10 korzyści dla działu sprzedaży wynikających z wdrożenia Marketing Automation

Teamwork and corporate profitWedług raportu Gertner Research sprzed roku około 45% użytkowników odwiedzających stronę WWW  jest skłonnych do dokonania zakupu. Jeśli tak się z jakiegoś powodu nie stanie, to szacuje się, że w ciągu 12 miesięcy ta sama osoba skorzysta z usług konkurencji, a około 75% z nich dokona zakupu bezpośrednio od pierwszego handlowca, który się z nią skontaktuje.  Jak dzięki Marketing Automation zatrzymać klienta, zanim pójdzie do konkurencji? Podpowiadamy kilka rozwiązań.

1. Wyeliminuj „zimne telefony”

Dzięki Marketing Automation problem zbyt wczesnego kontaktu z klientem nie będzie istniał. Zespół marketingu będzie mógł poprowadzić pozyskany lead przez lejki sprzedaży w swoim własnym tempie, odpowiednio przygotowując potencjalnego klienta do zakupu. Dzięki temu, handlowcy będą otrzymywać leady przygotowane do rozmowy, mające podstawową wiedzę na temat produktu

2. Wiedz, o czym rozmawiać z potencjalnym klientem

Dzięki monitoringu wizyt w czasie rzeczywistym oraz szczegółowym profilom behawioralnym, które są automatycznie uzupełniane i stale rozwijane wiemy, czym interesuje się dany użytkownik i czego konkretnie szuka na stronie. Wiedza taka będzie kluczowa podczas pierwszej rozmowy z klientem.

3. Wiedz, kiedy dzwonić.

Zasadnicze znaczenie ma również fakt, kiedy dzwonimy do konkretnej osoby. Wiedząc na jakim etapie lejka sprzedażowego jest konkretna osoba – takie wskaźniki jak scoring czy alerty, które pojawiają się na skrzynce handlowca również mówią o tym, czy dany lead na poważnie rozważa zakup. Istnieje także opcja ustawiania specjalnych powiadomień informujących o tym, kiedy dany kontakt odwiedził np. cennik usług. Taki sygnał może świadczyć o dużym zainteresowaniu i gotowości do zakupu

4. Skróć cykl sprzedaży.

Badania pokazują, że pielęgnowanie leadów specjalnymi kampaniami lead nurturing pozwala na znaczne skrócenie całego cyklu zakupowego. Dodatkowo, tak edukowane leady generują większe wartości poszczególnych transakcji, niż tego pozostawione bez lead nurturingu (odpowiednio 10% i 40% według badań Aberdeen Group).  Z kolei według raportu Bulldog Solutions, firmy które zainwestowały w automatyzację marketingu mogą zaobserwować przyspieszenie cyklu sprzedaży nawet o 70%

5. Skorzystaj z potencjału e-mail marketingu.

E-mail marketing to nadal jeden z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z klientami i potencjalnymi klientami. Pozwala tym samym na osiągnięcie wysokiego wskaźnika konwersji sprzedażowej oraz retencji klienta. Marketing Automation pozwala na wysyłanie dopasowanych i maksymalnie spersonalizowanych ofert handlowych w najbardziej optymalnym czasie. E-maile mogą być równiez odpalane na podstawie wychwycenia przes system konkretnej aktywności – np. zapisania się na newsletter lub wypełnienie formularza kontaktowego.  Natomiast dzięki integracji z systemem CRM cała komunikacja jest zapisana na karcie kontaktu danego użytkownika.

6. Korzystaj z segmentacji.

Odpowiednio posementowana baza kontaktów to klucz do udanej automatyzacji większości procesów marketingowych i sprzedażowych. Dzięki konkretnie wydzielonym segmentom można w prosty i szybki sposób dopasowywać oferty handlowe pod kontem zainteresowań. Posegmentowana baza to także duże ułatwienie dla działu sprzedaży. Już podczas pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem, handlowiec doskonale wie, do jakiego segmentu dana osoba należy, jakie tagi zostały jej przypisane i co konkretnie ją ciekawi. Mając taką wiedzę, może ją wykorzystać nawiązując rozmowę.

7. Scoring – pomiar zainteresowania

Scoring, czyli punkty zaangażowania przypisywane są automatycznie przez system Marketing Automation na podstawie konktretnych zachowań użytkowników na stronie www. Wartości punktów są uzależnione od konkretnej czynności. Odpowiednio duża ilość zgromadzonych punktów jest syganłem dla handlowca, że dana osoba może być już gotowa do dokonania zakupu i to właśnie do niej w pierwszej kolejności należy wykonać telefon.

8. Maksymalnie wykorzystuj informacje zebrane przez system

Posiadając dane demograficzne, podglad zaangażowania w kampanie marketingowe, odwiedziny na stronie internernetowej można je wykorzystać do akcji typu cross- selling i up-selling, które znacząco zwiększające średnią wartość transakcji. Cross – selling to proponowanie dodatkowych produktów do tych wybranych już przez klienta. Up – selling to najczęściej droższa, bardziej rozbudowana wersja danego produktu. Uświadamiamy wtedy klienta o drugiej opcji, informując go o różnicach i korzyściach, jakie osiągnie, jeśli się na nią zdecyduje.

9.  Integracja z CRM-em

Marketing Automation posiada gotowe integracje z najpopularniejszymi systemami CRM takimi jak SugarCRM, oznacza to że oba działy – zarówno handlowy jak i marketingu pracują na tych samych, ujednoliconych danych. To z kolei oznacza dużą oszczędność czasu.

10. Wspólny cel marketingu i sprzedaży

Ważne jest także uświadomienie sobie, ze oba działy odgrywają dużą i co najważniejsze równorzędną rolę w całej „podróży” klienta już od momentu, kiedy jako lead wpadnie do bazy.  Marketing Automation dostarcza narzędzi niezbędnych do dostosowywania procesu sprzedaży i współpracy obu działów. Wspólna kooperacja jest tutaj kluczowa, a cel jeden: maksymalna efektywność.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]