2015 rokiem wartości w Marketing Automation

Value messageWszyscy znamy już zalety Marketing Automation i wiemy, jakie cuda potrafi zdziałać, kiedy chodzi o docieranie do klientów. W internecie znajdziesz tysiące artykułów o tym, jak edukowanie użytkowników zwiększa dochód Twojego biznesu. Ale co z sektorem B2B? Czy możesz wykorzystać te same metody, kiedy sprzedajesz swoje produkty lub usługi innej firmie?

W 2014 r. zyski z Marketing Automation miały wynieść 1,2 mld dolarów, co oznacza ponad 50% wzrostu w stosunku do 500 mln dolarów w 2012 r. (źródło http://blog.capterra.com/30-marketing-automation-stats-2014). Nieźle jak na biznes, który ledwie raczkował w 2008. Istnieje wiele przyczyn jego dynamicznego rozwoju, ale jednym z kluczowych jest wzrost znaczenia komunikacji w internecie (Tak, email wciąż żyje… ale to temat na inny wpis).

Teraz, w styczniu 2015, zastanawiamy się, co nam przyniesie ten rok. Według mnie należy się spodziewać dalszego wzrostu, ale nie tylko wśród tradycyjnych mailingów masowych w sektorze B2C. 2015 będzie rokiem wartości w Marketing Automation.

Dlaczego? Zostawmy na boku terminologię B2B i B2C. Wszędzie widać zainteresowanie klientem i indywidualnymi zachowaniami zakupowymi. Nie ma znaczenia, czy dany klient kupuje towar dla siebie prywatnie czy dla swojej firmy: w obu wypadkach jest on wyedukowany, szuka informacji o danym produkcie i chce wiedzieć jak więcej przed zakupem. Ludzie stają się mniej lekkomyślni jeśli chodzi o wydatki biznesowe, a napięte budżety oznaczają, że nie jest im łatwo dostać to, czego chcą. Muszą być pewni, że produkt, który zakupią, posiada propozycję wartości dla ich biznesu.

Wartość: jak Marketing Automation może przy tym pomóc?

W Marketing Automation chodzi o dostarczanie kontentu, komunikację oraz wiedzę potencjalnych i istniejących klientów na temat Twojego produktu czy usługi. Więc jak to się ma do propozycji wartości? Platformy Marketing Automation dostarczają informacji o Twoich klientach, dzięki czemu wiesz, jak  pomóc im lepiej zrozumieć Twoją firmę. Szczególne znaczenie mają tu znaczenie kampanie edukacyjne: zabierają one klientów w podróż przez Twoje portfolio.

Wielu marketerów tworzy serie maili z komunikatami: „Ale jesteśmy świetni” albo „Nasz produkt uratuje ci życie”. Znasz powiedzenie „rzucać błotem o ścianę i liczyć, że się przyklei”? Cóż, to często dzieje się w marketingu. Bombardujemy swoich przyszłych klientów wiadomościami, które nie mają żadnego znaczenia. Sam biję się w pierś.

Chcesz być pewien, że jeśli zaangażujesz się w ukazywanie klientowi propozycji wartości Twojego produktu, to zbudujesz z nim biznesową relację, by pokazać Twój produkt i uzasadnić jego zakup. Czy robi różnicę, czy chodzi o system B2C czy B2B? Dziś każdy zakup wymaga od klienta uzasadnienia – albo z powodu odchudzonych budżetów, albo z powodu dużej konkurencji na rynku. Czemu mam zdecydować się na firmę B, a nie na firmę A? Odpowiedzią jest wartość.

W praktyce

Spójrz na swój produkt lub rozwiązanie. Gdzie leży jego propozycja wartości?

Precyzyjnie wydziel swój segment danych: znaj ich przekrój demograficzny i bądź krytyczny. Zbyt obszerna grupa docelowa może sprawić, że komunikat, z którym chcesz trafić do odbiorców, rozcieńczy się.

Dopasuj Twoją propozycję wartości do Twojej grupy docelowej, postaw się w roli Twoich przyszłych klientów i zapytaj samego siebie: „Co to dla mnie znaczy?”

Wtedy jesteś gotów, by stworzyć kampanię edukacyjną wokół produktu. Proste!

Może już zacząłeś planować swoje kampanie na ten rok. Patrząc na nie zbiorczo, pomyśl: jaką wartość oferuję adresatowi przez tego maila, tweeta, ebooka? W 2015 pokaż, jak Twój biznes może wykorzystać Marketing Automation, by wyeksponować wartość.

(tłum. redakcja)

 

Link do oryginalnego wpisu znajduje się tutaj.

—————————————

LeeGoodenoughAutorem tekstu jest Lee Goodenough – bloger, ekspert w Lead Generation, Email Marketing and Marketing Automation

HelloLeadGeneration.com – Blog, Discuss, Share Lead Generation
MarketingAutomations.com
Tweetnij: @Lee_Goodenough
Napisz na: Lee@helloleadgeneration.com

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]