Czy E-mail Marketing jest już martwy? [Statystyki i porady]

salesmanago-marketing-automation-automatyzacja-merketing-email-marketing-porady-wskazówki-statystyki

Zdawałoby się, że e-mail marketing ma dni swojej świetności już dawno za sobą. Pośród wszystkich niebanalnych rozwiązań, nowinek technologicznych nie ma już miejsca na ten przestarzały kanał komunikacji. Czemu miałbyś kurczowo trzymać się wysyłki e-maili kiedy marketing stawia przed Tobą taki wachlarz rozwiązań? Powiadomienia Web Push, Live Chat, aplikacje mobilne, można by długo wymieniać…A jednak nie jest tak jak mogłoby się zdawać. Zapraszamy do lektury dzisiejszego posta, w którym postaramy się nieco odmienić spojrzenie na ten pogląd.


1. Kilka faktów

Mimo poszerzania kanałów komunikacji, email marketing nadal jest pewną podstawą działań.


86% ekspertów preferuje użycie tego kanału komunikacji w kontaktach biznesowych (Hubspot), a zdaniem 80% profesjonalistów, email marketing korzystnie wpływa na pozyskiwanie klientów i ich retencję (eMarketer).


Można by jednak zapytać czy nie jest to regułą jedynie dla grupy starszych odbiorców? Nic bardziej mylnego! Millenialsi, Ci, od których w świecie współczesnej technologii lepiej czują się jedynie przedstawiciele pokolenia Z, decydują się na użycie właśnie tego kanału w celach biznesowych. Większość z nich przyznała, że to właśnie e-maile są ich ulubioną formą służbowego kontaktu.

 

Email Marketing to rozwiązanie, które pomoże Ci w przezwyciężaniu biznesowych wyzwań, ale nie tylko…


W 2020 roku z maili korzystać będzie 3 miliony ludzi. (Radicati)


Wysyłka maili może również korzystnie wpłynąć na Twój przychód. Dzięki tej formie komunikacji zwiększysz swoją sprzedaż.


Średni ROI e-maili wynosi 38$ na każdy wydany 1$. (VB Insight)

60% konsumentów twierdzi, że e-mail marketing wpływa na podjęcie decyzji o zakupie. (Mapp Consumer Views 2016), a konsumenci, którzy dokonują zakupu dzięki wysyłanym mailowo ofertom wydają o 138% więcej niż Ci, którzy takich ofert nie otrzymują.


2. Odśwież swój E-mail Marketing

salesmanago-marketing-automation-automatyzacja-marketingu-marketing-email-marketing-porady-wskazówki-statystyki

Personalizuj treści

E-mail marketing nie jest więc martwy, ba! radzi sobie całkiem nieźle. Nie oznacza to jednak, że trzymanie się kurczowo starych praktyk i dostarczanie wciąż tych samych, nudnych treści przyniesie nam jakiekolwiek korzyści.

 

Po pierwsze, wprowadź element personalizacji! Dziś nie musisz już spędzać godzin na mozolnej pracy, aby przygotować zróżnicowane i spersonalizowane maile dla grupy Twoich odbiorców. Użyj narzędzia, które pozwoli Ci wykonać to w dosłownie! kilka sekund.


Emaile ze spersonalizowanym tematem otwierane są średnio o 26% częściej (Campaign Monitor)


Spersonalizuj temat i przejdź z Twoimi odbiorcami na “Ty”. A żeby nie było tak nudno, zawrzyj w nim również emotikony. Według badania przeprowadzonego przez Experian, tak mała zmiana potrafi przynieść spore korzyści w zakresie wzrostu współczynnika otwieralności e-maili.


