11 Live Chatowych statystyk, które koniecznie MUSISZ poznać

Od czasów pierwszych komunikatorów internetowych pamiętających różowe lata 70. wiele się zmieniło. Popularny IRC odszedł do lamusa, niegdyś popularny komunikator ze słoneczkiem używany przez tysiące nastolatków w Polsce spotkał ten sam los. Pomimo tego, że platformy do natychmiastowej komunikacji się zmieniają to jednak sama idea czatu ma się całkiem nieźle. Wiele osób porzuca tradycyjne formy komunikacji jak rozmowa telefoniczna właśnie na rzecz czatu. To samo tyczy się biznesów. Kiedyś, Live Chat na stronie internetowej był tylko ciekawym dodatkiem, jednak teraz stał się wyznacznikiem atrakcyjności dla wielu klientów e-sklepów. Ponad połowa z nich, jako preferowaną metodę kontaktu ze sprzedawcą wybiera właśnie czat. Liczby nie kłamią, dlatego też przedstawię kilka statystyk, które powinny przekonać niedowiarków, że Live Chat to jedno z najważniejszych narzędzi komunikacji z klientem.

 

 

1. Czy posiadanie Live Chata może mieć wpływ na pozytywny lub negatywny odbiór sklepu przez klienta? Okazuje się, że jest to bardzo ważny faktor. 63% klientów uważa, że chętniej powróci na stronę, jeśli ta oferuje opcję rozmowy z konsultantem na czacie.

2. Klienci kochają Live Chaty. Aż 92% klientów ma pozytywne doświadczenia z używania Live Chatu w porównaniu do innych form kontaktu (telefon – 88%, email – 85%, Facebook – 84%, Twitter – 77%) (Zendesk).

3. 51 % klientów chce, by biznes był dostępny 24/7. Całodobowa dostępność przez 7 dni w tygodniu to ogromna zaleta sklepów internetowych. Jednak klienci chcą mieć możliwość kontaktu ze sprzedawcą nie tylko od poniedziałku do piątku w godzinach biurowych. Dlatego też tak ważne jest posiadanie Live Chata, który jest kompatybilny z botem. Bot jest programem imitującym konwersacje z ludźmi używając sztucznej inteligencji. Im więcej klient komunikuje się z botem, tym bardziej spersonalizowaną wiadomość otrzymuje, co w konsekwencji usprawnia proces sprzedaży.

4. Wiele osób potrzebuje pomocy przy zakupach online. 44% klientów uważa, że jedną z najważniejszych funkcji strony internetowej jest możliwość rozmowy z konsultantem w czasie rzeczywistym (Forrester).

5. Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się słyszeć w słuchawce tę irytującą muzyczkę podczas czekania na połączenie albo kiedy konsultant sprawdza dane w systemie? Na pewno tak. Okazuje się, że zawieszanie rozmowy i oczekiwanie na tak zwanym ‘holdzie’ to powód, dla którego 42% klientów preferuje Live Chat. Możliwość otrzymania natychmiastowej odpowiedzi na swoje pytanie jest czynnikiem, który skłania tak wiele osób do wyboru tej formy kontaktu (Business2Community). WhosOn w swoim raporcie wykazało, iż klienci nienawidzą holda do tego stopnia, że 66% z nich wolałoby leczyć zęby kanałowo bez znieczulenia, poddać się kontroli podatkowej czy pójść na obiad z teściową niż oczekiwać na linii na konsultanta.

6. Szybkość odpowiedzi to jeden z ważniejszych czynników decydujących o wyborze formy kontaktu z przedstawicielem sklepu internetowego. W czasach, w których wszystko mamy na wyciągnięcie ręki, natychmiastowa odpowiedź i oszczędność czasu to podstawa. Z badań Zendesk wynika, że większość problemów zaadresowanych na Live Chacie rozwiązana zostaje w przeciągu 42 sekund.

7. Zakupy w pracy. Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto chociaż raz tego nie robił. 21% klientów wybiera Live Chat, bo dzięki niemu mogą robić zakupy w pracy, a 51% – bo mogą robić wtedy wiele rzeczy jednocześnie (Econsultancy).

8. Czy używanie Live Chata jest domeną młodych ludzi? Na pewno wiodą oni prym, jeśli chodzi o ilość użytkowników korzystających z tego medium, ale co ciekawe, aż 45% klientów w wieku 55 lat i wzwyż korzystało z Live Chata na stronie internetowej i ta liczba rośnie. (Zendesk).

