3 sposoby na zaangażowanie klientów i zwiększenie sprzedaży z Marketing Automation

Marketing Automation pozwala angażować konsumentów i zwiększać sprzedaż. Najczęściej dzięki automatycznym komunikatom. Uruchamiane są w reakcji na zachowanie konkretnych osób, a ich treść dopasowuje się dla każdego indywidualnie. Skuteczność tego typu komunikatów bierze się z dokładnego dopasowania momentu, miejsca i treści udostępnianego komunikatu. Dzięki czemu jest on po prostu interesujący i angażujący.

Automatyzacja komunikacji może jednak zaszkodzić, jeśli nie poświęcimy jej odpowiedniej ilości czasu. Dlatego automatyzacja komunikacji powinna być wdrażana stopniowo. Dzięki temu unikniemy dublowania komunikatów i upewnimy się, że to co otrzyma w efekcie klient będzie stanowiło spójny przekaz. Wkładając chociaż trochę wysiłku w podstawowe automatyzacje zwiększymy zaangażowanie klientów oraz konwersję sprzedażową. Najłatwiej zacząć od 3 obszarów:

  • formularze kontaktowe;
  • segmentacja kontaktów i wysyłek e-mail;
  • wiadomości e-mail follow-up.

Poniżej opisujemy 3 proste sposoby na skuteczniejsze dotarcie do klientów z wykorzystaniem tych obszarów.

1. Automatyczne i dynamiczne formularze kontaktowe i zapisu

Formularz to bardzo często pierwsze miejsce, w którym pozyskamy dane kontaktowe od osoby odwiedzające naszą stronę WWW. Nie ważne jest czy to zapis do newsletteru, pop-up z promocją czy rejestracja w sklepie internetowym. Każde miejsce gdzie potencjalny klient może wprowadzić swój adres e-mail i potwierdzić go przyciskiem jest dla nas interesujące i w zamian za uzupełnieni powinno oferować coś interesującego klienta w danym momencie. Wśród ciekawych i skutecznych zastosowań warto wymienić formularze pop-up.

System SALESmanago pozwala wyświetlać formularze pop-up, których zawartość może być dopasowana do:

  • statusu odwiedzającego stronę WWW – czy jest to klient anonimowy czy zidentyfikowany;
  • adresu lub grupy adresów url, na których jest wyświetlany
  • ilości wizyty lub odsłon dokonanych przez konkretnego klienta przed wyświetleniem
  • przebiegu bieżącej wizyty;
  • całego profilu klienta zidentyfikowanego;
  • historii wizyt klienta anonimowego.

Jak to wygląda w praktyce? Wyobraźmy sobie że na naszej stronie WWW, która oferuje wycieczki, pojawia się anonimowa osoba która przegląda wycieczki do konkretnego kraju. Przejrzała już kilkanaście nie dokonując wstępnej rezerwacji albo nie sprawdzając dostępnych terminów. Jest to dla nas sygnał, że ma problem z wyborem odpowiedniej. Sygnał na który możemy wyświetlić formularz, w którym zaproponujemy pomoc w wyborze wycieczki optymalnej właśnie dla niego. Każdy z nas lubi być traktowany wyjątkowo i taki komunikat nie tylko zwiększa konwersję ale sprawia, że niezdecydowany klient trafia do eksperta który pomoże w wyborze i przekona go do zakupu. Wyświetlony formularz może wyglądać tak:

2. Automatyczne wysyłki wiadomości e-mail w reakcji na zachowanie kontaktów

Klasyka Marketing Automation. Praktycznie każda wychwycona interakcja klienta może powodować automatyczne wysłanie lub zakolejkowanie wiadomości e-mail dopasowanej do zaistniałego zdarzenia. System na podstawie szablonu wiadomości, jest w stanie generować wiadomości w czasie rzeczywistym i kierować je do konkretnych osób. Każdy mail może zawierać treść dopasowaną do aktualnej wiedzy o kliencie i jego zachowaniu. Sama wiadomość może być automatycznie podpisywana danymi osoby, z którą ten klient miał już kontakt. Wiadomości które zawierają treść istotną dla odbiorcy, są podpisane danymi konkretnej znanej odbiorcy osoby i wyglądają na napisane specjalnie dla niego cieszą się nawet 10-krotnie większą otwieralnością niż klasyczne newslettery. W wypadku sklepów internetowych bardzo ciekawym rozwiązaniem jest mail dynamiczny. Jest to wiadomość, która jest automatycznie generowana dla konkretnego odbiorcy i umieszczane są w niej produkty dobrane do jego profilu zainteresowania oraz oglądanych i kupowanych produktów.  W praktyce takie dynamiczne wiadomości follow-up mogą działać następująco. Klient odwiedził naszą stronę przejrzał kilka produktów ale nie dokonał zakupu. System automatycznie rozpozna takie zachowanie i wyśle do niego dynamiczną wiadomość e-mail, np. 3 godziny po wizycie na stronie WWW. W ten sposób klient, który opuścił stronę internetową otrzyma ofertę skrojoną specjalnie dla niego w pełni automatyczny sposób. Taka wiadomość może wyglądać tak:

Maile dynamiczne bardzo dokładnie trafiają w potrzeby odbiorców i realnie zwiększają sprzedaży w sklepie:

3. Segmentacja kontaktów i wysyłek wiadomości e-mail

Segmentacja kontaktów, to po prostu bieżące przypisywanie kontaktów do grup o podobnym zainteresowaniu. Następnie kierujemy do takich osób wiadomości e-mail dopasowane treścią do segmentu, do jakiego trafił adresat. Segmentacja kontaktów wyraźnie zwiększa aktywność kontaktów na stronie WWW, a kierowanie targetowanych do segmentów wysyłek sprawia, że rosną współczynnik otwarć i kliknięć, czyli po prostu coraz więcej osób czyta i klika w nasze wiadomości.

Jak to działa w praktyce? SALESmanago automatycznie segmentuje klienta w oparciu o jego zachowanie. Osoba taka jest przypisywana do odpowiedniego segmentu, na jej karcie kontaktu pojawia się TAG oznaczający, który to jest segment. Następnie uruchamia się reguła automatyzacji, która w reakcji na dodanie tagu wysyła określoną wiadomość dedykowaną dla danego segmentu. Taki mechanizm raz ustawiony działa na bieżąco a wysyłka następują w określonym w regule czasie po dodaniu do segmentu.

Podsumowanie

Trzy opisane sposoby są relatywnie proste do wdrożenia i gwarantują, że potencjalny klient otrzyma od nas wiadomość jakiej oczekuje w danym momencie. Automatyzacja całego procesu sprawia że oszczędzamy czas, który normalnie musielibyśmy poświęcić na ręczne przygotowywanie i uruchamianie wysyłek. Zyskujemy czas na dalsze automatyzację i optymalizację już istniejących procesów. Dzięki dokładnemu monitorowaniu całości łatwiej jest się skupić na kluczowych procesach, które generują najwięcej korzyści – sprzedaży.

 

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]