56 procent firm, które w tytułach swoich wiadomości umieszczają emotikony zaobserwowało wzrost OR. (Experian)


Email spersonalizować możesz nie tylko podstawowymi detalami jak adres e-mail kontaktu, nazwa jego firmy czy adres zamieszkania. Możliwości jakich możemy doświadczyć są szerokie i zależą od używanego do e-mail marketingu narzędzia. Do treści wiadomości możesz zaciągnąć np. spersonalizowany kupon zniżkowy, informacje dotyczące zdarzeń zewnętrznych, także porzuconego koszyka czy zakupu, ale na tym nie koniec.


Personalizacja wiadomości e-mail skutkuje 6x wyższym „transaction rate” (Experian)


Porzucony koszyk

salesmanago-marketing-automation-automatyzacja-marketingu-marketing-email-marketing-porady-wskazówki-statystykiJak uratować porzucony koszyk? Masz rację – wyślij e-mail!

To żadna nowość, że nikt z nas nie chce, aby klient opuścił sklep z pustymi rękami, na chwilę przed dokonaniem zakupu. Niestety to nie novum w świecie online. Twojego niedoszłego klienta mogła rozproszyć wiadomość na Facebooku albo rozładowująca się bateria w laptopie. Przypomnij im więc o produktach, które porzucili. Wykorzystując pliki XML możesz z łatwością zaciągać dane o nich do zawartości e-maila tym samym dostarczając spersonalizowane treści, które zachęcą ich do dokończenia przerwanej transakcji.

 

Ostatnio oglądane

Nie doprowadź do sytuacji, w której nowa technologia zupełnie wyprze z Twoich działań e-mail marketing. Użyj jej, aby wynieść go na nowy poziom. Dzięki e-mailom przekształcisz ruch na Twojej stronie w czysty zysk, a odwiedzających w stałych klientów. I tu znowu do gry wchodzi XML! Wyobraź sobie taki scenariusz: jeden z użytkowników, który trafił na Twoją stronę, spędził pół godziny przeglądając produkty z Twojej oferty w efekcie nic nie kupując. Zachęć go i spraw, aby zmienił zdanie. Skontaktuj się z nim i dostarcz spersonalizowaną wiadomość, zawierającą przekrój oglądanych przez niego artykułów. Co więcej, web beacony umożliwią Ci monitoring zainteresowania produktami, których wyświetlanie nie wymaga kliknięcia czy przeniesienia na nową stronę. Sprytne, nieprawdaż? Wszystko to pozwoli Ci na skupienie się na rekomendacjach pożądanych przez Twoich klientów.

 

Kampania Winback

Liderzy w dziedzinie automatyzacji marketingu zapewniają szeroką pulę możliwości personalizacji maili dynamicznych. Za pomocą kilku kliknięć przeprowadzisz kampanię winback i dostarczysz rekomendacje produktów współkupowanych i dobranych do kupionego produktu, a także produktów współoglądanych z produktem kupowanych, produktów z tej samej kategorii, co ostatnio oglądane czy też produktów z tej samej kategorii, co przeglądane, a także wiele, wiele innych. Wypróbuj ten mechanizm i przekonaj się na własnej skórze jak znacząco zwiększyć może Twoje zyski.

 

E-maile urodzinowe


Badanie przeprowadzone przez Experian wykazało, że e-maile urodzinowe:

  • cieszą się o 481% wyższym”transaction rate”
  • generują 342% wyższy przychód w przeliczeniu na pojedynczy e-mail
  • charakteryzują się o 179% wyższym współczynnikiem unikalnych kliknięć

względem e-maili promocyjnych.


 

salesmanago-marketing-automation-automatyzacja-marketingu-marketing-email-marketing-porady-wskazówki-statystyki

 

Kto z nas nie lubi usłyszeć kilku miłych słów w dniu urodzin czy zostać obdarowanym małym upominkiem? Jeżeli w bazie posiadasz informacje na temat dnia urodzin kontaktu, wykorzystaj to w działaniach marketingowych! Wyślij e-mail urodzinowy spersonalizowany kuponem rabatowym. Przekonasz się jak wiele zmienić może tak mały gest!

