3 porady jak oszczędzając czas zwiększać sprzedaż z Marketing Automation

Praca człowieka to jeden z najdroższych i najcenniejszych elementów każdej działalności. Dlatego też czas pracy powinien być maksymalnie efektywnie wykorzystywany w każdej firmie. Marketing Automation pozwala lepiej wykorzystywać i zarządzać dostępnym czasem, a dzięki automatyzacji procesów marketingowych i sprzedażowych uzyskujemy go więcej na faktyczną pracę, a w wypadku działu handlowego sprzedaż.

Poniżej 3 ogólne porady jak wykorzystać możliwości, które dają systemy do automatyzacji marketingu i sprzedaży, aby w takim samym czasie sprzedawać znacznie więcej.

 

  1. Edukacja potencjalnych klientów

Jeśli dział sprzedaży musi edukować klienta, to marnujemy czas sprzedawców na działania, które nie są czysto sprzedażowe. Wykorzystując SALESmanago możemy przenieść ciężar edukacji kontaktów na dział marketingu, który w tym celu może wdrożyć program Lead Nurturing. Marketerzy mogą zacząć tworzyć wartościowy content w formie blogu, e-booków, prezentacji, webinariów, raportów i innych wartościowych dla konsumentów treści. W zautomatyzowanych programach edukacyjnych (Lead Nurturing) mogą kierować potencjalnych klientów na treści dopasowane do ich potrzeb i poziomu zaawansowania, w ten prosty sposób edukują potencjalnych klientów i przygotowują na kontakt z działem sprzedaży.

 

Tworząc same treści pod Lead Nurturing należy skupić się na treściach istotnych i pomocnych dla naszych potencjalnych i aktualnych klientów. Tworząc treści, których potrzebuje grupa docelowa na oferowany produkt upewniamy się, że zaczniemy pozyskiwać wartościowe kontakty zainteresowane nasza ofertą. Wysoka jakość treści ustabilizuje naszą pozycję w świadomości konsumentów jako ekspertów i liderów rynku.

 

2. Automatyzacja marketingu

Jednym z najlepszych zastosowań systemów Marketing Automation jest edukacja potencjalnego klienta i utrzymywanie z nim relacji. Dzięki czemu skutecznie kierujemy go w dół lejka sprzedażowego do gotowości zakupowej. Zamiast dzwonić do każdego klienta, który pobrał e-book możemy automatycznie wysłać do niego wiadomość e-mail i pokierować do kolejnych ciekawych materiałów. W ten sposób system automatycznie pokieruje komunikacją z klientem, który dopiero poznaje produkt. Natomiast kontakt telefoniczny powinien następować tylko w wypadku osób, które faktycznie są już na to gotowe.

 

3. Wykorzystanie scoringu kontaktów

Scoring to jedno z ulubionych narzędzi każdego sprzedawcy. Automatyczny mechanizm przyznający punkty za każdą interakcję klienta z firmą daje sprzedawcy obiektywny obraz, który z klientów jest faktycznie mocno zainteresowany ofertą i z nim należy się kontaktować, a z którym należy jeszcze chwilę poczekać. Scoring pozwala skupić się sprzedawcom na najważniejszych potencjalnych klientach i skuteczniej realizować sprzedaż, tam gdzie mają na nią największe szanse.

 

Podsumowanie

Połączenie tych trzech elementów pozwala skutecznie przyciągać odpowiednich konsumentów, edukować ich i prowadzić do konwersji, a potem w odpowiednim momencie bezpośrednio do działu sprzedaży. Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu Marketing Automation zaczyna działać sprzedażowo z właściwymi leadami, we właściwym momencie i jednocześnie budować relację z pozostałymi kontaktami.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]