4 sposoby na ulepszenie twoich kampanii emailowych, dzięki użyciu rozbudowanych danych analitycznych

 
 

55% marketerów widzi najwyższy zwrot z inwestycji spośród wszystkich kanałów w wiadomościach email. Jest to możliwe, między innymi, dzięki stale rozwijającym się możliwościom optymalizacji mailingów, w oparciu o zaawansowane dane analityczne, dostarczane w coraz bardziej przystępny sposób. Dowiedz się, jak wykorzystać dane z nowego panelu Email Marketingu w SALESmanago i zwiększyć dostarczalność oraz skuteczność twoich kampanii emailowych.

 

Dowiedz się, jaki jest najlepszy moment na wysłanie kampanii emailowych

 

Skuteczność kampanii mailingowych w ecommerce, jest ściśle uzależniona od tego, kiedy klienci otrzymają twoje wiadomości. Czy uwierzyłbyś, że wysyłając mailing w odpowiednim dniu tygodnia możesz podnieść wartość zakupów nawet o 89%? Tak wygląda różnica między przychodami generowanymi z kampanii emailowych wysyłanych w czwartki, a tymi wysyłanymi w soboty, jak wynika z badania Online Consumer Trends 2019 przeprowadzonego na 500 europejskich ecommercach. 

Dobrze jest znać trendy, ale jeszcze lepiej jest móc dostosować strategię komunikacji odpowiednio do swoich klientów. W SALESmanago zawsze możesz sprawdzić ich zachowanie na wykresie Aktywności kontaktów, który pokazuje dni i godziny największej aktywności twoich klientów. Wysyłanie emaili w tym czasie drastycznie zwiększy twój OR, ponieważ klienci są wtedy bardziej skłonni do otwierania wiadomości email.

 
 

Oceń jakość swoich emaili, dzięki analizie Zaangażowania

 

To oczywiste, że obserwowanie OR i CTR jest koniecznością dla każdego marketera, jeśli chce mieć możliwość śledzenia skuteczności swoich kampanii. Jednak jednym z mierników, o którym często się zapomina, jest atrakcyjność treści wiadomości email, którą można zmierzyć za pomocą wskaźnika CTOR (Click To Open Rate). Pokazuje on, ilu odbiorców, którzy otworzyli twoje emaile, również kliknęło dołączony link, aby uzyskać więcej informacji.

Dzięki wykresowi Zaangażowania w wysyłane wiadomości, w panelu Email Marketingu, możesz łatwo sprawdzić, jaki procent twoich odbiorców otwiera emaile, a jaki procent z tych, którzy je otworzyli, również kliknął zawarte w nich linki. Jeśli chcesz mieć kontrolę nad jakością treści swoich wiadomości, możesz łatwo zweryfikować te liczby i zobaczyć, jak zmieniają się w czasie.

 
 

Dowiedz się, czego unikać, aby zwiększyć retencję subskrybentów

 

Może być wiele powodów, dla których twoje kontakty rezygnują z dostawania wiadomości email – określenie dlaczego tak się dzieje to dobry pomysł, jeśli chcesz zmniejszyć liczbę rezygnacji i zwiększyć wskaźnik retencji. Podczas rezygnacji użytkownicy mają możliwość podania powodów, dla których to zrobili. Możesz po prostu wyświetlić podgląd tych liczb i dowiedzieć się, co musisz zrobić, aby w przyszłości zatrzymać więcej subskrybentów.

 
 

Dbaj o swoją reputację i dostarczaj więcej emaili

 

Dostarczalność wiadomości email opiera się przede wszystkim na technicznej konfiguracji wysyłki, a nie tylko na tym, jak kreatywny jesteś w zakresie treści i projektowania maila. 85% wiadomości nigdy nie jest otwieranych, bardzo często dlatego, że w ogóle nie są dostarczane. Przyczyną może być źle skonfigurowana domena nadawcy. Konfiguracja rekordów SPF i DKIM jest kluczowa dla dostawców usług skrzynki emailowej, takich jak Gmail, Yahoo itp., ponieważ potwierdza, że ​​SALESmanago może wysyłać emaile z adresu w twojej domenie. Możesz teraz sprawdzić, czy są poprawnie skonfigurowane, a także łatwo śledzić aktualną reputację domeny nadawcy, co umożliwia natychmiastową reakcję, jeśli jej poziom spadnie po jednej z kampanii. Masz możliwość sprawdzenia, co mogło spowodować, że użytkownicy oznaczyli twoje wiadomości email jako spam.

Istnieją inne istotne aspekty, które mogą wpłynąć na twój poziom Reputacji w dobry lub zły sposób. Wszystkie zostały szczegółowo opisane w ebooku „Kamasutra Dostarczalności w eMail Marketingu”.

marketing automation

marketing automation

link

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]