 

E-maile powitalne


74.4% konsumentów oczekuje wiadomości powitalnej po rozpoczęciu subskrypcji. (Slideshare)

Średni współczynnik otwarć OR dla wiadomości powitalnych to 50% – 86% lepsza efektywność względem e-maili z newsletterów. (Emma Email Marketing)


Wchodząc do sklepu oczekujesz, że na powitanie usłyszysz chociażby krótkie “dzień dobry”. O ile lepiej czujemy się, gdy już od progu wita nas wesoły uśmiech ekspedientki, która z niewymuszoną uprzejmością zaprasza nas do zakupów. Ile razy zdarzyło Ci się kupić o wiele więcej, tylko dlatego, że obsługa była tak miła, że nie sposób było odmówić zakupu tych kilku drobiazgów? Czemu w sieci sytuacja miałaby wyglądać inaczej? Angażuj się w relacje z klientem i wchodź w interakcje. Pokaż, że doceniasz czas Twoich klientów i daj się docenić.

Co więcej, e-maile powitalne możesz wysyłać nie tylko po dokonanej subskrypcji, ale również po pierwszej transakcji czy utworzeniu konta.

 

Social Media

Jeżeli chcesz wejść w interakcje z klientami zapewne wybierzesz Social Media. Ale co jeżeli świecą one pustkami? Daj znać Twoim kontaktom o Twoim fanpage’u na Facebooku czy profilu LinkedIn. Utwórz widżet, który zawierać będzie wszystkie potrzebne linki do mediów społecznościowych i używaj go za każdym razem kiedy dostarczasz wiadomości. W ten sposób nie zamęczysz klienta masą dostarczonych treści, a sprytnie przemycisz te informacje pośród innych.

 

Kilka wskazówek

salesmanago-marketing-automation-automatyzacja-marketingu-marketing-email-marketing-porady-wskazówki-statystyki

Najlepszy czas na wysyłkę e-maili

Powołując się na Omnisend:

  • dniem, w którym wygenerujemy najlepszy OR jest środa
  • dniem, w którym odnotujemy największą ilość kliknięć jest sobota
  • dniem, w którym zarówno otwarcia jak i kliknięcia będą na wysokim poziomie jest czwartek

 

Wiele innych źródeł wskazuje jakoby czwartek rzeczywiście był najkorzystniejszym dniem na przeprowadzenie mailingu.

 

  • najlepszym dniem na mailing pod względem OR jest 1 dzień miesiąca
  • uwzględniając ogół czynników, najlepszym dniem na wysyłkę jest 4 dzień miesiąca
  • najniższe parametry uzyskuje ostatni dzień miesiąca będąc jednocześnie najmniej zalecanym dniem na przeprowadzanie wysyłki e-maili

 

Dopasowanie czasu wysyłki dzienne i godzinowe

Niektóre z narzędzi dostępnych na rynku, umożliwiających monitorowanie aktywności kontaktów, pozwalają na dostarczanie wiadomości e-mail z dopasowaniem godziny i dnia takiej wysyłki indywidualnie do najwyższej aktywności poszczególnego kontaktu.

 

Zadbaj o responsywność


56% e-maili otwieranych jest na urządzeniach mobilnych. Oznacza to, że więcej z nich czytanych jest właśnie na takich urządzeniach niż na komputerach.


salesmanago-marketing-automation-automatyzacja-marketingu-email-marketing-porady-wskazówki-statystyki

 

Urządzenia mobilne stają się powoli najchętniej wybieranym urządzeniem do przeszukiwania czeluści internetu w tym również sprawdzania e-maili. Stąd nie powinniśmy zapominać właśnie o odbiorcach naszych maili, którzy na takich urządzeniach będą je wyświetlać. Spraw, aby to przeżycie było jak najwygodniejszym, a z pewnością odnotujesz wzrost OR i CTR.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]