9. Szybkość i celność odpowiedzi na pytania klientów korzystnie wpływa na zmniejszenie liczby porzuconych koszyków. Aż 52% klientów twierdzi, że jeśli w krótkim czasie nie znajdą odpowiedzi na swoje wątpliwości, są gotowi porzucić zakupy online (WhosOn).

10. LiveChat to nie tylko wygoda dla klienta i natychmiastowość odpowiedzi. Dobre doświadczenia konsumenckie budują lojalność i przywiązanie do marki. 41% klientów uważa, że firma, która oferuje Live Chat na stronie jest bardziej godna zaufania (WhosOn).

11. Przyznaję się, ten punkt świetnie opisuje mnie (chociaż nie łapię się już w przedział wiekowy). 61% klientów poniżej 24 roku życia przyznaje się, że unika telefonowania do firm, a 60% Millenialsów preferuje kontakt przez Live Chat niż przez tradycyjne media (WhosOn).

 

Podsumujmy, Live Chat to klucz do zwiększenia sprzedaży, satysfakcji klienta oraz jakości obsługi. Pomimo tego, że efektywność tego medium została potwierdzona wieloma badaniami, to wiele dużych firm do tej pory nie wprowadziło tego rozwiązania na swoich stronach internetowych. Badania przeprowadzone na 1000 stron internetowych wskazało, że tylko 9% stron posiada opcję Live Chata. Co to oznacza? Jeśli zdecydujesz się na zaimplementowanie Live Chata, masz spore szanse na to, że będziesz o krok przed swoją konkurencją.

Rozwiązanie zaproponowane przez SALESmanago Marketing Automation to więcej niż zwykły czat, których na rynku dostępnych jest już wiele. SALESmanago łączy funkcje Live Chata z systemem profilowania behawioralnego i silnikiem rekomendacji opartym na AI, algorytmach Machine Learning oraz ostatnio wyświetlanych i zakupionych produktach. SALESmanago Live Chat jest również narzędziem służącym do zbierania danych o klientach. Progresywny formularz kontaktowy, wysyłany w trakcie rozmowy, zawiera pola z danymi, których brakuje na karcie danego kontaktu w bazie danych.

 

Czym wyróżnia się Live Chat SALESmanago wśród dziesiątek podobnych rozwiązań?

  • Konsultant ma dostęp do kompletnego profilu behawioralnego i transakcyjnego klienta podczas rozmowy
  • Spersonalizowane rekomendacje produktów, gotowe do wysyłania jednym kliknięciem podczas rozmowy
  • Progresywne profilowanie klienta podczas rozmowy przez Live Chat
  • SALESmanago Sales Bot zapewniający szybszą obsługę klientów i oszczędność czasu konsultantów
  • Szybkie wyszukiwanie produktów, o które prosi klient z możliwością przesłania w czasie rzeczywistym podczas rozmowy
  • Uruchamianie automatyzacji w innych kanałach (email, strona, mobile, sieci reklamowe) w zależności od przebiegu rozmowy
  • Zapewnienie pełnej analizy działań związanych z Live Chat, w tym czasu odpowiedzi konsultantów i konwersji

 

Dla zwiększenia efektywności i zapewnienia większej personalizacji podczas  rozmowy konsultanta z klientem, SALESmanago Live Chat został wzbogacony w nową funkcję – rekomendowanie produktów podczas rozmowy. W zakładce znajdują się trzy typy rekomendacji produktowych:

  • produkty, które użytkownik oglądał podczas ostatniej wizyty
  • produkty z porzuconego koszyka
  • Rekomendacje AI, działają one na zasadzie nauki zachowań pojedynczego klienta i na podstawie analizy zachowań zakupowych i przewidywań, rekomenduje produkty

 

 

Aby uruchomić rekomendacje w Live Chat, przejdź do ustawień zaawansowanych i zaznacz opcję Uruchom rekomendacje produktowe w Live Chat (1). Będzie to możliwe, jeżeli uprzednio prześlesz do systemu pliki XML z informacjami o produktach ze sklepu internetowego. To umożliwi wysyłanie rekomendacji produktowych podczas konwersacji na czacie z klientem. Ta opcja będzie widoczna na karcie kontaktu podczas rozmowy na czacie. Po ustawieniu wszystkich parametrów kliknij Zakończ (2) a Twój czat zostanie utworzony. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak utworzyć czat, odwiedź Pomoc SALESmanago.

 

 

Czy używasz już Live Chata SALESmanago?

Jeśli nie, możesz skorzystać z niego za darmo NA ZAWSZE.

lub

Sprawdź nasz nowy cennik, wybierz pakiet dla siebie i wykorzystaj możliwości Live Chata i innych zaawansowanych funkcji SALESmanago.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]