10 porad, dzięki którym zwiększysz efektywność pracy zdalnej

 
 

Praca z domu była popularna jeszcze przed niesławnym rokiem 2020. Zazwyczaj pracownicy byli zachwyceni, na myśl o tym, że będą mogli spędzić ten dodatkowy jeden czy dwa dni w domu. Czuli podekscytowanie na myśl, że ich praca będzie odbywać się w ciepłym łóżku, z parującym kakao i kotem u boku, w pasiastej piżamie zamiast eleganckiej garsonki. W czasie gdy świat wywrócił się do góry nogami na początku ubiegłego roku, praca zdalna stała się jednak nie tyle przywilejem, ile wręcz nakazem. 

 

Oczywiście, dla niektórych praca zdalna, czy tzw. home-office stała się wręcz wybawieniem od męczących podróży do biura, co w takim razie z tymi, którzy na myśl o jeszcze jednym dniu spędzonym we własnym mieszkaniu, którego przestrzeń powoli pogrąża się w pracowniczym chaosie, mają ochotę wyskoczyć z okna, może nawet dosłownie? Specjalnie dla Was, home-officowych sceptyków, stworzyliśmy krótki, acz efektowny przewodnik, w jaki sposób zachować równowagę pomiędzy pracą a życiem w domu i nie pogrążyć się w bezproduktywnej otchłani. 

 

I. Znajdź przestrzeń, która ci odpowiada

 

Na pewno nie odkryliśmy Ameryki tym stwierdzeniem, ale nie zniechęcaj się! Częstym problemem wśród pracowników domowych jest mylenie przestrzeni, w której lubią pracować, z przestrzenią, którą po prostu lubią. Nie, Twoje łóżko, nawet jeżeli jest najwygodniejszym i najcieplejszym meblem w mieszkaniu, nie jest dobrym miejscem pracy. Spanie, jedzenie i pracowanie w tym samym obszarze szybko doprowadzi do zatarcia granic pomiędzy czasem poświęconym na obowiązki a tym spędzonym na głaskaniu kota i wpatrywaniu się w ścianę. Wyznacz czysty, osobny obszar, biurko lub sofę w salonie – coś co zaczniesz traktować jak swoje biuro, przez co twoja praca stanie się bardziej efektowna.

 

II. Udawaj, że wybierasz się do biura

 

Być może brzmi to nieco kontrowersyjnie, no bo po co masz udawać, że wychodzisz, skoro nigdzie się nie wybierasz? Odpowiedź może być prostsza niż myślisz – pomoże Ci to w zachowaniu odpowiedniego nastawienia do pracy. Nie namawiamy, do zakładania najlepszej kreacji, czy zrobienia pełnego makijażu, ale wydostanie się z objęć piżamy i umycie zębów jest niezłym startem. Tym sposobem, możesz wczuć się w atmosferę i wykonywać swoje zadania jeszcze lepiej.

 

III. Muzyka czyni cuda

 

Czy wiesz, że muzyka ma moc redukcji stresu i zwiększania motywacji? Nie ma nic gorszego od nerwów czy irytacji podczas pracy, ale jak się okazuje – muzyka bieży z pomocą. Poprzez tak niewiele, jak puszczenie sobie ulubionej piosenki, możesz zyskać naprawdę dużo. Telefon za telefonem, goniące terminy i ten „ulubiony” sąsiad z mieszkania obok, który możesz przysiąc, wierci tę samą ścianę od 3 godzin. Czasem odpłynięcie w świat muzyki na krótką chwilę, 15-30 minut, może wspomóc Twój wewnętrzny spokój i dodać Ci siły w walce z irytacją.

 

IV. Rozpraszaj się, ale nie za często

 

Nuda w ciągu dnia, nawet w ciągu pracy, jest normą. O ile nie mieszkasz sam, w domu jedyną alternatywą do Twoich współpracowników, są Twoi domownicy, a każdy inny kontakt odbywa się telefonicznie. Potrzebujesz chwili dla siebie, żeby zapewnić sobie niewielkie rozrywki w ciągu dnia i zapewnić sobie różne bodźce. Instrument muzyczny, nie wymagająca gra czy kostka Rubika – takie rzeczy mogą okazać się przydatne w procesie odstresowania czy zaspokojenia potrzeby rozrywki. Pamiętaj jednak żeby trzymać swoje rozpraszacze poza zasięgiem wzroku, inaczej się to skończyć na 8 godzinach rozproszenia, z pominięciem spraw ważnych.

