Zacznij świąteczne przygotowania już dziś! [APPmanago Profil Produktu]

Co prawda jest dopiero początek grudnia i dopiero zaczynamy świąteczne planowanie, a Last Christmas jakimś cudem nie leciało jeszcze w naszej ulubionej rozgłośni. Hola hola! Jako organizator świątecznych kampanii powinieneś dość dogłębnie przemyśleć jaką strategię powinieneś przyjąć w tym roku, żeby jak najskuteczniej dotrzeć do obecnych i potencjalnych klientów, jak najlepiej spersonalizować przekaz i przy okazji zmaksymalizować wartość każdej transakcji.

Na co zatem warto zwrócić uwagę i jakie kroki podjąć, żeby dobrze rozegrać świąteczną kartę?

Po pierwsze przygotuj profil modelowego klienta. Buyer Persona, bo taką nosi nazwę, to fikcyjna postać reprezentujące potencjalnych klientów, ich pragnienia, motywację i zachowania. Celem tworzenia person jest ułatwienie analizy danych uzyskiwanych między innymi z platform do automatyzacji marketingu. Usprawnia ona komunikację wewnątrz firmy, pozwala optymalizować koszty reklamy i wzbogacić analitykę. Więcej o tworzeniu i wykorzystaniu person możesz przeczytać w naszym ebooku: Buyer Persona w Marketing Automation.

Drugą sprawą jest przygotowanie zapamiętywalnego doświadczenia zakupowego dla Twoich klientów i użytkowników. Zanim stwierdzisz, że w Twojej firmie doświadczenie jest wykreowane na najwyższym poziomie, pamiętaj, że twierdzi tak aż 80% CEO i tylko 8% klientów…

Aby móc przygotować się na powyższe działania będziesz potrzebował dogłębnej i pełnej integracji danych z różnych kanałów, którymi posługują się konsumenci. Przede wszystkim zadbaj o analizę Digital Body Language i monitoring zachowań na stronie WWW. Następnie zintegruj ich zachowania w sklepie stacjonarnym. Prowadź dialog z klientami, używaj beaconów, zastosuj program lojalnościowy, który pomoże Ci uzupełniać dane o długoterminowych przyzwyczajeniach zakupowych. Do pełnego obrazu będziesz potrzebować również danych z kanału mobilnego. Pamiętaj, że smartfony towarzyszą użytkownikom na każdym kroku i zbierają dane niedostępne z poziomu komputerów stacjonarnych. Dodatkowo są one również świetnym przekaźnikiem komunikatów, jako że użytkownicy są przyzwyczajeni do szybkiego reagowania na wiadomości otrzymane na telefon – nie tylko SMS-y, ale także emaile i powiadomienia push.

Warto też pomyśleć o aplikacji mobilnej, która pomoże zarówno zbierać dane behawioralne, jak i kreować pełne i niezwykłe doświadczenie zakupowe dla wszystkich klientów.

Marketing w kanale mobile musi dotrzymywać kroku dużo szybszym zmianom niż tradycyjny marketing cyfrowy. Hasłem, które powinieneś sobie przyswoić i wypisać wielkim literami na ścianie celów jest Real-time Marketing. Tak, tak. W świecie mobile, jeżeli jesteś spóźniony z reakcją, to możesz równie dobrze ją sobie darować. Pozbawione kontekstu wiadomości i działania marketingowe są w kanale mobile nieskuteczne, a czasem wręcz przeciwskuteczne. Wyobraź sobie, że po udanych zakupach w galerii handlowej, w drodze do domu dostajesz jednorazową zniżkę na lunch do wykorzystania tego dnia, w miejscu, z którego właśnie wracasz… Aby temu przeciwdziałać będziesz potrzebować platformy do automatyzacji mobile marketingu, najlepiej takiej, która może być zintegrowana z platformą marketing automation, której aktualnie używasz. Naszą propozycją jest APPmanago, które jest intuicyjnym narzędziem pozwalającym analizować zachowania użytkowników aplikacji, automatyzować komunikację z nimi, tworzyć profile behawioralne i integrować dane z kanału mobilnego z danymi z tradycyjnego CRM-u, na przykład SALESmanago. Oto krótka prezentacja tego produktu:

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.