Niedawno z okazji dodania szablonów SMS do platformy SALESmanago przypominaliśmy o ich roli w marketingu mobilnym. Krótkie wiadomości tekstowe mają wiele niezaprzeczalnych zalet i liczne zastosowania. Można je wykorzystać także do usprawnienia wewnątrz-firmowej komunikacji.
Jednym z najważniejszych zadań stojących przed działami HR każdej firmy jest skuteczna i szybka komunikacja z pracownikami. Jednak używanie tradycyjnych kanałów takich jak kontakt telefoniczny czy email nie zapewnia satysfakcjonujących efektów. Potrzeba nowych, skuteczniejszych rozwiązań. Wiele firm zauważyło, że wprowadzenie kontaktu SMS-owego pozwala na osiągnięcie tego celu.
Wysyłanie masowych SMS-ów jest niezwykle sprawną metodą, zapewniająca 95% wskaźnik otwarcia (wskaźnik OR). Dodatkowo, wiadomości odczytywane są bardzo szybko – w dzisiejszych czasach każdy z nas ma telefon pod ręką.
Poznajcie cztery sposoby w jaki kontakt SMS-owy podnosi efektywność komunikacji działu HR:
- Trzymaj kontakt z pracownikiem – wysyłaj powiadomienia
Wielu pracowników już teraz używa swoich osobistych telefonów do komunikacji służbowej, tak więc wprowadzenie kontaktu SMS-owego ma duże szanse sprawdzenia się. Zaoferuj swoim pracownikom możliwość dobrowolnego zapisu do swoistego SMS-owego newslettera firmy: informuj ich w ten sposób o nadchodzących wydarzeniach lub przypominaj o ważnych dla pracownika terminach. W ten sposób masz większe szanse że Twoja wiadomość zostanie przeczytana – nie zginie w powodzi wiadomości codziennie zapychających skrzynkę mailową.
- Usprawnienie procesu rekrutacji
To że komunikacja telefoniczna jest kluczowa dla prowadzenia procesu rekrutacji wie każdy, ale nie każdy wie, że również SMS-y mogą go usprawnić. Wielu rekruterów używa SMS-ów aby nawiązać kontakt z kandydatami czy w szybki i wygodny sposób odpowiedzieć na ich pytania. Wprowadź automatyczną wysyłkę wiadomości SMS, a w kilka minut będziesz w stanie poinformować całą swoją bazę kontaktów o wolnych stanowiskach lub zadać krótkie pytanie. Ta metoda ma jeszcze jedną zaletę – używając oprogramowania do automatycznej wysyłki nie podajesz swojego numeru telefonu, tak więc zachowujesz anonimowość.
- Monitorowanie czasu pracy pracowników
Każdego roku firmy tracą tysiące dolarów z powodu niskiej efektywności procesów monitorowania czasu pracy pracowników: dużej ilości czasu poświęcanego na ręczną analizę danych oraz pomyłek w wypłatach. Wiadomości SMS mogą pomóc w rozwiązaniu tego problemu: pracownicy za pomocą odpowiedniej aplikacji mogą raportować swój czas pracy. Aplikacja rozpozna ich lokalizację, a więc będziesz wiedział czy w momencie zapisu rozpoczęcia i zakończenia pracy byli w biurze czy nie. Możesz również wykorzystać SMS-y do przypominania pracownikom o konieczności zarejestrowania godzin swojej pracy – w ten sposób nie będziesz zmuszony robić tego za nich.
- Sytuacje awaryjne
Pomóż przygotować się swojej firmie na wyjątkowe sytuacje. Zdarzają się przecież np. awarie serwerów. Działy HR powinny być przygotowane, aby w takich sytuacjach móc skontaktować się w inny niż za pomocą komputera sposób – np. za pomocą wiadomości SMS.
Czy komunikacja SMS-owa pomogła usprawnić pracę działu HR w Twojej firmie? Czy masz jakieś pytania dotyczące wdrożenia narzędzi automatyzacji kontaktu SMS-owego? Nie zapomnij zostawić swojego komentarza pod tym artykułem.
O autorze
Sophorn Chhay
Sophorn jest marketingowcem w firmie Trumpia, twórcy popularnego oprogramowania do masowej wysyłki maili oraz automatyzacji i personalizacji marketingu. Zachęcamy do zapoznania się z jego bezpłatnym poradnikiem Mobile Marketing Success Kit i przejrzenia interesujących materiałów video na stronie Trumpia, w tym m.in. Trumpia’s 5-Minute Demo dotyczącym marketingu w kanale mobile.