Zasada 4-1-1 to jedna ze strategii prowadzenia kampanii na twitterze. W myśl tej zasady każdemu autorskiemu wpisowi powinny towarzyszyć cztery wpisy nawiązujące do cudzego contentu oraz ponowne zamieszczenie jednego z naszych przeszłych wpisów. Reguła ta pozwala na utrzymanie odpowiedniego zaangażowania czytelników bez ryzyka odstraszenia ich przesadną autoreklamą.Zastosowanie tej reguły w strategii mailingowej Lead Nurturing może zmniejszać liczbę opt-out’ów wśród odbiorców.
4-1-1 została spopularyzowana przez tippingpointlabs.com. Inspiracją była zasada 3-1-1 stosowana na amerykańskich lotniskach do utrzymania kompaktowych rozmiarów bagażu.
W modelu 4-1-1 na każdy nowy wpis musimy przypomnieć jeden z poprzednich, a także rozdzielić je czterema wpisami zapożyczonymi od innych. Pozwoli to na utrzymanie zainteresowania, a jednocześnie nie wzbudzi podejrzeń co do naszych czysto marketingowych zamiarów.
Zasada 4-1-1 znakomicie wpisuje się w Lead Nurturing
Zasada ta zdaje się więc mieć zastosowanie również w Lead Nurturingu, gdzie zależy nam bardziej na działaniach edukacyjnych niż marketingowych. Jon Miller z Marketeo zauważył, że gdyby miał całą złożoność procesu Lead Nurturing zamknąć w jednym słowie, byłoby to: trafność. Jeżeli dostarczane przez nas informacje nie będą odpowiadały na zapotrzebowanie, dochodzi do opt-out leadu. A, zdaniem Jon’a zbyt promocyjne, szczególnie w pierwszej fazie, materiały są jedną z głównych przyczyn rezygnacji z subskrypcji. Tutaj właśnie znajduje swoje miejsce zasada 4-1-1.
Przykładowy układ wiadomości w Lead Nurturingu dla zasady 4-1-1
Poszczególne działania Lead Nurturingu ułożone według zasady 4-1-1 na przykładzie fikcyjnej szkoły „NLP-school” mogą wyglądać następująco:
- Newsletter „Najpopularniejsze techniki NLP”
- Webinar „Zastosowanie NLP w praktyce biznesowej”
- Ebook „Jak negocjować w biznesie”
- Webinar „Nauka NLP dla początkujących biznesmenów” – delikatna promocja
- Ebook „Zostań mistrzem negocjacji w biznesie”
- Newsletter „ 30% zniżki na szkolenie ‚Mistrz negocjacji’ od NLP-school” – mailing z ofertą
Zastosowanie takiego ułożenia nie tylko zmniejszy ilość opt-out’ów. Pozwoli ono również na znacznie częstsze niż dotychczas wysyłanie wiadomości do leadu, nie odczuje on tego bowiem jako działania promocyjne. W tym modelu przydatne, a wręcz konieczne jest również posługiwanie się contentem stworzonym przez innych, tak długo jak jest on przydatny odbiorcom. Dzięki temu sami możemy, przy zbliżonej skuteczności, opracowywać mniej unikalnego contentu.
4-1-1 jest więc wartą rozważenia taktyką.