5 grzechów głównych e-mail marketingu

Coraz trudniej przebić się do potencjalnego klienta w gąszczu informacji napływających do nas z każdej strony i wszystkimi możliwymi kanałami.  Stąd, coraz silniejsza staje się potrzeba silnych i bardziej spersonalizowanych relacji z odbiorcą. Jedną z najbardziej skutecznych metod jest właśnie e-mail marketing– właściwie zastosowana w krótkim czasie zaczyna przynosić ogromne zyski.

Wszyscy popełniamy błędy. Istnieje jednak kilka takich, na które, chcąc być profesjonalni, absolutnie nie możemy sobie pozwolić. Nawet nieodpowiedni adres mailowy może sprawić, że trafimy prosto do SPAM-u. Tylko jedna czynność, a sprawić może, że stracimy masę potencjalnych klientów i cała nasza kampania spali na panewce.  Dlatego w tym wypadku warto dbać o każdy, najmniejszy nawet szczegół. Spójrzmy na parę najbardziej powszechnych błędów jakich zdecydowanie należy się wystrzegać:

Błędy w pisowni i gramatyce

Zaskakującym jest, jak wiele firm popełnia ten błąd, mimo że każdy z nas, nawet nie będąc mistrzem ortografii ma przecież na swoim komputerze sprawdzanie pisowni. Nawet wtedy warto jeszcze przeczytać nasz komunikat pięć razy zanim zdecydujemy się go wysłać. Zawsze możemy też poprosić kogoś innego, by również zerknął na to okiem – sami często nie widzimy swoich błędów. Pamiętajmy, że z powodu niepozornie niewinnych błędów możemy bardzo nadszarpnąć swoją reputację, a w oczach odbiorcy wypaść po prostu bardzo nieprofesjonalnie. Oczywiście, części klientów nasze błędy z pewnością umkną. Zawsze jednak znajdzie się grupa spostrzegawczych osób, która może przez to na trwałe się do nas zrazić.

Nudny temat

Wiele osób lekceważy powagę tego problemu. Jednak ludzie oceniając czy warto w ogóle otwierać Twoją wiadomość kierują się nie tylko adresem, ale i przede wszystkim tematem. W tym wypadku nawet najpiękniej zaprojektowany mail nie będzie spełniał swojej roli jeśli nie zachęcimy adresata do tego, żeby go otworzył. Warto więc poświęcić trochę więcej czasu i dokładnie przemyśleć jak powinniśmy naszą wiadomość nazwać. Nie może być on jednak zbyt długi – większość urządzeń pokazuje maksymalnie do 7 wyrazów.  Pamiętajmy też o nieużywaniu powszechnych sloganów, które nie tylko zaginą w gąszczu innych podobnych wiadomości, ale także często zakwalifikowane mogą zostać jako spam.

Brak personalizacji

Badania pokazują, że spersonalizowane wiadomości notują średnio 17,5% wyższe współczynniki otwarć (OTR) i klikalności (CTR) niż wiadomości do „anonimowych” odbiorców. Jest to jasny dowód na to, że personalizacja potrafi zdziałać cuda!

Ilu z nas myśli sobie – skoro nawet nie znasz mojego imienia – jak możesz zaoferować mi ofertę dopasowaną właśnie do mnie? Warto więc poświęcić więcej czasu i spersonalizować nie tylko nagłówek ale i całą wiadomość. Zasada brzmi, im lepiej spersonalizowany e-mail, tym lepszy jest jego odbiór.

Brak pozwolenia

To jeden z największych grzechów e-mail marketingu – wysyłanie wiadomości na skrzynkę bez zgody jej właściciela. Jedyny klucz do sukcesu to zebranie adresów e-mail w sposób właściwy i upewnienie się, że adresat dobrowolnie zgodził się na dostarczane przez nas treści. W zebraniu wartościowej grupy odbiorców doskonale pomóc nam mogą formularze kontaktowe, a także formularze z rabatami czy zapisami do newslettera.

Brak obsługi urządzeń mobilnych

Mobilny świat całkowicie zawładnął naszym życiem. Już prawie połowa wszystkich e-maili otwierana jest właśnie na mobilnych urządzeniach. Należy więc mieć pewność, że nasze wiadomości są „przyjazne” nie tylko dla komputerów. W tym celu należy pamiętać o paru istotnych szczegółach. Przede wszystkim, warto stosować krótsze akapity, a w treści wiadomości umieszczać większe linki – tak, by odbiorcy łatwiej było na niego kliknąć na swoim urządzeniu. Musimy także zadbać o to, by obrazki były wysokiej jakości, i, oczywiście, przede wszystkim o to, by nasza wiadomość poprawnie działała na każdym sprzęcie.

Z pewnością jest jeszcze dużo innych przewinień, które każdy marketer ma na swoim sumieniu. Warto jednak poprawę zacząć od tych najważniejszych.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]