Niewątpliwie sukces systemów klasy Marketing Automation, który nie słabnie od paru lat ma swoje podłoże w skuteczności docierania do potencjalnych klientów z precyzyjnie dopasowaną ofertą opartą o danych osobowych, działań i indywidualnych preferencji. Marketing Automation to przyszłościowe przedsięwzięcie, ponieważ daje klientom to, czego potrzebują – możliwość wyboru. Automatyzacja marketingu prowadzi zwiększonej liczby źródeł pozyskiwania potencjalnych klientów, podnosząc tym samym wydajność działu marketingu i handlowego.
Dlaczego wysyłanie zautomatyzowanego mailingu stało się tak popularnym trendem w 2014 roku?
1. Automatyczny zapalnik
Wysyłanie zautomatyzowanych maili można porównać do rodzaju zapalnika albo spustu, który odpalany jest na podstawie działań dokonywanych przez klientów na stronie. Takim momentem może być kliknięcie konkretnego buttona czy wypełnienie formularza kontaktowego. Dzięki temu akcja wysłania mailingu może odbyć się natychmiastowo.
2. Personalizacja
Jest jednym z najpotężniejszych narzędzi docierania do klienta z maksymalnie dopasowaną do jego potrzeb ofertą. Nic tak nie oddziałuje na klienta niż dopasowana wiadomość, ułożona dla każdego indywidualnie. Wtedy czuje się traktowany zupełnie inaczej, ma wrażenie, że naprawdę starasz się dotrzeć precyzyjnie ze swoją ofertą wedle jego potrzeb. Czuje się w ten sposób wyróżniony i o wiele chętniej wejdzie w interakcje z handlowcem albo od razu dokona zakupu.
3. Trafność
Jeśli konsument dokonał już u nas zakupów i przejawił zainteresowanie innymi, podobnymi produktami, to dobrą praktyką będzie wysłanie maila po jego wizycie. W treści maila warto zawrzeć pozostałe produkty, którymi zwróciły jego uwagę oraz te z podobnych kategorii i o porównywalnej cenie. Dodatkową korzyścią płynącą z wykorzystania Marketing Automation jest możliwość oferowania dopasowanych tematycznie do okazji produktów ( np. urodziny, czy inne okolicznościowe wydarzenia).
4. Integracja sprzedaży
Systemy klasy Marketing Automation są w większości przypadków zintegrowane z pozostałymi modułami i funkcjonalnościami jak chociażby CRM. Dzięki temu zespół sprzedaży może obserwować jak konkretne lead’y zachowują się na poszczególnych etapach prowadzonych kampanii. Pozwoli im to lepiej opracować strategię i prowadzić o wiele bardziej przemyślaną i dopasowaną komunikację.
5. Lead Nurturing i edukacja
Dopasowany mailing równie skutecznie można wykorzystać przeprowadzając kampanie e-mail marketingowe w ramach cyklu nazywanego Lead Nurturingiem. Jego głównym zadaniem jest zupełnie nieinwazyjne dzielenie się z potencjalnymi klientami informacjami na temat działalności firmy, szczegółowej specyfiki oferowanych usług czy produktów. Tego typu mailing ma na celu zachęcanie adresatów do zainteresowania się szczegółami oferty i długofalowej, owocnej współpracy.
Automatyzacja pozwala zmienić to, w jaki sposób tradycyjnie funkcjonuje dział handlowy. Umożliwi organizowanie sprzedaży w sposób o wiele bardziej dopasowany niż konkurencja, która tam opiera się na sztywnym i niezmiennym traktwaniu e-mail marketingu.