Jeżeli wiesz jak i gdzie szukać, to znajdziesz wartościowe informacje prawie wszędzie – w internecie, w książkach, case studies, nawet kiedy spacerujesz z psem.
Rzuć sobie wyzwanie w tym tygodniu. Znajdź temat związany z twoim biznesem i poszukaj wskazówek jak możesz polepszyć jego jakość w dziwnych miejscach. Poinformuj nas jak Ci poszło. W międzyczasie, poczytaj nasze lekcje o Marketing Automation, znalezionych w filmach. Potraktuj to jako inspiracje dla twojego wyzwania albo po prostu jak wskazówki, które ułatwią twoje życie.
10 Pomysłów na Omnichannel Marketing. Pobierz za darmo
Pi – Historia wspaniałego matematyka, który odnalazł sekretny kod Wszechświata badając liczbę Pi. Nagle odkrywa on, że wszystko zaczyna się łączyć. Dzięki nabytej wiedzy, bohater jest w stanie przewidzieć nawet notowania giełdowe. Wiele rzeczy, jak na przykład działania marketingowe, preferencje klientów, skuteczność mailingów itp. może być opisana liczbowo, a dzięki temu możliwa do przeliczenia i zanalizowania. Z całego serca zachęcam Cię byś przeprosił się z matematyką. Może nie dostaniesz mocy absolutnej, natomiast na pewno będziesz miał więcej kontroli nad swoimi działaniami marketingowymi.
Batman – Spoiler – Batman to Bruce Wayne: milioner i sierota, który poświęcił swoje życie, ratowaniu Gotham (swojego rodzinnego miasta), od korupcji i perfidnych złoczyńców. Doskonale wyszkolony przez Ra’s al Ghula (przynajmniej w wizji Nolana) skutecznie zwalcza wszystkich swoich przeciwników. Mimo wszystko, gdyby nie jego pomocnicy, Bruce zostałby tylko bogatym mistrzem sztuk walki, a nie superbohaterem. To Pan Fox i Alfred stoją za jego sukcesem. Pan Fox tworzy dla Batmana niesamowite gadżety o których nam się nie śniło, a Albert w mgnieniu oka zgaduje życzenia Panicza Bruce’a. Czasami potrzebujemy takiego Alberta, innym razem chcielibyśmy nim zostać, aby zaoferować klientowi to czego potrzebuje dokładnie w tej chwili. Na całe szczęście, istnieją zautomatyzowani Albertowie, którzy po cichu śledzą każdy ruch naszych klientów i tworzą dla naszej wygody profile behawioralne. Platformy marketing automation służą nam nie tylko po to, żeby uzupełnić bazę danych klientów, ale też do tego żeby realizować dokładnie te działania marketingowe, których nasz klient potrzebuje w danym momencie.
Ona – Wizja przyszłości Spike’a Jonz’a, która ukazuje powstawanie symbiozy pomiędzy użytkownikami a inteligentnym asystentami – botami. Thedore Twombly – rozwiedziony bohater – kupuje nowy OS dla swojego inteligentnego domu. W ustawieniach wybiera opcje żeńską, daje jej imię Samantha, i ostatecznie się w niej zakochuje. Samantha to najlepszy towarzysz: nigdy się nie obraża, do stworzenia swojej osobowości używa analizy danych. To właśnie dlatego jest w stanie skruszyć mur, którym Theodore otoczył się po rozwodzie. Przyjrzyj się technologii botów. Obserwuj jak się rozwijają i przygotuj strategię wykorzystania ich w swoich działaniach marketingowych.
Piąty Element – Kolorowa przyszłość, gdzie wszystkie nudne czynności, takie jak ścielenie łóżka, przypomnienia, czy sprzątania okruchów po chlebie albo po rozbitym kubku są zautomatyzowane. Być może pamiętacie dość wymowną scenę, kiedy Korben Dallas nie może natychmiast udzielić Leeloo pomocy przez groźbę utraty prawa jazdy, ponieważ ma już za dużo punktów karnych. Na litość boską, to był nagły wypadek!
To jest ostrzeżenie – sprawdź swoje reguły automatyzacji, muszą zawsze być zaktualizowane. Nasze przyzwyczajenia się zmieniają. Nie zostawiaj technologii bez nadzoru, ponieważ twoje cenne leady mogą wpaść w błędne koło, a przecież nie o takie działanie Ci chodzi.
Zatrzymajmy się na chwilę, aby przypomnieć sobie doskonałą kreację Gary’ego Oldmana:
Zack i Miri kręcą porno – Zack i Miri są najlepszymi przyjaciółmi. Razem żyją, mieszkają i idą razem na zjazd absolwentów liceum. Mają również podobne problemy finansowe. Podczas upijania się po spotkaniu, decydują się skończyć raz na zawsze ze swoją biedą. Wpadają na pomysł, aby nakręcić film dla dorosłych i sprzedać go wśród swoich kolegów z liceum. Podsumowując pomysł, Zack mówi: “Gdybyś się dowiedziała, że ktoś z naszego rocznika, uczestniczył w filmie porno, czy obejrzałbyś ten film?”.
Wskazówka dla Ciebie – Poznaj swoich klientów i dobrze adresuj swoje działania. Dzięki temu skuteczność Twoich działań marketingowych wzrośnie, a ty będziesz pozytywnie zaskoczony efektami.
A czego Ty nauczyłeś się z filmów?