20 darmowych narzędzi, które pomogą Ci lepiej pisać. Niezbędnik content marketingu!

Piszesz bloga firmowego? Wielu marketerów nie przepada za tym rodzajem pracy, dlatego przygotowaliśmy dla Was listę darmowych narzędzi, dzięki którym pisanie – także po angielsku – stanie się łatwiejsze na każdym poziomie: od wymyślania tematu po dopieszczanie stylistycznie gotowego tekstu. Są przetestowane przez nas na własnej skórze! W tym poście skupiamy sie tylko na pisaniu, nie na dystrybucji treści czy produkcji grafik. Takie narzędzia znajdziesz w poprzednim poście: 42 darmowe narzędzia online dla biznesu: planowanie, SEO, treści, social media.


Jak stworzyć niezwykłe doświadczenie zakupowe? Pobierz darmowego ebooka


 

Jak znaleźć temat na bloga?

Świetnie, kiedy pomysły same wpadają do głowy albo kiedy dział obsługi klienta czy sprzedawcy ochoczo podrzucają Ci kolejne tematy, na które klienci czy leady chcą wiedzieć więcej. Nie musisz jednak czekać na muzę czy sugestie: poniżej narzędzia, które podsuną Ci pomysły na posty.

 

Buzzsumo. Zobacz, o czym się teraz pisze w branży i zainspiruj się! Buzzsumo znajduje najczęściej szerowane i komentowane w social media teksty zawierające daną frazę. Wersja darmowa daje dostęp tylko do 10 najlepszych z danej frazy, ale to spory potencjał.

Quora: Na Quora ludzie zadają innym pytania o palące sprawy. Zobacz, jakie pytania zadają odnośnie do Twojej branży i przekształć je w posty. Korzystanie wymaga rejestracji.

Feedly: czy inny czytnik RSS ułatwia Ci śledzenie na bieżąco postów z obserwowanych blogów. Dzięki temu w łatwy sposób możesz podglądać, co robią i piszą inni. Nie bój się podbierać pomysłów – naśladowanie jest najwyższą formą pochlebstwa, albo, jak to ujął Picasso, “Dobrzy artyści kopiują, a wielcy kradną”. Oczywiście mówimy tu o inspiracji, nie o nagannych i karalnych praktykach przeklejania cudzej treści.

Google Alerts: Dobry darmowy monitoring mediów. Kiedy wahasz się z inwestycją w profesjonalne narzędzia (np. Brand24), alerty Google wystarczą na początek. Dzięki nim będziesz na bieżąco i dowiesz się, co aktualnie pisze się w Twojej branży.

Content Forest: wpisujesz w polu interesującą Cię frazę i dostajesz listę najczęściej udostępnianych postów z danej dziedziny.

Ubersuggest: to narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych. Majac sugestie słów kluczowych, łatwiej Ci bedzie stworzyć temat posta. Podobnie działa Keyword Tool.

Wykorzystaj również generatory tematy postów. Ich wyniki bywają zabawne, ale mogą nieoczekiwanie przynieść ciekawe inspiracje. Polecamy:

Blog About

Portent

 

Żeby pisanie nie bolało

Proces pisania bywa trudny, dlatego warto zaopatrzyć się w programy, które go ułatwią i zoptymalizują. Dzięki temu przelewanie myśli na papier nie będzie kojarzyło się z męczarnią, a Ty bedziesz z tego czerpać więcej radości.

oTranscribe: Może się okazać, że łatwiej Ci będzie tworzyć nie pisząc, ale mówiąc. Nagraj się, a później oTranscribe dokona transkrypcji pliku audio na tekst. Naturalnie, nie będzie to z pewnością materiał gotowy do wrzucenia na bloga, ale kiedy czujesz blokadę, to dobry sposób na przełamanie twórczego impasu.

Toggle: sami wiecie, że pisze się najlepiej w skupieniu, kiedy nie rozpraszają nas inne bodźce. Do dyspozycji macie masę programów, które mierzą produktywność. My polecamy Toggle.

Noisli: wśród edytorów tekstu, które wspieraja pisanie w skupieniu, na uwagę zasługuje Noisli – edytor online, połączony z generatorem white noise’u. Możesz odciąć się od świata i skupić na pisaniu. Proste, przydatne i za darmo.

Keybr: wciąż piszesz dwoma palcami, wpatrując się w klawiaturę? Żaden wstyd, ale zabiera Ci to sporo czasu. Naucz się pisać bez patrzenia na klawiaturę, tak szybko, jak myślisz.

 

Jak dopieścić tytuł?

Kiedy stworzyłeś już pierwszy draft posta, pora skupić się na tytule. 80% Twoich czytelników przeczyta TYLKO tytuł, więc warto zainwestować w niego więcej energii. Przygotuj kilka wersji, a gotowe propozycje sprawdź narzędziami oceniającymi jakość tytułów. Polecamy Wam dwa:

AMI

CoSchedule

W obu wpisujesz w pole swój tytuł i sprawdzasz, jak zostaje oceniony. Nie jest to obiektywna ocena, której należy bezgranicznie ufać, ale może pomóc wybrać najsensowniejszą opcję.

Poprawki stylistyczne na blogu

Narzędzia, które podajemy poniżej, dotyczą głównie pisania po angielsku: nie ma niestety analogicznych aplikacji dla pisania po polsku (jeśli znacie, koniecznie napiszcie w komentarzach!), ale tym z Was, którzy piszą po angielsku z pewnością przydadzą się te zebrane poniżej.

 

Hemingway App: Jeśli Twoją zmorą są bardzo długie zdania i tendencja do nadużywania żargonu, Hemnigway App Ci pomoże. Nazwana na cześć pisarza, który nienawidził wodolejstwa, aplikacja znajduje zbyt złożone i niezrozumiałe zdania oraz trudne słowa.

Paper Rater: aplikacja sprawdza poprawność gramatyczną, literówki, ale także styl: długość zdań, użycie słów pospolitych i kliszowych. Działa z poziomu przeglądarki i nic nie musisz instalować. Wypróbuj też Grammarly.

Słowniki wyrazów bliskoznacznych. Nie bój się z nich korzystać! Naprawdę poprawiają jakość tekstu.

Po angielsku: Thesaurus

Po polsku: Synonim

Słownik kolokacji: żeby tekst brzmiał naturalnie, poszczególne słowa muszą do siebie pasować. Kiedy nie jesteś natywnym użytkownikiem języka, czasem ciężko to wyczuć – wtedy pomoże słownik kolokacji.

 

Jakie narzędzia pomagają Wam pisać? Co sprawiło, że zaczęliście pisać lepiej? Czekamy na Wasze komentarze!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]