System SALESmanago Marketing Automation został zintegrowany z Facebook Custom Audiences. Oznacza to, że możliwe jest tworzenie grup odbiorców reklam na podstawie ich zachowania online i dokonywanych transakcji. Dzięki integracji Custom Audiences mogą składać się m.in z osób, które przeglądały konkretny produkt, kategorię produktów lub usług, porzuciły koszyk zakupowy, znajdują się na konkretnym etapie kampanii marketingowej lub sprzedażowej. Poniżej opisujemy jak działa mechanizm i przedstawiamy kilka pomysłów na jego wykorzystanie.
Reklamy na jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie mogą być targetowane na podstawie wielu ogólnych parametrów takich jak: lokalizacja, płeć, wiek, język, zainteresowania czy zachowania.
Dokładniejsze dopasowanie kampanii reklamowych możliwe jest jedynie poprzez utworzenie Facebook Custom Audiences, czyli niestandardowych grup odbiorców reklam. Przygotowanie takich grup jest procesem dość czasochłonny i pracochłonnym. Wymaga to ręcznego przygotowania listy osób, umieszczania dodatkowych skryptów na stronie WWW lub korzystania z aplikacji konkursowych. Mimo, że jesteśmy w stanie wygenerować praktycznie dowolną grupę odbiorców jest to trudne i wymaga czasu. Czas i brak odpowiednich narzędzi do analizy i wykorzystania danych jest jednym z głównych problemów firm, a przede wszystkim działów marketingu.
Jak działa integracja SALESmanago Marketing Automation z Facebook Custom Audiences.
System pozwala na automatyczne dodawanie i usuwanie konkretnych osób z określonych grup odbiorców. Dzięki temu całkowicie pomijamy kwestię ręcznego przygotowania list i wdrażania dodatkowych kodów. Reguły automatyzacji w SALESmanago Marketing Automation w reakcji na zmianę danych o kontakcie automatyczynie przypiszą lub usuną daną osobę z grona odbiorców kampanii reklamowej, wystarczy wybrać odpowiednią akcję:
Zarządzanie grupami odbiorców Facebook w SALESmanago pozwala na:
• automatyczne dodawania i usuwanie osób z danej grupy;
• tworzenie nowych grup odbiorców;
• usuwanie już istniejących;
• obsługę wielu kont reklamowych i grup odbiorców.
Custom Audiences generowane przez SALESmanago są na bieżąco aktualizowane i dostępne w panelu Facebook
6 przykładów wykorzystania nowych możliwości targetowania reklam na Facebooku
1. Segmentacja behawioralna – reklamy dopasowane do realnych intencji zakupów
System może automatycznie tworzyć grupy składające się z osób zainteresowanych tym samym:
• produktem lub usługą
• segmentem/rodzajem produktów lub usług
Dzięki czemu potencjalni klienci zobaczą reklamy dotyczące produktów, którymi faktycznie są zainteresowani.
2. Segmentacja transakcyjna – reklamy dopasowane do dokonywanych zakupów
SALESmanago gromadzi dane dotyczące dokonywanych zakupów przez Twoich klientów. Dzięki wykorzystaniu i analizie takich informacji możemy automatycznie stworzyć grupy osób, które:
• są Klientami firmy;
• kupiły konkretny produkt;
• cechują się taką samą dynamiką zakupową (kupują coraz więcej, coraz mniej lub utrzymują stały poziom zakupów);
• dokonały zakupu w tej samej lokalizacji.
Dzięki temu zobaczą one inne reklamy niż potencjalni klienci, a co więcej zyskujemy możliwość promowania:
• produktów dopasowanych do już zakupionych;
• materiałów eksploatacyjnych lub zwiększających możliwości produktów/usług zakupionych;
• szkoleń dotyczących wykorzystania, obsługi lub eksploatacji;
• programów lojalnościowych;
• i wiele innych.
Nie tylko lepiej docieramy do potencjalnych Klientów ale dbamy o już pozyskanych i realizujemy akcje dosprzedaży i utrzymania Klienta.
3. Ratowanie porzuconych koszyków
Klient, który doda produkty do koszyka ale ich nie wykupi na swoim Facebooku zobaczy reklamy zachęcające go do powrót na stronę WWW i dokończenie transakcji. Po jej dokończeniu lub upłynięciu określonego czasu SALESmanago może automatycznie wyłączyć taką reklamę.
4. Reklamy dopasowane do przebiegu kampanii marketingowej lub sprzedażowej
Marketing Automation pozwala zintegrować komunikację w wielu kanałach marketingowych jednocześnie, tak aby Klient w każdym z nich trafił na komunikat dopasowany do jego zainteresowań i spójny z pozostałymi. Teraz dołącza do nich również FB, na którym reklama może zostać dopasowana do konkretnej kampanii i etapu na jakim znajduje się konkretny Klient.
5. Lead Nurturing na Facebooku – kolejny kanał przygotowujący Klienta do dokonania zakupu
Lead Nurturing to jeden z podstawowych sposobów skutecznego prowadzenia kontaktu wzdłuż lejka sprzedażowego do momentu kontaktu ze sprzedawcą i gotowości zakupowej. Z SALESmanago edukacyjne treści budujące relacje i przygotowujące do dokonania zakupu mogą docierać również za pomocą Social Media.
6. Reklamy dopasowane do zachowań offline – geolokalizacja i beacony w akcji
Najnowsze technologie pozwalają dokładnie zlokalizować potencjalnych i aktualnych Klientów w świecie rzeczywistym. Dzięki czemu reklamy mogą być dopasowane nie tylko do miasta, w którym mieszka dana osoba ale również do tego przy jakim regale w sklepie zatrzymała się na dłużej.
Podsumowanie
Nowe rozwiązanie dodaje więcej możliwości dokładniejszego targetowania reklam w social media, dzięki ułatwieniu i zautomatyzowaniu budowania niestandardowych grup odbiorców, nawet w oparciu o bardzo duże zbiory danych behawioralnych i transakcyjnych. Same reklamy tworzymy tak jak dotychczas na portalu Facebook, a SALESmanago na podstawie określonych reguł automatycznie zarządza grupą odbiorców reklamy.