Web push: czy stać Cię na ignorowanie anonimowych kontaktów?

Że niby co?! Że niby jak? Przecież anonimowe kontakty są tak nazwane bo są… anonimowe! To nie jest kwestia wyboru! A co jeśli powiem Ci, że świat nie kończy się na landing page’ach i formularzach Facebooka? Ale zacznijmy od początku…

Według serwisu internet live stats, na chwilę obecną jest około 3,5 mld internautów, a liczba witryn sieciowych oscyluje w okolicach 1,1 – 1,2 mld sztuk. Idąc dalej, w chwili powstawania tego artykułu, licznik wpisów blogowych na dany dzień zbliżał się do 2,5 mln (dzięki, że nas czytacie!) a dzienny transfer internetowy przekroczył 1,5 mld GB!

Przez Twoją witrynę każdego dnia przewala się prawdziwy tabun odwiedzających. Część z nich weszła na stronę z konkretnym zamiarem, część trafiła tam z wyszukiwarki, część z mediów społecznościowych, a cześć kliknęła w link przez przypadek. Przywołując znaną statystykę, jedynie 1-2% z tych odwiedzających jest od razu gotowych na dokonanie zakupu. Reszta wymaga edukacji i przygotowania gruntu pod udaną transakcję. Co więcej, zaledwie niewielki procent z tego ruchu to kontakty zidentyfikowane, co dodatkowo utrudnia kierowanie do nich edukacyjnego przekazu marketingowego. Aż się serce kraje, kiedy pomyślisz, że wszystkie te potencjalne kontakty przepływają Ci między palcami, a Ty nie wiesz jak je zatrzymać.

Ufff… co zatem zrobić, by zwiększyć szansę na pozyskanie nowych klientów? Liczyć na łut szczęścia? Kupować bazy? A może władować jak najwięcej środków w agresywną reklamę?

Nie, nie i jeszcze raz nie!

Istnieje znacznie więcej etycznych i skutecznych sposobów na generację leadów niż te wymienione powyżej. O części z nich już pisaliśmy, dlatego jedynie przypomnę pokrótce te najciekawsze, a następnie przejdę do bardziej szczegółowego opisu jednego z nowszych narzędzi – będących częścią Omnichannel web pushy.

  1. Użytkownicy anonimowi + formularze

Część platform klasy Marketing Automation daje Ci możliwość tworzenia formularzy kontaktowych według własnego projektu. Po dobraniu wyglądu, CTA, i pól do wypełnienia implementujesz taki formularz na wybranej stronie i zaznaczasz, kto z odwiedzających ma go widzieć – w tym przypadku zaznaczasz opcję niepokazywania danego formularza kontaktom zidentyfikowanym, i gotowe. Pamiętaj, żeby to co oferujesz było na tyle wartościowe, żeby anonimowi użytkownicy chcieli przehandlować za to swój poprawny adres email!

  1. Formularze + adres URL

Innym zastosowaniem formularzy kontaktowych jest dopasowanie ich do określonych miejsc na stronie. Można przygotować kilka zestawów formularzy, tak żeby każdemu użytkownikowi wyświetlały się tylko takie, które są powiązane z tym, co oglądał na danej stronie. Mówiąc bardziej obrazowo, jeżeli dana osoba przeglądała w Twoim sklepie zakładkę z produktami do pielęgnacji noworodków, to wyświetlasz jej pop-up z uśmiechniętym dzidzusiem, który właśnie zakończył radosną kąpiel. Jak to działa w praktyce? Przeczytaj nasze Case Study!

  1. Strona WWW + dynamiczne treści

Innym sposobem tworzenia formularzy jest połączenie monitoringu w czasie rzeczywistym z wyświetlaniem treści dynamicznych – w ten sposób użytkownicy widzą ponownie produkty, którym poświęcili uwagę podczas wizyty na stronie, co zwiększa szansę na wymianę rabatu za dane kontaktowe.

  1. Użytkownicy + gated content

Dane kontaktowe, takie jak adres email, czy numer telefonu stały się internetową waluta. Warto zawczasu przygotować zaplecze treści, szablonów i poradników, którymi można skusić odwiedzającego do pozostawienia prawdziwych danych na stronie. Świetnym pomysłem jest zebranie stworzonych wcześniej ebooków, case studies, czy obszernych treści w zintegrowanym z platformą marketing automation centrum pobierania.

  1. Marketing Automation + live chat

Live chat to kolejny element, który pozwala pozyskiwać kontakty. Dzięki integracji z systemem SALESmanago Marketing Automation każdy rozmawiający oprócz uzyskania pomocy od konsultanta może trafić do systemu. Wystarczy że poda adres email.

  1. Omnichannel

Przy tym punkcie zatrzymam się przez dłuższą chwilę, ponieważ sam w sobie omnichannel jest pojęciem dość obszernym. Omnichannel to, mówiąc najprościej model biznesowy, w którym zarówno komunikacja z klientami jak i sprzedaż produktów czy usług odbywa się  symultanicznie w kilku kanałach, przy czym działania w nich uzupełniają się a nie duplikują.

