezpośrednio z CRM’em zapewni wgląd w interakcje online dokonane przez potencjalnego klienta – historia wizyt, wysłane e-maile, wskaźnik otwarć i kliknięć, czy obecność na organizowanych wydarzeniach. Automatyzacja marketingu pozwala przyznawać punkty kontaktom w oparciu o specyficzne działania  na naszej stronie. Przykładowo, historia przeglądanych stron dostarcza nam wiedzy o tym, w którym momencie podróży po stronie klient wchodzi na cennik. Jeśli zauważymy, że akurat tę podstronę kontakt odwiedza na samym końcu, to jest to sygnał, że potencjalny klient może być już gotowy do zakupu, a system Marketing Automation, za taką akcję powinien przyznać odpowiednio dużo punktów scoringu. Będzie to cenna wiedza dla naszego handlowca, że dany lead powinien być dla niego priorytetowy i należy się z nim szybko skontaktować. Sprawdza się tu stare porzekadło, aby kuć żelazo, póki jest gorące.

3. Przyspieszanie procesu zakupowego

Według badań IDC ponad 50% potencjalnych klientów w średniej bazie danych B2B jest przestarzałych. Automatyzacja marketingu pozwoli odpowiednio pielęgnować kontakty od samego początku ich pozyskania za pomocą odpalanych kampanii e-mail marketingowych, realizowania tzw. content marketingu, śledzenia odwiedzin strony internetowej i koordynowania działań w social media. Natomiast za pomocą kampanii retargetingowej możemy uaktywnić tzw. zimne lead’y.

4. Generowanie lead’ów przygotowanych do kupna

Marketerzy, korzystający z systemów klasy Marketing Automation, są w stanie dostarczać treści dotyczących konkretnego momentu w etapie zakupowym. Zarówno cykle edukacyjne takie jak Lead Nurturing, materiały porównawcze, case studies, czy filmy instruktażowe, pomagają potencjalnym klientom przejść przez cykl zakupowy sprawniej, a co ważniejsze – kupić więcej. Według raportu Forrester Research, firmy, które celują w Lead Nurturing są w stanie wygenerować o 50% więcej lead’ów przygotowanych bezpośrednio do kupna oferowanych przez nas towarów czy usług, obniżając tym samym o 33% koszty pozyskania nowego lead’a.

5. Śledzenie skuteczności każdej kampanii

CRM w połączeniu z systemem Marketing Automation pomoże śledzić wyniki kampanii marketingowych już od pierwszego kontaktu, aż do ostatecznej sprzedaży, a nawet nieco później. Będziesz w stanie uzyskać wgląd w konwersję, widząc jak wielu potencjalnych klientów odpowiedziało na Twój komunikat. Co więcej, możesz faktycznie śledzić, jakie realne przychody wygenerowała konkretna kampania. Nie posiadając szczegółowej wiedzy, które z działań przynoszą wymierne rezultaty, niemożliwym jest planowanie kolejnych. Przykładowo –  możesz przeprowadzić kampanię e-mail marketingową i osiągnąć wysoki wskaźnik otwarć, ale może to prowadzić jedynie do kilku przekierowań na stronę i zerowych dochodów.

Podsumowanie

Ścisła integracja między Marketing Automation a CRM pomoże zarówno działowi marketingu jak i działowi sprzedaży decydować, w którym momencie inwestować czas i odpowiednie zasoby. Połączenie automatyzacji marketingu z zarządzaniem relacjami z klientami pozwoli na szybką i sprawną wymianę kluczowych informacji między działami, aby te mogły jeszcze efektywniej współpracować i osiągać coraz to lepsze wyniki.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]