 

V. Porządki są potrzebne

 

Podobnie jak z rozpraszaczami, rzeczy leżące wokół Ciebie bez konkretnego powodu mogą prowadzić do odwiedzenia Cię od działania. Utrzymanie swojego miejsca pracy w czystości, mając tylko najpotrzebniejsze rzeczy jak długopis, ołówek i kubek z kawą w zasięgu wzroku, z pewnością popłaci. Poczucie bałaganu wokół siebie, skutkuje bałaganem w organizacji pracy, dlatego zrób użytek z kosza na śmieci i sprzątnij swoją najbliższą przestrzeń.

 

VI. Zaadoptuj roślinkę

 

Nie namawiamy tutaj nikogo do przestępstwa, chodzi o zwykłą zieloną roślinę umilającą widoki. Jak się okazuje, rośliny nie tylko posiadają walory wizualne, ale także są pomocne przy pozbywaniu się okropnych gazów wydalanych przez człowieka, tym samym czyniąc powietrze zdatniejszym do oddychania. Wybierz taką, która będzie Ci się naprawdę podobać, dzięki czemu jeszcze bardziej zwiększysz komfort swojej pracy.

 

VII. Rzuć na to trochę światła…

 

…dosłownie. Możesz uważać się za dalekiego potomka Drakuli i żyć z wiecznie zasłoniętymi żaluzjami, ale rozważ dodanie źródła światła, które nie tylko zasili Cię energią, ale na pewno wspomoże wzrost Twojej nowej rośliny. Spróbuj zaaranżować swoją przestrzeń pracy tak, żeby mieć dostęp do naturalnego źródła światła takiego jak okno. Uważaj na kierunek, w którym światło będzie padać, niekorzystnym będzie patrzenie na ekran, który odbija światło słoneczne.

 

VIII. Zrób listę

 

Badania Airtasker wykazały, że 30% osób pracujących z domu korzysta z listy zadań w celu poprawienia swojej produktywności. Każdego ranka staraj się ustalić sobie zadania, wykreślając je w ciągu dnia po ich wykonaniu. W ten sposób Twoja praca będzie bardziej zorganizowana, a Ty będziesz miał możliwość sprawdzenia, ile już udało Ci się zrobić. Kluczem do zwycięstwa w tym wypadku, jest nieprzeskakiwanie z jednego zadania na drugie, bez skończenia tego pierwszego.

 

IX. Wypuść mnie!

 

Mamy na myśli, wypuść siebie! Masz możliwość pracy zdalnej, ale nikt nie powiedział, że ma się ona odbywać cały czas pomiędzy Twoimi czterema ścianami. Około 19% osób pracujących poza biurem, czuje się osamotnionych. Nikt nie powiedział, że musisz siedzieć zamknięty, szczególnie gdy pogoda dopisuje, dzieci bawią się na zewnątrz, a ptaszki radośnie ćwierkają. Naładuj swój laptop i usiądź na podwórku, albo na przytulnej ławce w parku nieopodal, umawiając się wcześniej na wspólną pracę ze znajomymi. Złap wiatr we włosy i świeże powietrze w płuca. Nawet jeżeli nie czujesz się dobrze z myślą pracy na zewnątrz (po 10 minutach nie ma dla Ciebie nic gorszego niż ćwierkające ptaki), użyj swojej przerwy, żeby wyjść na krótki spacer i wróć do pracy z lżejszą głową.

 

X. Rób to co uważasz za najlepsze

 

Poprzednie przykłady nie stanowią jedynego, słusznego sposobu na udaną pracę z domu, a jedynie wskazówki. Prawdą jest, że każdy musi wypracować sobie własny system pracy zdalnej, który będzie się sprawdzał i zapewniał najwyższą wydajność. Najważniejsze są Twoje dobre samopoczucie, motywacja i relaks w ciągu pracy. Na nieszczęście (a może szczęście?), Twój dom nigdy nie będzie w 100% optymalnym miejscem do pracy, ale korzystając z naszych wskazówek, może stać się trochę przyjemniejszym.

marketing automation

marketing automation

Angelika Filipczyk
Research & Content Manager

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]