4 strategie, których użyliśmy do zwiększenia ruchu o na stronie o 474% [wpis gościnny]

stock-image-19095325-compressorPiszesz, publikujesz, promujesz i optymalizujesz. Tworzysz kontent non-stop, ale nic się dzieje, wskaźniki nawet nie drgną. Nawet świetne pomysły nie działają do końca tak jak założyłeś.

 

W Process Street mieliśmy przez chwilę podobny problem. Podążaliśmy za wskazówkami najlepszych speców, jak na przykład Neil Patel, czy Brian Dean licząc na przełom. Patrząc wstecz na poprzedni rok zauważyliśmy stały wzrost, który osiągnęliśmy dzięki 4 wybranym strategiom, na które położyliśmy szczególny nacisk.

 

Właśnie rzuciłem okiem na analitykę. W przeciągu ostatnich 12 miesięcy Ruch zwiększył się prawie 5-krotnie (474%). W tym wpisie weźmiemy na warsztat 4 strategie, które do tego doprowadziły.

Content Upgrade, czyli transformacja leadów z wyszukań organicznych w subskrybentów newslettera

Na dobre, czy na złe, wszyscy stykamy się z pop-upami – czy to jako twórcy, czy jako końcowi odbiorcy. Psują nam przyjemność z czytania, zatem są zamykane jak tylko się pojawią. Tak na prawdę ich wskaźniki konwersji wynoszą około 1%. Mimo wszystko nie zrezygnowaliśmy z tradycyjnych pop-upów (jakby nie patrzeć, działają 10 razy lepiej niż reklamy statyczne).

 

Wracając do Content Upgrade.

 

Jeżeli kiedykolwiek spotkałeś się z treściami oferowanymi w zamian za adres email, widziałeś Content Upgrade w jego naturalnym środowisku. Mechanizm ten działa tak dobrze z jednego prostego powodu – użytkownik sam prosi o dodatkowe treści, zamiast być nimi bombardowanym.

 

1-compressor

Content Upgrade możesz dodać w dowolnym tekście, jednak najlepiej będzie, jeśli wybierzesz ze swoich archiwów post, który spowodował największy ruch organiczny, tak żeby zrobić z niego jak najlepszy użytek.

 

Dobrym przykładem tego działania w postach opartych na analizie danych badawczych jest udostępnienie arkusza z pełnymi danymi w zamian za maila, czy na przykład, w postach typu poradnik –  drukowalnej wersji listy do odhaczania zadań zrobionej w PDF lub za pomocą narzędzia typu Process Street.  Oto kilka przykładów narzędzi do dodawania Content Upgrade do postów:

Kolejną ważna kwestią jest strona wizualna. Gdzie masz zamiar umieścić ramkę, czy przycisk? Jak to wygląda? Brian Dean używa żółtej ramki:

2-compressor

My używamy jaskrawego przycisku z wyraźnym CTA:

3-compressor

Co będzie najlepsze dla Ciebie? Zamiast zgadywać zrób testy A/B!

Napisz, zaprojektuj, opublikuj i wypromuj ebooka

Najszybszym sposobem zwiększenia ruchu wśród prezentowanych na tej liście jest, bez wątpienia stworzenie ebooka. W naszym przypadku jego publikacja poskutkowała 746 nowymi subskrybentami w ciągu jednej nocy!

 

Aby go stworzyć, zebraliśmy i zedytowaliśmy serię wpisów z bloga, zatrudniliśmy grafika za około 100 $ przez Upwork i wypromowaliśmy publikację zarówno na “ciepłej” liście naszych kontaktów jak i na “zimnej” liście influencerów.

 

Najefektywniejszym działaniem z całego procesu okazało się wrzucenie ebooka na Product Hunt – dało to najlepszy efekt przy najmniejszym nakładzie pracy. Zestawienie danych możesz zobaczyć na przygotowanym przez BEAM wykresie:

4-compressor

 

W tym serwisie musisz zostać zatwierdzony jako nowy użytkownik. Skontaktowaliśmy się z aktywnym członkiem społeczności PH z prośbą o zatwierdzenie nas i byliśmy gotowi do działania. Traf chciał, że ta osoba miała kilka setek followersów i wszyscy oni otrzymali automatycznie maila z informacją o publikacji ebooka.

 

Dostaliśmy się na stronę główną i przez całą dobę utrzymaliśmy pierwszą pozycję w sekcji ebooków.

 

Dodatkowo publikacja okazała się interesująca dla szerokiej publiczności a przy okazji bardzo istotna z punktu widzenia dystrybucji naszego produktu. Za jednym zamachem powiększyliśmy ilość czytelników bloga i liczbę klientów firmy.

 

Tutaj znajdziesz opis tego procesu krok po kroku.

Syndykacja i posty gościnne

Syndykacja i posty gościnne to chyba najefektywniejsza ze stosowanych przez nas strategii SEO. Mocna strona – często jest jedyną wiarygodną metodą na uzyskanie back-linków do treści niszowych.

 

Nie zawsze udaje się stworzyć treści traktujące o Twojej działce, które przy okazji będą hitem w sieci. Dzięki linkowaniu do wysokiej jakości wpisów w postach gościnnych jesteś w stanie skierować duży ruch na swoją stronę i dzięki temu wylądować na upragnionej pierwszej stronie Google.

 

Wygrywającą strategią okazało się zbudowanie solidnego portfolio i zwrócenie się do popularnych wydawców z konkretnymi pomysłami na posty. Aby zrealizować ten pierwszy cel, podglądaliśmy twórców wartościowych treści, jak na przykład TechCrunch i The Next Web. Po stworzeniu zaplecza byliśmy gotowi na rozmowy z redaktorami najchętniej czytanych blogów (korzystamy z agregatów RSS, jak na przykład feedly) i mogliśmy zaproponować im skrojone ma miarę propozycje.

5-compressor

Wysyłając około 10 propozycji tygodniowo wypełniam całkowicie mój kalendarz, zwłaszcza że mam stałe gościnne publikacje w kilku miejscach w sieci, a dodatkowo piszę etatowo dla Process Street. Ta taktyka jest czasochłonna – wymaga dużo czytania, targetowania, robienia list i pisania, ale efekty przerastają oczekiwania – kilka razy udało nam się przebić w wynikach wyszukiwania strony z dużo większym zapleczem niż nasze.

 

Napisałem nawet poradnik jak szukać i wybierać blogi dla swoich postów gościnnych. Wracając…

 

Dzielenie czasu na posty gościnne i własnego bloga może być trudne.

 

W biurze mamy 3 pełnoetatowych autorów, tworzących treści zarówno dla naszego bloga, dla wielkich serwisów jak TechCrunch oraz posty gościnne na inne blogi. Dzięki temu jesteśmy w stanie tworzyć i egzekwować szersze strategie ukierunkowane na konkretne słowa kluczowe, co pozwala nam w kilka miesięcy poprawić pozycjonowanie na wybraną przez nas frazę.

 

Czy macie jakieś własne strategie, które pomogły wam znacząco zwiększyć ruch na blogu? Dajcie znać w komentarzach – z przyjemnością podyskutuję!

 

Benjamin Brandall jest głową kontent marketingu w Process Street. Pisze zarówno o technologii, marketingu, designie jak i start-upach. Jego konto na Twitterze.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]