5 cech, które powodują, że kobieta może być lepsza w programowaniu od mężczyzn

Jednym z największych mitów branży IT jest przekonanie, że programistą może być tylko mężczyzna. Uzasadnieniem tej tezy jest przekonanie, że płeć męska posiada umysł ścisły i zdolność logicznego myślenia, czyli zdolności, których kobiety rzekomo nie posiadają. Myślę, że w tym miejscu mogłabym wymienić setki kobiet, by udowodnić, jak bardzo ta teza jest myląca. By skonfrontować się z tym stereotypem i pokazać, że jednak kobiety mają kilka cech, które mogą je wyróżnić na tle mężczyzn w dziedzinie programowania, powstała bardzo subiektywna checklista:

 

1. Dokładność i dbałość o szczegóły

Te cechy w szczególności przydają się przy zachowaniu pięknego i działającego kodu (tak, wiem, nigdy nikt nie powiedział komuś, że napisał piękny kod). Każdy dobrze wie, że nawet brak przecinka może spowodować ogromną katastrofę i to nie tylko w oczach profesora Miodka. Dokładność, sumienność, umiejętność samodzielnego sprawdzenia wykonanej pracy to bardzo ważne cechy programisty.

 

2. Cierpliwość

Pisanie kodu i tworzenie nowych niezwykłych programów / stron www / aplikacji bywa żmudne i długie. Do tego ciągłe poprawki, zmiany podczas prowadzenia projektów wymagają dużej cierpliwości. Już nie wspominając o momencie, gdy pojawi się jakiś błąd nie wiadomo skąd i trzeba znaleźć jego źródło. Tu dla przyszłych geeków ważna informacja – jest to bardzo męczące zadanie, wymagające ogromnej staranności i cierpliwości. Na szczęście według badań przeprowadzonych przez amerykańskich naukowców “każda kobieta rodzi się z ogromnym zapasem cierpliwości i to nie tylko w stosunku do mężczyzn.”

 

3. Kreatywność i otwartość umysłu

Każdy zgodzi się bez dwóch zdań, że dobry programista musi mieć otwarty umysł i kreatywne podejście do tematu. Nigdzie nie znajdziemy gotowych rozwiązań, napisanych od A do Z. Każde zadanie wymaga niecodziennego podejścia do tematu i szukania najlepszych rozwiązań. Nie bez powodu Bill Gates powiedział “Do najtrudniejszego zadania zawsze wybieram kogoś leniwego. On zawsze znajdzie najprostszy sposób by to zrobić” . Z mojego subiektywnego punktu widzenia kobiety nie muszą być leniwe, a i tak znajdą najprostszy i najlepszy pomysł na rozwiązanie problemu.

 

4. Ciągła chęć samodoskonalenia

Kobiety to urodzone fajterki, które każdego dnia chcą stać się lepszą wersją siebie, a co za tym idzie z ogromną chęcią i satysfakcją pogłębiają swoją wiedzę i uczą się nowych rzeczy. A poważnie – trzeba powiedzieć jasno, że bycie programistą wymaga ciągłego uczenia się. Świat technologii zmienia się bardzo dynamicznie i aby nadążyć za ciągłymi zmianami, stety albo niestety wymaga to stałego samokształcenia. Po prostu by być dobrym, trzeba się rozwijać. A kobiety to potrafią.  

 

5. Komunikatywność i umiejętności interpersonalne

Praca programisty wymaga bardzo często kontaktu z innymi ludźmi, np. współpracownikami, project  managerami, nie wspominając już o kontakcie z klientami. Bardzo ważne są tu wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne oraz otwartość i komunikatywność. Jednak przez fakt, że wśród programistów nie brakuje introwertycznych mężczyzn, powstał bardzo przerysowany obraz programisty, który te umiejętności ma zakopane głęboko w szufladzie.

Z tego miejsca ogromne gratulacje za osiągnięcia dla wszystkich Panów, którzy znajdują się na tym zdjęciu. Zarówno wszystkim Paniom, jak i Panom życzymy wspaniałych karier w branży IT.

Do odważnych świat należy! Chcesz spróbować swoich sił, bądź dowiedzieć się więcej o pracy w IT – pisz śmiało: katarzyna.rejdych@salesmanago.pl   

Katarzyna Rejdych
Product Director

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]