2015 rokiem wartości w Marketing Automation

Value messageWszyscy znamy już zalety Marketing Automation i wiemy, jakie cuda potrafi zdziałać, kiedy chodzi o docieranie do klientów. W internecie znajdziesz tysiące artykułów o tym, jak edukowanie użytkowników zwiększa dochód Twojego biznesu. Ale co z sektorem B2B? Czy możesz wykorzystać te same metody, kiedy sprzedajesz swoje produkty lub usługi innej firmie?

W 2014 r. zyski z Marketing Automation miały wynieść 1,2 mld dolarów, co oznacza ponad 50% wzrostu w stosunku do 500 mln dolarów w 2012 r. (źródło http://blog.capterra.com/30-marketing-automation-stats-2014). Nieźle jak na biznes, który ledwie raczkował w 2008. Istnieje wiele przyczyn jego dynamicznego rozwoju, ale jednym z kluczowych jest wzrost znaczenia komunikacji w internecie (Tak, email wciąż żyje… ale to temat na inny wpis).

Teraz, w styczniu 2015, zastanawiamy się, co nam przyniesie ten rok. Według mnie należy się spodziewać dalszego wzrostu, ale nie tylko wśród tradycyjnych mailingów masowych w sektorze B2C. 2015 będzie rokiem wartości w Marketing Automation.

Dlaczego? Zostawmy na boku terminologię B2B i B2C. Wszędzie widać zainteresowanie klientem i indywidualnymi zachowaniami zakupowymi. Nie ma znaczenia, czy dany klient kupuje towar dla siebie prywatnie czy dla swojej firmy: w obu wypadkach jest on wyedukowany, szuka informacji o danym produkcie i chce wiedzieć jak więcej przed zakupem. Ludzie stają się mniej lekkomyślni jeśli chodzi o wydatki biznesowe, a napięte budżety oznaczają, że nie jest im łatwo dostać to, czego chcą. Muszą być pewni, że produkt, który zakupią, posiada propozycję wartości dla ich biznesu.

Wartość: jak Marketing Automation może przy tym pomóc?

W Marketing Automation chodzi o dostarczanie kontentu, komunikację oraz wiedzę potencjalnych i istniejących klientów na temat Twojego produktu czy usługi. Więc jak to się ma do propozycji wartości? Platformy Marketing Automation dostarczają informacji o Twoich klientach, dzięki czemu wiesz, jak  pomóc im lepiej zrozumieć Twoją firmę. Szczególne znaczenie mają tu znaczenie kampanie edukacyjne: zabierają one klientów w podróż przez Twoje portfolio.

Wielu marketerów tworzy serie maili z komunikatami: „Ale jesteśmy świetni” albo „Nasz produkt uratuje ci życie”. Znasz powiedzenie „rzucać błotem o ścianę i liczyć, że się przyklei”? Cóż, to często dzieje się w marketingu. Bombardujemy swoich przyszłych klientów wiadomościami, które nie mają żadnego znaczenia. Sam biję się w pierś.

Chcesz być pewien, że jeśli zaangażujesz się w ukazywanie klientowi propozycji wartości Twojego produktu, to zbudujesz z nim biznesową relację, by pokazać Twój produkt i uzasadnić jego zakup. Czy robi różnicę, czy chodzi o system B2C czy B2B? Dziś każdy zakup wymaga od klienta uzasadnienia – albo z powodu odchudzonych budżetów, albo z powodu dużej konkurencji na rynku. Czemu mam zdecydować się na firmę B, a nie na firmę A? Odpowiedzią jest wartość.

W praktyce

Spójrz na swój produkt lub rozwiązanie. Gdzie leży jego propozycja wartości?

Precyzyjnie wydziel swój segment danych: znaj ich przekrój demograficzny i bądź krytyczny. Zbyt obszerna grupa docelowa może sprawić, że komunikat, z którym chcesz trafić do odbiorców, rozcieńczy się.

Dopasuj Twoją propozycję wartości do Twojej grupy docelowej, postaw się w roli Twoich przyszłych klientów i zapytaj samego siebie: „Co to dla mnie znaczy?”

Wtedy jesteś gotów, by stworzyć kampanię edukacyjną wokół produktu. Proste!

Może już zacząłeś planować swoje kampanie na ten rok. Patrząc na nie zbiorczo, pomyśl: jaką wartość oferuję adresatowi przez tego maila, tweeta, ebooka? W 2015 pokaż, jak Twój biznes może wykorzystać Marketing Automation, by wyeksponować wartość.

(tłum. redakcja)

 

Link do oryginalnego wpisu znajduje się tutaj.

—————————————

LeeGoodenoughAutorem tekstu jest Lee Goodenough – bloger, ekspert w Lead Generation, Email Marketing and Marketing Automation

HelloLeadGeneration.com – Blog, Discuss, Share Lead Generation
MarketingAutomations.com
Tweetnij: @Lee_Goodenough
Napisz na: Lee@helloleadgeneration.com

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]