5 filmowych lekcji Marketing Automation

stock-image-115089402-compressorJeżeli wiesz jak i gdzie szukać, to znajdziesz wartościowe informacje prawie wszędzie – w internecie, w książkach, case studies, nawet kiedy spacerujesz z psem.

Rzuć sobie wyzwanie w tym tygodniu. Znajdź temat związany z twoim biznesem i poszukaj wskazówek jak możesz polepszyć jego jakość w dziwnych miejscach. Poinformuj nas jak Ci poszło. W międzyczasie, poczytaj nasze lekcje o Marketing Automation, znalezionych w  filmach. Potraktuj to jako inspiracje dla twojego wyzwania albo po prostu jak wskazówki, które ułatwią twoje życie.


10 Pomysłów na Omnichannel Marketing. Pobierz za darmo


Pi – Historia wspaniałego matematyka, który odnalazł sekretny kod Wszechświata badając liczbę Pi. Nagle odkrywa on, że wszystko zaczyna się łączyć. Dzięki nabytej wiedzy, bohater jest w stanie przewidzieć nawet notowania giełdowe. Wiele rzeczy, jak na przykład działania marketingowe, preferencje klientów, skuteczność mailingów itp. może być opisana liczbowo, a dzięki temu możliwa do przeliczenia i zanalizowania. Z całego serca zachęcam Cię byś przeprosił się z matematyką. Może nie dostaniesz mocy absolutnej, natomiast na pewno będziesz miał więcej kontroli nad swoimi działaniami marketingowymi.

 

Batman – Spoiler – Batman to Bruce Wayne: milioner i sierota, który poświęcił swoje życie, ratowaniu Gotham (swojego rodzinnego miasta), od korupcji i perfidnych złoczyńców. Doskonale wyszkolony przez Ra’s al Ghula (przynajmniej w wizji Nolana) skutecznie zwalcza wszystkich swoich przeciwników. Mimo wszystko, gdyby nie jego pomocnicy, Bruce zostałby tylko bogatym mistrzem sztuk walki, a nie superbohaterem. To Pan Fox i Alfred stoją za jego sukcesem. Pan Fox tworzy dla Batmana niesamowite gadżety o których nam się nie śniło, a Albert w mgnieniu oka zgaduje życzenia Panicza Bruce’a. Czasami  potrzebujemy takiego Alberta, innym razem chcielibyśmy nim zostać, aby zaoferować klientowi to czego potrzebuje dokładnie w tej chwili. Na całe szczęście, istnieją  zautomatyzowani Albertowie, którzy po cichu śledzą każdy ruch naszych klientów i tworzą dla naszej wygody profile behawioralne. Platformy marketing automation służą nam nie tylko po to, żeby uzupełnić bazę danych klientów, ale też do tego żeby realizować dokładnie te działania marketingowe, których nasz klient potrzebuje w danym momencie.

 

Ona – Wizja przyszłości Spike’a Jonz’a, która ukazuje powstawanie symbiozy pomiędzy użytkownikami a inteligentnym asystentami – botami. Thedore Twombly – rozwiedziony bohater – kupuje nowy OS dla swojego inteligentnego domu. W ustawieniach wybiera opcje żeńską, daje jej imię Samantha, i ostatecznie się w niej zakochuje. Samantha to najlepszy towarzysz: nigdy się nie obraża, do stworzenia swojej osobowości używa analizy danych. To właśnie dlatego jest w stanie skruszyć mur, którym Theodore otoczył się po rozwodzie. Przyjrzyj się technologii botów. Obserwuj jak się rozwijają i przygotuj strategię wykorzystania ich w swoich działaniach marketingowych.

 

Piąty Element – Kolorowa przyszłość, gdzie wszystkie nudne czynności, takie jak ścielenie łóżka, przypomnienia, czy sprzątania okruchów po chlebie albo po rozbitym kubku  są zautomatyzowane. Być może pamiętacie dość wymowną scenę, kiedy Korben Dallas nie może natychmiast udzielić Leeloo pomocy przez groźbę utraty prawa jazdy, ponieważ ma już za dużo punktów karnych. Na litość boską, to był nagły wypadek!

To jest ostrzeżenie – sprawdź swoje reguły automatyzacji, muszą zawsze być zaktualizowane. Nasze przyzwyczajenia się zmieniają. Nie zostawiaj technologii bez nadzoru, ponieważ twoje cenne leady mogą wpaść w błędne koło, a przecież nie o takie działanie Ci chodzi.

 

Zatrzymajmy się na chwilę, aby przypomnieć sobie doskonałą kreację Gary’ego Oldmana:

 

 

Zack i Miri kręcą porno – Zack i Miri są najlepszymi przyjaciółmi. Razem żyją, mieszkają i idą razem na zjazd absolwentów liceum. Mają również podobne problemy finansowe. Podczas  upijania się po spotkaniu, decydują się skończyć raz na zawsze ze swoją biedą. Wpadają na pomysł, aby nakręcić film dla dorosłych i sprzedać go wśród swoich kolegów z liceum. Podsumowując pomysł, Zack mówi: “Gdybyś się dowiedziała, że ktoś z naszego rocznika, uczestniczył w filmie porno, czy obejrzałbyś ten film?”.

Wskazówka dla Ciebie – Poznaj swoich klientów i dobrze adresuj swoje działania. Dzięki temu skuteczność Twoich działań marketingowych wzrośnie, a ty będziesz pozytywnie zaskoczony efektami.

 

A czego Ty nauczyłeś się z filmów?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]