4 pomysły jak wykorzystać Marketing Automation w małej i średniej firmie

Wbrew panującemu przekonaniu zarówno Marketing Automation jak i Big Data Marketing nie są zarezerwowane dla dużych przedsiębiorstw i korporacji. Tak naprawdę to największy udział wśród wdrożeń Marketing Automation w USA posiadają mikro i małe przedsiębiorstwa. Stanowią, aż 78% korzystających. Przybliżamy kilka pomysłów, jak małe i średnie firmy mogą skorzystać wdrażając Marketing Automation.

Błędne przekonanie o przynależności Marketing Automation do świata dużych firm i korporacji ma swoje korzenie w genezie tych systemów. Początkowo były one rozwijane jako narzędzia przeznaczone dla takich właśnie firm, a  ich główny celem było skoordynowanie realizowanych działań marketingowych. Sytuacja ta doprowadziła do powstania bardzo rozbudowanych systemów oferujących funkcjonalności, których wykorzystanie na pierwszy rzut oka wygląda na skomplikowane i w niektórych przypadkach może takie być.

Szczęśliwie jedną z zalet wolnego rynku i rozwoju technologicznego jest to, że wszelkie luki są szybko wypełniane. Relatywnie szybko obok skomplikowanych i drogich rozwiązań powstały systemy oferujące łatwiejszy w obsłudze interfejs oraz cennik dopasowany do możliwości małych i średnich przedsiębiorstw. Tak powstały systemy, których obsługa nie wymaga specjalistycznej wiedzy i dużych ilości czasu. Największą zaletą jest udostępnienie małych i średnim przedsiębiorstwom możliwości, które były dostępne wcześniej dla firm z Fortune 2000. O popularności Marketing Automation świadczą badania firmy Raab Associates Inc. Według nich, aż 95 % spośród ponad 28 tys. wdrożeń Marketing Automation w USA to mikro, małe i średnie firmy. Jak, więc wykorzystać możliwości tych systemów?

4 pomysły na zastosowanie Marketing Automation w małych i średnich przedsiębiorstwach

1. Zbudowanie relacji z pozyskanymi kontaktami

Każdy pozyskany kontakt, to Twój potencjalny klient. Jednakże, aby nim został musisz zbudować z nim relację. Szacuje się, że najlepszym momentem na skontaktowanie się ze świeżo pozyskanymi kontaktami jest pierwsze 48h. Warto więc  wysłać jeszcze tego samego dnia wiadomość, która przypomni mu o Twojej firmie i o jej ofercie. Dobrym pomysłem będzie dosłanie drugiej wiadomości w przeciągu dwóch dni. Użyj w niej najlepszych treści jakie posiadasz, aby możliwie najskuteczniej dotrzeć do świadomości odbiorców. Takie zachowanie pozwoli zbudować i utrzymać relację z potencjalnymi klientami.

2. Podstawowa edukacja potencjalnych klientów

Skoro udało się nam nawiązać relację z potencjalnymi klientami, to naturalnym następnym krokiem będzie przygotowanie ich do kontaktu ze sprzedawcami. Na tym etapie wysyłamy do nich podstawowe informacje o naszej firmie i ofercie. Dodatkowo, najczęściej dokładnie wiemy jakich informacji potrzebuje potencjalny klient i w jakim momencie. Ta wiedza pozwoli nam przygotować skuteczny zestaw wiadomości, które dostarczą potencjalnym klientom istotnych dla nich informacji. Skoro wiemy kiedy i co powinien otrzymać potencjalny klient to warto zautomatyzować ten proces.

3. Segmentacja

W większości wypadków firmy spotykają się z różnymi grupami klientów i oferują różne segmenty produktów i usług. W takiej sytuacji dobrze jest wiedzieć do jakiej grupy należy każdy klient i czego potrzebuje. Taka wiedza ułatwi nam dopasowanie prowadzonych rozmów i działań do indywidualnych potrzeb odbiorcy, przez co zwiększymy własną skuteczność. Pomoże, w tym zadaniu, moduł segmentacji, który podzieli klientów na grupy w oparciu o ich zachowanie online i profile. Na tej podstawie będziemy mogli automatycznie dopasować realizowane wysyłki i ich treści.

4. Powiadamiaj o wydarzeniach

Organizując wydarzenie warto powiadomić wszystkich potencjalnych i aktualnych klientów. W tym celu możemy ustawić serię wiadomości, które automatycznie powiadomią klientów o wydarzeniu, przekierują na stronę wydarzenia, będą przypominać o zbliżającym się jego terminie i w końcu dostarczą materiały podsumowujące zorganizowane wydarzenie.

 

Przytoczone pomysły to bardzo podstawowe zastosowanie Marketing Automation. Jednakże, to Ty posiadasz najlepszą wiedzę o swojej firmie i potencjalnych klientach. Zaczynając od tego bardzo prostego zestawu działań będziesz mógł rozbudować swoje działania marketingowe i dostosować automatyzację do Twoich indywidualnych potrzeb i Twoich odbiorców.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]