20 artykułów o marketingu, które powinieneś przeczytać (lipiec 2015)

Depositphotos_18485561_s-2015Starasz się czytać na bieżąco najważniejsze blogi i portale o marketingu? Nie pozwól, by umknęły Ci ciekawe wpisy. Dlatego przygotowaliśmy zestaw najlepszych i najbardziej przydatnych artykułów o marketingu, które pojawiły się w lipcu 2015. Byłoby szkoda je przegapić!

Podzieliliśmy listę na teksty po angielsku i po polsku.

 

Po angielsku

  1. Fenomen Blake’a Mycoskie

Znacie tę postać? Blake Mycoskie zmienił sposób, w jaki myślimy o kupowaniu i pomaganiu innym. Jego firma, TOMS, łączy filantropię z biznesem: do każdej kupionej u nich pary, druga wysyłana jest argentyńskim dzieciom.


Praktyczne porady, jak stworzyć niezwykłe doświadczenie zakupowe. Pobierz darmowego ebooka


  1. Jak znaleźć budżet na start-up?

Czyli podstawy planowania budżetu dla początkujących przedsiębiorstw z dużymi ambicjami. Znajdziesz tu pytania, na które powinieneś znaleźć odpowiedź, oraz praktyki, które warto naśladować.

  1. Jak zwiększyć ROI dzięki treściom opartym o analitykę danych?

Marketing treści cierpi często z powodu izolowania go od analityki oraz braku precyzyjnego planowania. W artykule znajdziesz świetne pomysły na to, jak o treściach pomyśleć inaczej. Czy wykorzystujesz wiedzę o klientach w content marketingu? Czy personalizujesz treści? Zacznij!

  1. Masz firmę typu SaaS? Zwiększ otwieralność swoich maili

Ile razy zapisałeś się na okres próbny, po czym zupełnie zlekceważyłeś sprawę? Na KISSmetrics świetny tekst o tym, w jaki sposób tworzyć wiadomości powitalne, by Twoi klienci nie postępowali w ten sposób.

  1. Komunikuj się lepiej

Dziennikarze i marketerzy tak naprawdę robią to samo: komunikują się z publicznością. Jak robić to lepiej? Podpowiada Natasha D. Smith.

  1. Klucz do sukcesu Netflixa

Scott Brinker rekonstruuje i komentuje (na stronie możecie też zobaczyć wideo) wystąpienie Tony’ego Ralpha z Netflixa na konferencji MarTech w San Francisco.

  1. Old Spice na Instagramie

Zastanawiasz się, jak można praktycznie wykorzystać Instagram? Na Adweek o ryzykownej kampanii Old Spice.

  1. Lead Generation – najlepsze taktyki

Na Marketing Profs o tym, skąd pozyskiwać nowe kontakty w sieci i jak mierzyć skuteczność działań.

  1. Sojusz marketingu i sprzedaży

Znacie? To posłuchajcie jeszcze raz: czemu marketing i sprzedaż muszą iść ręka w rękę i jak to osiągnąć.

  1. Jak linkować?

Dobre praktyki linkowania sprawią, że Twoje treści będą lepiej wyszukiwalne. Jak łącyzc tworzenie treści i SEO podpowiada absolutny mistrz – Neil Patel.

  1. Czy nadszedł czas dla małych e-commerce?

Tak! Klienci szukają unikalnych przedmiotów i małych biznesów. Dla sporej grupy konsumentów najważniejsze jest przekonanie, że kupują coś wyjątkowego i niepowtarzalnego. Oni właśnie są ogromną szansą dla małych e-commerce.

  1. Jak wykorzystać neurologię w marketingu?

Coraz więcej wiemy o mechanizmach uwagi i o działaniu naszego mózgu, mamy też za sobą pierwsze próby adaptacji tych dyscyplin do marketingu. Jak te projekty wyglądają dzisiaj?

  1. Omnichannel: co to dziś znaczy?

Jak w świetle najnowszych badań powinna dziś wyglądać podróż zakupowa  i w wielu kanałach i na wielu urządzeniach.

Po polsku

  1. Jak napisać dobre case study

Martyna Krajewska o jednym z najpotężniejszych marketingowych narzędzi. Ciekawe sugestie i konkretne przykłady!

  1. Social media w Polsce

Na Why So Social przeczytasz obszerny tekst o tym, jak Polacy korzystają z social media. Pora na remanent w Waszych mediach społecznościowych.

  1. Nowy algorytm Facebooka

Na tapecie: filmy. Zobacz, czy jesteś przygotowany na nowy algorytm wyświetlania wideo.

  1. Marki z ludzka twarzą

Pijaru Koksu opisuje świetne kampanie, które pokazują ludzką, emocjonalną, nieoficjalną twarz marek, m.in. IKEA czy Tymbarku.

 

Na naszym blogu

W lipcu na naszym blogu najchętniej czytaliście wpisy:

22 sprawdzone sposoby na nieskuteczny i wkurzający email marketing

Jak nauka zmienia marketing?

10 najzabawniejszych kampanii marketingowych

 

W komentarzach jak zawsze miejsce dla Was: dzielcie się tekstami i blogami, które polecacie!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]