Perfekcyjne doświadczenie omnichannel rozgrywa się w kilku przestrzeniach:

  • Strony WWW zawierające spersonalizowane treści (banery, formularze, materiały, etc.),
  • Wiadomości email (od tradycyjnych newsletterów, przez wiadomości wysyłane do segmentów po maile dynamiczne 1-do-1),
  • Media społecznościowe (gdzie unikamy bombardowania losowych odbiorców reklamami, lecz starannie targetujemy wiadomości i dopasowujemy do innych otrzymanych przez niego komunikatów),
  • Komunikaty w sieci reklam RTB (spersonalizowanych i spójnych z całością komunikacji z danym użytkownikiem),
  • Sklep stacjonarny (beacony i aplikacje mobilne pomagają dostarczyć pracownikom wiadomości o klientach, którzy aktualnie przebywają w sklepie i wykorzystać wiadomości o wizycie w sklepie stacjonarnym do budowania profilu klienta),
  • Kanał mobilny (dotyczy to SMS-ów, responsywności strony, kampanii kierowanych na urządzenia mobilne, SEO i ASO oraz aplikacji mobilnej i wiadomości z nią związanych, jak na przykład powiadomienia push, powiadomienia wewnątrz aplikacji czy emaili).

Celem nie jest jednak zwykła komunikacja czy mechaniczna rekomendacja produktów we wszystkich dostępnych kanałach, lecz położenia nacisku na prowadzenie ich w sposób spójny. Jeśli użytkownik pobrał dany materiał po kliknięciu w link w emailu, nie powinieneś pokazywać mu identycznej oferty w social media. Komunikacja we wszystkich kanałach powinna stanowić sensowną całość, która prowadzi klienta przez wszystkie etapy podróży zakupowej – od pierwszego kontaktu po lojalność i retencję. Do tego potrzeba identyfikacji i monitorowania kontaktu: kiedy śledzimy zachowanie użytkownika we wszystkich tych kanałach, zyskujemy pełny obraz jego potrzeb i oczekiwań.

Stosunkowo nowym członkiem omnichannelowej rodziny są  powiadomienia dla przeglądarek – tzw. web pushe.

Web push to proste, krótkie powiadomienia, umożliwiające komunikację z użytkownikami, którzy choć raz odwiedzili Twoją stronę i wyrazili zgodę na otrzymywanie specjalnych powiadomień. Największą ich zaletą jest to, że nie potrzebujesz adresu e-mail użytkownika, żeby mu te powiadomienia wysyłać! Web push działa także dla kontaktów anonimowych.

salesmanago-web-push-1

Dodatkową korzyścią, o której warto wspomnieć jest to, że dany kontakt nie musi przebywać na Twojej stronie, aby otrzymać takie powiadomienie. Wystarczy, że ma otwartą przeglądarkę internetową. Pozwala to zarówno na prowadzenie komunikacji w czasie rzeczywistym, jak i zaplanowanie działań, tak aby korespondował z aktualnymi wydarzeniami. Przykład? Załóżmy, że dowozisz jedzenie. Przed ważnymi wydarzeniami sportowymi możesz przypomnieć użytkownikom, że muszą zamówić je wcześniej, żeby mieć ciepłe przekąski podczas meczu. Możliwości są naprawdę ogromne. Twoje komunikaty będą wyświetlane każdemu użytkownikowi, który potwierdzi ich subskrypcję będąc na stronie, a następnie wyrazi zgodę na pokazywanie powiadomień przez przeglądarkę. Jeżeli jakiś kontakt nie wyrazi akceptacji – nic straconego. Formularz zgody może być wyświetlony ponownie po upływie określonego przez Ciebie czasu.

salesmanago-web-push-2

Tak naprawdę jedynym warunkiem pojawienia się powiadomienia jest otwarta przeglądarka. Użytkownik nie musi z niej nawet w danej chwili korzystać. Wystarczy, że jest aktywna, chociażby zminimalizowana na pasku zadań.

Co daje wdrożenie web push:

  • nowy sposób komunikacji z kontaktami w bazie,
  • komunikacja z kontaktami anonimowymi (powiadomienia nie wymagają podania adresu email),
  • nowe kryterium podczas segmentacji bazy,
  • poprawienie wyników sprzedaży przez wprowadzenie spersonalizowanych treści o konkretnym produkcie z przekierowaniem na odpowiednią podstronę,
  • możliwość rozbudowywania bazy danych przez przekierowanie na odpowiednie landing page
  • dodatkowe narzędzie do progresywnego profilowania,
  • łatwy sposób na wyróżnienie oferty.

Podsumowując i odpowiadając na zadane w temacie pytanie: nie stać Cię na ignorowanie anonimowych kontaktów. Powinieneś wykorzystać wszystkie dostępne narzędzia, aby transformować ich leady.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]