4 złote zasady skutecznej reklamy mobilnej

 

Ponad 50% całkowitego ruchu internetowego generowana jest przez użytkowników mobilnych, a aż 80% użytkowników korzystało z urządzeń mobilnych do przeszukiwania Internetu w 2019 roku. Dostosowanie kampanii reklamowych do użytkowników mobilnych wydaje się czymś oczywistym, jednak nie zawsze takie jest. Czy stać Cię na rezygnację z optymalizacji reklam pod kątem urządzeń mobilnych?

 

Wartość rynku reklam mobilnych

 

Podczas gdy inwestycje w media takie jak telewizja, radio, czy prasa sukcesywnie maleją, media cyfrowe charakteryzują się tendencją odwrotną. Według badań Statista, od 10 lat rynek reklamy cyfrowej rośnie średnio o 5% rocznie. Po kryzysie gospodarczym w 2018 roku, wzrost rocznych   wydatków na reklamę na świecie spadł z 6,7% do 4,2% w 2019 roku. W rezultacie oczekuje się, że do 2022 r. wydatki na reklamę mobilną przekroczą $280 miliardów.

 

Komputery stacjonarne, czy urządzenia mobilne

 

Takie zestawienie jest niezwykle nieadekwatne do dzisiejszych realiów – są to rozwiązania komplementarne, jednak istnieją różnice w ich działaniu. Reklama mobilna charakteryzuje się wyższym poziomem zaangażowania i silniejszą interakcją między użytkownikiem a marką, w porównaniu z urządzeniami stacjonarnymi. Bazując na badaniach RTB House, CTR dla reklam mobilnych jest wyższy – 0,84% na smartfonach i 0,87% na tabletach, a tylko 0,73% na komputerach. Dostępne narzędzia dedykowane urządzeniom mobilnym pozwalają odbiorcy aktywnie angażować się w komunikację marki, na przykład wysyłają wiadomości SMS. Według raportu Sinch, konsumenci otworzą wiadomość tekstową z 35-cio większym prawdopodobieństwem niż tradycyjną wiadomość e-mail.

Nie podlega wątpliwościom, że lekceważenie kanału mobilnego w swoich kampaniach jest błędem. Aby pomóc Ci poprawnie prowadzić kampanie mobilne, przygotowaliśmy 4 złote zasady skutecznej reklamy mobilnej.

 

1) Optymalizacja reklamy pod kątem urządzeń mobilnych

 

Większość firm dostosowała już swoją witrynę pod kątem urządzeń mobilnych, gwarantując użytkownikom jej pełną funkcjonalność również na smartfonach i tabletach. Widok mobilny narzuca także różne wymogi w wyświetlaniu reklam, w rozumieniu przede wszystkim specjalne formaty reklam kierowane wyłącznie dla użytkowników mobilnych. Stosowanie niewłaściwych formatów może sprawić, że zajmą zbyt dużo miejsca na powierzchni małego ekranu telefonu komórkowego zniechęcając przy tym do odwiedzania witryny lub aplikacji (na przykład poprzez wycięcie CTA lub innej części reklamy), a nawet mogą być w ogóle niewyświetlane. W tym przypadku tworzenie dedykowanych reklam dla mniejszych ekranów ma kluczowe znaczenie. Mówiąc o najpopularniejszych rodzajach reklam mobilnych, należy wymienić:

  • baner – jeden z najczęściej używanych reklam, wyświetla się na górze lub na dole ekranu i zawiera krótkie copy i zazwyczaj odpowiednią do niego grafikę. Jego skuteczność zależy od stopnia rozpoznawalności marki – reakcja użytkownika zależy od wyświetlanej nazwy. Sugerowany rozmiar banerów to 320×50 lub 300×50 pikseli.
  • natywna – reklama “ukryta”, która na pierwszy rzut oka wygląda jak treść organiczna. Na podstawie statystyk Dedicated Media, reklamy natywne są wyświetlane o 53% częściej niż banery.
  • wideo – bardziej zaawansowany rodzaj interakcji, bazujący na wysokim poziomie zaangażowania użytkowników. Co ciekawe, wskaźniki odtwarzania wideo na urządzeniach mobilnych jest wyższe w aplikacji (14%) w porównaniu z internetem mobilnym (8,3%).
  • pełnoekranowy – kolejny typ wymagający wysokiego poziomu zaangażowania od użytkownika, wyświetlany na całym ekranie w trakcie najważniejszych części ogólnej nawigacji – najczęściej podczas ładowania lub zamykania aplikacji. Wiadomo, że reklamy pełnoekranowe mają  2-3-krotnie wyższy współczynnik klikalności w porównaniu do banerów reklamowych. 
  • grywalny – najbardziej interaktywny typ reklamy, który symuluje rzeczywistą aplikację lub grę. Klient ma możliwość poznania produktu przed jego faktyczną instalacją. 
 

