55% marketerów widzi najwyższy zwrot z inwestycji spośród wszystkich kanałów w wiadomościach email. Jest to możliwe, między innymi, dzięki stale rozwijającym się możliwościom optymalizacji mailingów, w oparciu o zaawansowane dane analityczne, dostarczane w coraz bardziej przystępny sposób. Dowiedz się, jak wykorzystać dane z nowego panelu Email Marketingu w SALESmanago i zwiększyć dostarczalność oraz skuteczność twoich kampanii emailowych.
Dowiedz się, jaki jest najlepszy moment na wysłanie kampanii emailowych
Skuteczność kampanii mailingowych w ecommerce, jest ściśle uzależniona od tego, kiedy klienci otrzymają twoje wiadomości. Czy uwierzyłbyś, że wysyłając mailing w odpowiednim dniu tygodnia możesz podnieść wartość zakupów nawet o 89%? Tak wygląda różnica między przychodami generowanymi z kampanii emailowych wysyłanych w czwartki, a tymi wysyłanymi w soboty, jak wynika z badania Online Consumer Trends 2019 przeprowadzonego na 500 europejskich ecommercach.
Dobrze jest znać trendy, ale jeszcze lepiej jest móc dostosować strategię komunikacji odpowiednio do swoich klientów. W SALESmanago zawsze możesz sprawdzić ich zachowanie na wykresie Aktywności kontaktów, który pokazuje dni i godziny największej aktywności twoich klientów. Wysyłanie emaili w tym czasie drastycznie zwiększy twój OR, ponieważ klienci są wtedy bardziej skłonni do otwierania wiadomości email.
Oceń jakość swoich emaili, dzięki analizie Zaangażowania
To oczywiste, że obserwowanie OR i CTR jest koniecznością dla każdego marketera, jeśli chce mieć możliwość śledzenia skuteczności swoich kampanii. Jednak jednym z mierników, o którym często się zapomina, jest atrakcyjność treści wiadomości email, którą można zmierzyć za pomocą wskaźnika CTOR (Click To Open Rate). Pokazuje on, ilu odbiorców, którzy otworzyli twoje emaile, również kliknęło dołączony link, aby uzyskać więcej informacji.
Dzięki wykresowi Zaangażowania w wysyłane wiadomości, w panelu Email Marketingu, możesz łatwo sprawdzić, jaki procent twoich odbiorców otwiera emaile, a jaki procent z tych, którzy je otworzyli, również kliknął zawarte w nich linki. Jeśli chcesz mieć kontrolę nad jakością treści swoich wiadomości, możesz łatwo zweryfikować te liczby i zobaczyć, jak zmieniają się w czasie.
Dowiedz się, czego unikać, aby zwiększyć retencję subskrybentów
Może być wiele powodów, dla których twoje kontakty rezygnują z dostawania wiadomości email – określenie dlaczego tak się dzieje to dobry pomysł, jeśli chcesz zmniejszyć liczbę rezygnacji i zwiększyć wskaźnik retencji. Podczas rezygnacji użytkownicy mają możliwość podania powodów, dla których to zrobili. Możesz po prostu wyświetlić podgląd tych liczb i dowiedzieć się, co musisz zrobić, aby w przyszłości zatrzymać więcej subskrybentów.
Dbaj o swoją reputację i dostarczaj więcej emaili
Dostarczalność wiadomości email opiera się przede wszystkim na technicznej konfiguracji wysyłki, a nie tylko na tym, jak kreatywny jesteś w zakresie treści i projektowania maila. 85% wiadomości nigdy nie jest otwieranych, bardzo często dlatego, że w ogóle nie są dostarczane. Przyczyną może być źle skonfigurowana domena nadawcy. Konfiguracja rekordów SPF i DKIM jest kluczowa dla dostawców usług skrzynki emailowej, takich jak Gmail, Yahoo itp., ponieważ potwierdza, że SALESmanago może wysyłać emaile z adresu w twojej domenie. Możesz teraz sprawdzić, czy są poprawnie skonfigurowane, a także łatwo śledzić aktualną reputację domeny nadawcy, co umożliwia natychmiastową reakcję, jeśli jej poziom spadnie po jednej z kampanii. Masz możliwość sprawdzenia, co mogło spowodować, że użytkownicy oznaczyli twoje wiadomości email jako spam.
Istnieją inne istotne aspekty, które mogą wpłynąć na twój poziom Reputacji w dobry lub zły sposób. Wszystkie zostały szczegółowo opisane w ebooku „Kamasutra Dostarczalności w eMail Marketingu”.
marketing automation
marketing automation