Z czego wynika sukces start-up’ów i jakich rozwiązań mogą się od nich uczyć współcześni marketerzy?

Vector business start up conceptStart-upem nazywamy najczęściej niewielkie przedsiębiorstwo lub czasową organizację, będącą przeważnie dopiero w fazie rozwoju, która prężnie poszukuje nowych rozwiązań, głównie w sektorze IT i nowych technologii. Start-up to także sam pomysł na biznes, pewna idea, która, jeśli jest oczywiście wystarczająco dobra i obiecująca ma szansę na realizację – chociażby dzięki wsparciu aniołów biznesu. Start-up nierzadko przekształca się w firmę prowadzoną przez młodych, pełnych zapału ludzi, którzy zdają się wyznawać zasadę wprost z Poranku kojota „Jeżeli czegoś nie da się zrobić, potrzebny jest ktoś, kto o tym nie wie – przyjdzie i to zrobi.”

XXI wiek jest wymagający także a może nawet przede wszystkim dla przedsiębiorców. Potrzeby konsumentów ciągle się zmieniają, już od dawna nie wystarczy tradycyjna reklama w „starych” mediach. W zasadzie na każdym kroku spotykamy się z rosnącymi wymaganiami przy jednocześnie dużej konkurencyjności. Start-up często pełni funkcję pewnego eksperymentu, ponieważ tak naprawdę nigdy nie można jasno i bezsprzecznie przyjąć, że wszystkie pierwotne założenia biznes planu sprawdzą się w stu procentach i osiągniemy spektakularny sukces. Istnieje jednak kilka elementów, które przynajmniej w pewnym stopniu wyjaśniają ich sukces i dobrze wróżą na przyszłość. O czym mowa?

Okres próbny dostępny na wyciągnięcie ręki

Takie podejście powoli staje się już standardem. Podstawą funkcjonowania nadal musi być wysokiej jakości produkt. O ile ciekawa i dobrze przemyślana reklama faktycznie może się przydać, to jednak nic nie zastąpi dobrej jakości oferowanych usług. Powszechne stały się już 30 dniowe okresy testowe, gdzie użytkownik zupełnie za darmo może przetestować podstawowe funkcjonalności danej usługi. Nic tak nie przekonuje do zakupu jak pozytywne własne doświadczenia. Jeśli produkt się sprawdzi, klient sam do nas wróci.

Elastyczność? Żaden problem!

Indywidualne podejście. Każdy marketer już o nim słyszał. Jednak jak w praktyce miałoby ono wyglądać? Elastyczność rozumiana jest tutaj jako brak z góry narzuconych ograniczeń. Zarówno w bezpośrednim kontakcie z potencjalnym klientem, jak i w późniejszym etapie, chociażby po fazie testowania, kiedy chcielibyśmy zatrzymać go dla siebie. Elastyczność równie często będzie oznaczać wychodzenie na przeciw specyficznym oczekiwaniom. Przykładowo – przyjmijmy, że potencjalny kontrahent wykorzystał swój 30-dniowy darmowy trial, a po upływie tego czasu nalega na przedłużenie okresu testowego. To właśnie odpowiedni moment na zastosowanie w praktyce owego indywidualnego podejścia. Jasne, że moglibyśmy odmówić, w końcu takie były zasady. Jednakże należy wziąć poprawkę na tzw. czynnik ludzki. Powodów tutaj może być multum – choroba, natłok innych obowiązków, brak przełożonego albo nieoczekiwane urlopy. Dobrą praktyką będzie właśnie wspomniane elastyczne podejście do tematu, kontakt z potencjalnym klientem, rzeczowa rozmowa i przedłużenie okresu testowego.

Wspólna idea + rozwiązanie problemu

Nadrzędną ideą chyba każdego start-up’u jest ogół działań zmierzających do rozwiązania jakiegoś problemu. Problemu działu marketingu, działu IT, a może działu handlowego. Ten wspólny problem jest w pewnym sensie motorem napędowym do działania. Jeśli choćby niewielki odsetek osób ma kłopot z jakimś elementem swojej pracy, brakuje mu na rynku rozwiązania ułatwiającego lub niwelującego problem, to jest to sygnał, że istnieje potrzeba do stworzenie czegoś nowego. Czegoś, co w znaczący sposób ułatwi pracę, odciąży lub po prostu umili daną czynność. W ten naturalny sposób powstaje też grono osób skupionych wokół pewnej idei, są to entuzjaści danego tematu i osoby nastawione proaktywnie. A stąd już niedaleka droga do wdrożenia pomysłu w życie.

 

Więcej na temat start-upów i tego, kiedy potrzebują one systemu klasy Marketing Automation pisaliśmy także tutaj.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.