[Wideo] Nowa Szkoła Marketingu z Marketing Automation

Nowy model marketingowy: Marketing Automation

Zobacz, jak automatyzacja zmieni Twoje podejście do marketingu

Jest sporo rzeczy, których marketerzy nienawidzą w swojej pracy. Według badań DigiDay, aż 78% z nich ocenia swoje zadowolenie z pracy jako większe niż „satysfakcjonujące”, ale jednocześnie aż 2/3 specjalistów chce odejść z obecnego stanowiska pracy w przeciągu 2 lat. Dość to niespójne, prawda?

 


Koniec marketingu inboud: pobierz darmowego ebooka i dowiedz się, dlaczego to już nie działa.


 

 

Frustracje i wyzwania marketerów w liczbach

  • 68% marketerow doświadcza dziś więcej stresu w pracy niż 5 lat temu (Marketing Pain Points)
  • 66% marketerów chce zmienić aktualnie piastowane stanowisko w przeciągu 2 lat
  • 80% CEO nie ufa marketerom ani pracy przez nich wykonywanej (Fournaise). Wynika to gównie z braku metryk, które pozwoliłyby zmierzyć i wykazać ich wkład w rozwój firmy.
  • 78% CMO uważa, że marketerzy tracą z oczu prawdziwą pracę (czyli generowanie popytu), zaś 69% CEO w sektorze B2C uważa, że marketerzy za bardzo skupiają się na nieistotnych, miękkich wskaźnikach(lajki, szaery), które dla przełożonych są interesujące, ale mało istotne (Aabaco)
  • 40% marketerów czuje, że pracuje za dużo i otrzymuje zbyt niskie wynagrodzenie (dane z wspomnianej wyżej ankiety DigiDay)

 

 

Przerośnięta teoria marketingu i modne hasła

Jesteśmy nieco zagubieni w marketingowych teoriach, frazesach i modach.

Na Amazonie znajdziesz około 60 tysięcy książek o marketingu. Przeczytanie tej biblioteki zajęłoby Ci jakieś 30 lat! Pomyśl o tych wszystkich nowych pojęciach:

  • Omnichannel
  •   Multichannel
  •   Cross-channel
  •   Inbound
  •   Greenketing
  •   Thinking Outside the Box
  •   Engagement marketing,
  •   Growth hacking
  •   It’s time to put the customer at the center
  •   Agile
  •   Synergy
  •   Content is the king
  •   We’re not chasing bright, shiny objects
  •   WOMM
  •   H2H
  •   Age of the customer

Czy one naprawdę pomagają Ci dostarczyć wymiernych efektów do Twojej firmy?

By osiągnąć marketingowy sukces, potrzebujesz więcej niż kilku mądrze brzmiących haseł. Tu pomogą jedynie zbierane pieczołowicie dane oraz narzędzia, które pozwolą je analizować i budować oparte na nich działania

 

Naukowe podejście do marketingu

W 1923 Claude Hopkins napisał „Scientific Advertising”, gdzie postulował naukowe podejście do reklamy. Dziś, 93 lata później, mamy dostęp do dużo bardziej zaawansowanych technologii zbierania i interpretacji danych, wciąż wybieramy buzzwordy.

Na czym polega racjonalne, naukowe podejście do marketingu?

  • Na monitorowaniu zachowania klientów i zbieraniu danych, tak behawioralnych jak transakcyjnych
  • Na wykorzystaniu tych danych do budowania zautomatyzowanych procesów, które pozwolą dostarczyć odpowiednią ofertę odpowiedniemu odbiorcy w najlepszym czasie i w najlepiej dobranym kanale (email, strona www, social media, mobile, sieci reklam, przez sprzedaż bezpośrednią)
  • Zbieraj wiedzę i doświadczenie zbierane przez zespoły marketerów i sprzedawców
  • Koncentruj się na mierzalnych celach
  • Pamiętaj o zasadzie Druckera: możesz zarządzać tyko tym, co mierzysz.

Nowa Szkoła Marketingu

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.