17 problemów, jakie rozwiązuje Marketing Automation

Concept of stressed busibnessman at work

Kiedy wybierasz platformę Marketing Automation, warto wiedzieć dokładnie, czego od niej oczekujesz: jaki problem chcesz zaadresować?

Precyzyjne określenie Twoich potrzeb pomoże ustalić, jakiego systemu potrzebujesz. Dlatego wykorzystaj poniższą listę do diagnozy problemów w Twojej firmie.


10 Sposobów na Omnichannel Marketing. Pobierz bezpłatny poradnik


 

  1. Za mało wiesz o odbiorcach: kiedy nie wiesz, kim są Twoi klienci, ciężko Ci do nich mówić i ciężko ich przekonać. Monitorowanie ich zachowania oraz analityka pozwoli zbudować profil każdego z nich oraz bazy całościowo, zaobserwować trendy czy przewidywać jej zachowania.
  2. Chcesz precyzyjnie targetować wiadomości. Wykorzystaj Marketing Automation do ustalania, do kogo dokładnie i w jakim momencie ma trafić Twoja oferta.
  3. Masz mało wartościową bazę adresów. Platforma pozwoli Ci zarówno ją wyczyścić (za pomocą kampanii win back zidentyfikujesz adresy, których właściciele nie utrzymują z Tobą kontaktu) oraz zapewni narzędzia do pozyskania wysokiej jakości leadów (spersonalizowane formularze kontaktowe, progresywne profilowanie). Ponieważ aż 25% Twojej bazy dezaktualizuje się co roku w sposób naturalny (nie mówiąc już o tym, że sam możesz niechcący obniżać jej jakość, np. przez kupowanie list), higiena bazy ma kluczowe znaczenie. Aż 50% marketerów twierdzi, że jakość danych, na których pracują, obniża znacząco skuteczność prowadzonych działań.
  4. Chcesz generować więcej leadów wyższej jakości. Marketing Automation pozwala pozyskiwać o 50% więcej leadów kwalifikowanych do sprzedaży przy obniżeniu kosztów o 33% (badania Forrester Research, dotyczy B2B). Platforma pozwoli Ci przygotować klienta do decyzji o zakupie.
  5. Chcesz edukować klientów. Według badań Annuitas, klienci, którzy byli edukowani, wydają o 47% więcej niż ci, którzy nie byli poddawani kampaniom typu Lead Nurturing.
  6. Chcesz zwiększyć sprzedaż. 79% osób, które odwiedza Twoją stronę www, nie dokona zakupu. Co więcej, spora grupa z nich po prostu porzuci stronę. Dzięki rozwiązaniom Marketing Automation możesz zastosować do nich dedykowaną dopasowaną do ich zainteresowań oraz kontekstu kampanię w dowolnie wybranym kanale. Nawet jeżeli nie pozyskałeś ich adresu, możesz wykorzystać tzw. Anonymous Marketing Automation (kampanie dedykowane dla anonimowych użytkowników).
  7. Twój lejek sprzedażowy przecieka. Potrafisz zidentyfikować, że na pewnym etapie Twoi użytkownicy zatrzymują się i nie chcą posunąć się dalej, ku sprzedaży. Marketing Automation dzięki narzędziom analitycznym pozwoli znaleźć problem, a potem, dzięki monitorowaniu zachowania i personalizacji rozwiązać go.
  8. Masz duży ruch, który nie przekłada się na leady ani sprzedaż. Wydajesz sporo na kampanie, które przyciągają użytkowników na www, ale nie potrafisz ich zatrzymać? Wykorzystaj najlepsze praktyki Lead Generation ze spersonalizowanymi formularzami kontaktowymi.
  9. Chcesz segmentować swoją bazę, by wysyłać spersonalizowane emaile do poszczególnych grup czy adresować inne kreacje (banery, SMS-y, kampanie w social media). Emaile do segmentu działają lepiej: wykazują o 14,47% wyższe OR i o 89% wyższe CTR w porównaniu do wiadomości wysyłanych masowo
  10. Chcesz z łatwością tworzyć intuicyjne, responsywne landing pages, których efektywność będziesz mógł na bieżąco monitorować. Nic prostszego: użyj kreatora drag&drop i twórz dowolną ilość stron docelowych.
  11. Chcesz adresować porzucone koszyki. Aż 67% koszyków w ecommerce jest porzucane! Możesz je uratować za pomocą emaili dynamicznych.
  12. Potrzebujesz więcej interakcji z odbiorcami w czasie rzeczywistym. Real-time marketing? Potrzebujesz pogłębionego wglądu w preferencje oraz style zachowań klientów, a także narzędzi do reagowania na bieżąco. W istocie działanie w czasie rzeczywistym to sztuka szybkiego odpowiadania na mikrodziałania klienta (obejrzenie materiału, przejście na podstronę, kliknięcie „Lubię to”).
  13. Marnujesz pieniądze na kampaniach RTB czy w social media. Zamiast tego targetuj kampanie precyzyjnie.
  14. Twój dział marketingu nie jest wydajny. Czy mierzysz skuteczność poszczególnych działań? Czy dbasz o ich optymalizację na bieżąco? Zyskaj dostęp do pogłębionej analityki.
  15. Działy marketingu i sprzedaży działają silosowo. Brakuje im pomostu, porozumienia, wspólnej strategii działania? Takie podejście krzywdzi oba działy i obniża skuteczność działania każdego z nich.
  16. Twój dział marketingu jest zawalony monotonną robotą, której wykonywanie ręcznie można usprawnić. 36% marketerów deklaruje, że wdrożenie platformy pozwoliło im uwolnić się od nudnych, monotonnych, powtarzalnych czynności, które z powodzeniem da się zautomatyzować, i oddać się pracy kreatywnej oraz analitycznej.
  17. Twój sklep działa online i offline. Jak wytworzyć między nimi synergię? Automatyzacja marketingu przedstawia szereg rozwiązań, które możesz w tym obszarze wykorzystać. Masz do dyspozycji beacony, aplikacje mobilne, kupony, rozwiązania oparte na geolokalizacji… Możesz połączyć wiedzę z zakresu online i offline.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]