2) Angażujący content

 

Po podjęciu decyzji, który typ reklamy najbardziej pasuje do Twojej strategii, aspekt wypełnienia jej właściwą treścią jest zdecydowanie warty uwagi, m.in:

  • Oryginalny nagłówek jest tym, co na początku zobaczy użytkownik – musi być klikalny i przekonujący. Przyciągnij uwagę paroma słowami kluczowymi, aby ludzie wiedzieli do czego odnosi się reklama i co uzyskają po kliknięciu w nią. 
  • Proste, ale dosadne CTA jest tym co szukają użytkownicy mobilni. Należy ich zachęcić do wykonania określonej aktywności. Właściwe CTA  pozwoli uniknąć przepłacania za kliknięcia w te mniej opłacalne reklamy.
  • Opis powinien zawierać informacje o kluczowych punktach sprzedaży Twojej firmy. Zaprezentuj firmę jako jedyną w swoim rodzaju i definitywnie wartą poznania. 
  • Kreacja paru wersji reklamy pomoże w rotacji treści wśród klientów. Każda reklama powinna zawierać inny nagłówek oraz opis.

Dodatkowo upewnij się, że landing page jest adekwatny z reklamą i także jest dostosowany do urządzeń mobilnych – optymalizacja strony pod kątem mobile odgrywa ogromną rolę na współczynnik kliknięć. W przeciwnym razie użytkownicy chętniej opuszczą Twoją stronę bez żadnej interakcji. Wybierając landing page reklamy, wybierz tę, która prawidłowo ją odzwierciedla – takie połączenie między reklamą a landing page jest pomostem pomiędzy potencjalnym, a rzeczywistym klientem.

 

3) Kluczem jest targetowanie

 

Odpowiednie targetowanie reklamy jest kluczowym elementem każdej udanej kampanii. Z punktu widzenia wydajności docieranie do użytkowników z większą precyzją wymaga wykorzystania odpowiednich danych, takich jak ostatnio otwierany strony mobilne, zainstalowane aplikacje lub ostatnie wyszukiwania. W związku z tym przemyślane działania i zawężenie do konkretnych odbiorców na podstawie ich płci, wieku oraz lokalizacji i zainteresować jest kluczowe, zaraz obok atrakcyjnej treści. 

Przy targetowaniu odbiorców należy wziąć pod uwagę konkretne cechy, takie jak:

  • demografia – kierowanie reklam na podstawie lokalizacji użytkownika, wieku lub płci.
  • obecny klient – reklamy pojawiają się, jeśli użytkownik szukał określonego produktu lub usługi, prawdopodobnie dokonał zakupu lub jest nim zainteresowany.
  • niestandardowe grupy – tworzenie grup odbiorców na podstawie słów kluczowych, wyrażeń, adresów URL lub konkretnych działań, przez co reklama jest w stanie lepiej odnieść do zainteresowań odbiorców.
  • remarketing – grupa osób, które weszły już w interakcję z reklamą, witryną lub aplikacją.
  • podobni odbiorcy – wybór użytkowników o podobnych zainteresowaniach do listy remarketingowej.

Pamiętaj, aby nie nękać użytkownika, wyświetlając mu zbyt wiele reklam  jeśli są odpowiednio dostosowane do zainteresowań użytkowników, nie musisz przeciążać go swoimi propozycjami. 

 

4) Dostosowanie wyświetlania reklam do aktywności użytkownika

 

Ciągły i dynamiczny postęp technologiczny zagwarantował nam tanie i zaawansowane możliwości reklamowe. W rezultacie klienci są bardziej sceptyczni w zaufaniu tradycyjnej reklamie. Na podstawie badań SALESmanago, klienci, którzy trafiają bezpośrednio na stronę decydują się na zakup w kilka minut. Natomiast klienci “pochodzący” z reklam, wyszukiwarki lub mediów społecznościowych potrzebują więcej czasu na podjęcie decyzji (około 1-2 godzin). 

Większe zaangażowanie użytkowników, a tym samym większe przychody, można uzyskać, gdy reklamy są wyświetlane w odpowiednim czasie, zwłaszcza w czasie wolnym klienta. Podczas przeglądania serwisów społecznościowych, ich uwaga nie jest ściśle skoncentrowana na jednej aktywności i łatwiej jest zwrócić uwagę użytkowników na reklamę. 

Śledzenie wizyt może stanowić jeden z lepszych źródeł informacji przed rozpoczęciem kampanii, jak również analiza działań innych potencjalnych nabywców, które mogą pokazać wskazywać na gotowość na zakup. Dzięki integracji z Customer Data Platforms możesz brać pod uwagę także inne działania, jak np. poprzednie zakupy, reakcje na kampanie mailingowe, czy nawet ilość punktów w programie lojalnościowym. W miarę wzbogacania się o dane, CDP jest w stanie zapewnić nowe możliwości do bardziej precyzyjnego targetowania i aktywowania kampanii dopasowanych do konkretnego użytkownika.

Matylda Konstanty
Marketing Automation Strategy Manager

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]