3 zasady segmentacji kontaktów w oparciu o ich zachowanie na stronie WWW

Mechanizmy monitorujące zachowanie kontaktów na stronie WWW bazują na technologii cookies. Dzięki temu możemy łatwiej poznać potrzeby odwiedzających stronę WWW. Monitorując zachowanie osób odwiedzających stronę WWW poznajemy ich potrzeby i jesteśmy  w stanie na nie reagować. Jednym ze sposobów wykorzystania tych informacji jest segmentacja bazy adresowej. Pozwala ona osiągnąć nawet 200% więcej kliknięć w e-Mail Marketingu.

Temat monitorowania osób korzystających z Internetu budzi różne często skrajne emocje. W kontekście systemów Marketing Automation monitorowanie i identyfikowanie zachowania osób na stronie WWW ma jedynie pozytywny wydźwięk. Wynika to z samej koncepcji automatyzacji marketingu i sprzedaży. Jej fundamentem jest przekazywanie wiadomości których odbiorca potrzebuje, w odpowiednim czasie i formie. Systemy Marketing Automation wykorzystują technologię cookies, aby dostarczyć informacji na temat zachowania poszczególnych osób na stronie WWW. Tak zebrane informacje służą dopasowaniu komunikacji dla konkretnego odbiorcy, tak aby „rozmawiać” z nim tylko o rzeczach istotnych i tylko wtedy kiedy tego oczekuje.

Jednym z elementów dopasowania i personalizacji komunikacji jest segmentacja bazy adresowej. Segmentacja w oparciu o zachowanie kontaktów na stronie WWW, to segmentacja behawioralna.

3 złote zasady segmentacji behawioralnej

1. Pamiętaj, że segmentujesz komputer, a nie osobę

Oczywiście coraz częściej komputery stają się osobistym narzędziem, z którego korzysta tylko jedna osoba. Jednakże należy brać pod uwagę, że z danego komputera wejdzie więcej osób na naszą stronę WWW. Z drugiej strony w większości wypadków prawdopodobieństwo wystąpienia takiej sytuacji jest dość małe. Dlatego też w systemach Marketing Automation informacje o kliencie pochodzą z wielu źródeł. Jeśli do zachowania na stronie WWW dodamy klikniętę i otwarte e-maile, interakcje z portali społecznościowych oraz dane transakcyjne to uzyskamy bardziej szczegółowy profil konkretnej osoby. Dodatkowo można wykorzystać możliwości analizy zachowania i reakcji na nie w czasie rzeczywistym. Sytuacja, w której dwie osoby odwiedzają tą samą stronę z tego samego urządzenia jest praktycznie niemożliwa, więc nasze działania będą wyjątkowo indywidualne.

Więcej informacji na temat: Dzięki analizie w czasie rzeczywistym możesz „rozmawiać” ze zidentyfikowanymi osobami które w danym momencie przebywają na Twojej stronie WWW

2. Pomagaj, nie prześladuj

Ludzie przyzwyczajeni są, że Internet dopasowuje się do ich potrzeb. Każdego cieszy, że ulubiony portal informacyjny prezentuje pogodę i wiadomości z ich regionu/miasta. Lubią również widzieć dopasowane reklamy i produkty w ulubionych e-sklepach. Póki odwiedzający czuje, że technologia mu pomaga jest zadowolony. Problem może pojawić się gdy sprawimy, że poczuje się obserwowany. Marketerzy powinni używać informacji o odwiedzających tak aby ułatwić im pozyskanie interesujących informacji bez mówienia wprost, że są obserwowani.

3. Nie zapomnij fundamentów Twojej segmentacji

Podstawowe zasady segmentacji kontaktów nie zmieniają się. Wraz ze zrozumieniem natury segmentacji behawioralnej zmienia się jej znaczenie i możliwość zastosowania. Monitorowanie i identyfikowanie zachowania kontaktów na stronie WWW przy użyciu technologii cookies może przynieść wiele ważnych i ciekawych informacji. Jednak po naszej stronie leży ich wykorzystanie. Oznacza to, że segmentacja nie powie jak komunikować się z potencjalnymi klientami tylko o czym z nimi rozmawiać. Do nas należy znalezienie najskuteczniejszych sposobów komunikacji z potencjalnymi klientami w Naszej firmie.

Więcej na temat najpopularniejszych kanałów komunikacji: Najefektywniejsze kanały do realizowania kampanii Lead Nurturing

 

Podobne artykuły:

[CASE STUDY] Segmentacja bazy kontaktowej zmniejszyła koszt pozyskania nowego klienta o 58%

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]