3 mity, które powstrzymują małe i średnie firmy przed wykorzystaniem Big Data

Coraz więcej mówi się o wpływie danych na funkcjonowanie firmy. Szczególnie w kontekście wyjątkowo modnego ostatnio Big Data. Wśród małych przedsiębiorstw panuje przekonanie, że sfera wykorzystania danych zarezerwowana jest tylko dla dużych firm. Postaramy się obalić trzy najpopularniejsze mity dotyczące wykorzystania Big Data.

Niechęć do Big Data w małych przedsiębiorstwach wiąże się ze strachem przed rozmiarem pozyskiwanych informacji. Oczywiście, jest w tym ziarno prawdy. Ilość danych generowanych przez klientów nawet małej firmy jest znaczna. Z drugiej jednak strony musimy pamiętać, że obecnie posiadamy technologię, które wyręczają nas w pozyskiwaniu, analizowaniu i wykorzystywaniu danych. Idealnym rozwiązaniem dla małych firm jest skorzystanie z systemu Marketing Automation. Oprócz narzędzia pozwalającego zbierać i analizować oraz automatycznie działać na podstawie danych pochodzących z wielu źródeł. Otrzymujemy, również system CRM i e-Mail Marketing w jednym narzędziu.

Mimo początkowych niechęci coraz więcej marketingowców widzi potencjał w wykorzystaniu danych. Według raportu Infogroup Targeting Solutions ponad dwie trzecie osób zajmujących się marketingiem planuje zwiększenie wydatków na działania związane z wykorzystaniem i pozyskaniem danych. Co takiego widzą oni, czego nie widzą lub czego się obawiają małe firmy?

Po pierwsze Big Data, co kryje się za tym „dużym” pojęciem, które ostatnio pojawia się głównie w kontekście banków i dużych firm. Dlatego też kojarzy się z czymś niedostępnym dla małych firm. Nic bardziej mylnego, gdyż zmienia się tylko skala zbieranych danych. Big Data dla małych firm to nic innego jak informacje, które Twoi klienci pozostawiają:

  • odwiedzając stronę internetową;
  • otwierając i klikając w wiadomości email;
  • komentując produkty;
  • korzystając z social media;
  • kupując u Ciebie produkty lub usługi.

Informacje te składają się wraz z danymi demograficznymi na kompletny profil każdego klienta, taki „cyfrowy odcisk palca”. Posiadanie tych informacji pomaga zrozumieć swoich klientów indywidualnie oraz komunikować się z nimi personalnie w sposób zautomatyzowany.  Jako mała firma powinieneś dbać o to by jak najlepiej poznać swoich konsumentów oraz o to by docierać do nich z właściwymi komunikatami, odpowiednim kanałem komunikacji oraz w najlepszym momencie. Dlatego też:

1. Moja firma jest za mała, aby skorzystać z Big Data

Jeśli myślisz, że nie będziesz wstanie dać sobie rady z Big Data, to mam dla Ciebie wiadomość. Małe i średnie firmy mogą zyskać najwięcej na wykorzystaniu danych, gdyż wdrażając system Marketing Automation zyskują możliwości analityczne dużych firm przy zachowaniu krótkiego czasu wdrożenia oraz niskich kosztów realizowania nowych działań.

2. Interpretacja danych jest trudna

To stwierdzenie było prawdziwe ale kiedyś. Dzisiaj mamy dostępne narzędzia stworzone specjalnie z myślą o marketingowcach. Dzięki nim obróbka danych jest dużo łatwiejsza. Dokładnie tak samo jak kiedyś tworzenie stron WWW było zarezerwowane dla programistów a teraz jest tak samo łatwe jak stworzenie dokumentu w Wordzie.

3. Dane sprawią, że moja firma stanie się robotem

Boisz się zmechanizowania swojej firmy i utracenia wyjątkowych relacji wiążących Cię z klientami? Dane Ci nie zaszkodzą, tak naprawdę będziesz bliżej swoich klientów, gdyż będziesz pamiętał o ich ostatnich zakupach, upodobaniach czy zainteresowaniach. Klienci natomiast docenią to, że zwracasz uwagę na ich indywidualne potrzeby oraz że jesteś im wstanie zaproponować odpowiednią ofertę zanim do końca wyrażą swoje potrzeby.

Wdrożenie Marketing Automation i rozpoczęcie korzystania z dobrodziejstw Big Data to niewielka zmiana z punktu widzenia budżetu czy czasu potrzebnego na wdrożenie. Natomiast całkiem spora jeśli chodzi o osiągane wyniki finansowe.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]