SALESmanago zintegrowane z Facebook Custom Audiences automatycznie stworzy segmenty odbiorców reklam na FB na bazie zachowania klientów na Twojej stronie www i danych transakcyjnych

salesmanagoSystem SALESmanago Marketing Automation został zintegrowany z Facebook Custom Audiences. Oznacza to, że możliwe jest tworzenie grup odbiorców reklam na podstawie ich zachowania online i dokonywanych transakcji. Dzięki integracji Custom Audiences mogą składać się m.in z osób, które przeglądały konkretny produkt, kategorię produktów lub usług, porzuciły koszyk zakupowy, znajdują się na konkretnym etapie kampanii marketingowej lub sprzedażowej. Poniżej opisujemy jak działa mechanizm i przedstawiamy kilka pomysłów na jego wykorzystanie.


Reklamy na jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie mogą być targetowane na podstawie wielu ogólnych parametrów takich jak: lokalizacja, płeć, wiek, język, zainteresowania czy zachowania.

Dokładniejsze dopasowanie kampanii reklamowych możliwe jest jedynie poprzez utworzenie Facebook Custom Audiences, czyli niestandardowych grup odbiorców reklam. Przygotowanie takich grup jest procesem dość czasochłonny i pracochłonnym. Wymaga to ręcznego przygotowania listy osób, umieszczania dodatkowych skryptów na stronie WWW lub korzystania z aplikacji konkursowych. Mimo, że jesteśmy w stanie wygenerować praktycznie dowolną grupę odbiorców jest to trudne i wymaga czasu. Czas i brak odpowiednich narzędzi do analizy i wykorzystania danych jest jednym z głównych problemów firm, a przede wszystkim działów marketingu.

Jak działa integracja SALESmanago Marketing Automation z  Facebook Custom Audiences.

System pozwala na automatyczne dodawanie i usuwanie konkretnych osób z określonych grup odbiorców. Dzięki temu całkowicie pomijamy kwestię ręcznego przygotowania list i wdrażania dodatkowych kodów. Reguły automatyzacji w SALESmanago Marketing Automation w reakcji na zmianę danych o kontakcie automatyczynie przypiszą lub usuną daną osobę z grona odbiorców kampanii reklamowej, wystarczy wybrać odpowiednią akcję:

Zarządzanie grupami odbiorców Facebook w SALESmanago pozwala na:
• automatyczne dodawania i usuwanie osób z danej grupy;
• tworzenie nowych grup odbiorców;
• usuwanie już istniejących;
• obsługę wielu kont reklamowych i grup odbiorców.

Custom Audiences generowane przez SALESmanago są na bieżąco aktualizowane i dostępne w panelu Facebook

fb2

 

 

6 przykładów wykorzystania nowych możliwości targetowania reklam na Facebooku

 

1. Segmentacja behawioralna – reklamy dopasowane do realnych intencji zakupów

System może automatycznie tworzyć grupy składające się z osób zainteresowanych tym samym:
• produktem lub usługą
• segmentem/rodzajem produktów lub usług

Dzięki czemu potencjalni klienci zobaczą reklamy dotyczące produktów, którymi faktycznie są zainteresowani.

2. Segmentacja transakcyjna – reklamy dopasowane do dokonywanych zakupów

SALESmanago gromadzi dane dotyczące dokonywanych zakupów przez Twoich klientów. Dzięki wykorzystaniu i analizie takich informacji możemy automatycznie stworzyć grupy osób, które:
• są Klientami firmy;
• kupiły konkretny produkt;
• cechują się taką samą dynamiką zakupową (kupują coraz więcej, coraz mniej lub utrzymują stały poziom zakupów);
• dokonały zakupu w tej samej lokalizacji.

Dzięki temu zobaczą one inne reklamy niż potencjalni klienci, a co więcej zyskujemy możliwość promowania:
• produktów dopasowanych do już zakupionych;
• materiałów eksploatacyjnych lub zwiększających możliwości produktów/usług zakupionych;
• szkoleń dotyczących wykorzystania, obsługi lub eksploatacji;
• programów lojalnościowych;
• i wiele innych.

Nie tylko lepiej docieramy do potencjalnych Klientów ale dbamy o już pozyskanych i realizujemy akcje dosprzedaży i utrzymania Klienta.

3. Ratowanie porzuconych koszyków

Klient, który doda produkty do koszyka ale ich nie wykupi na swoim Facebooku zobaczy reklamy zachęcające go do powrót na stronę WWW i dokończenie transakcji. Po jej dokończeniu lub upłynięciu określonego czasu SALESmanago może automatycznie wyłączyć taką reklamę.

4. Reklamy dopasowane do przebiegu kampanii marketingowej lub sprzedażowej

Marketing Automation pozwala zintegrować komunikację w wielu kanałach marketingowych jednocześnie, tak aby Klient w każdym z nich trafił na komunikat dopasowany do jego zainteresowań i spójny z pozostałymi. Teraz dołącza do nich również FB, na którym reklama może zostać dopasowana do konkretnej kampanii i etapu na jakim znajduje się konkretny Klient.

5. Lead Nurturing na Facebooku – kolejny kanał przygotowujący Klienta do dokonania zakupu

Lead Nurturing to jeden z podstawowych sposobów skutecznego prowadzenia kontaktu wzdłuż lejka sprzedażowego do momentu kontaktu ze sprzedawcą i gotowości zakupowej. Z SALESmanago edukacyjne treści budujące relacje i przygotowujące do dokonania zakupu mogą docierać również za pomocą Social Media.

6. Reklamy dopasowane do zachowań offline – geolokalizacja i beacony w akcji

Najnowsze technologie pozwalają dokładnie zlokalizować potencjalnych i aktualnych Klientów w świecie rzeczywistym. Dzięki czemu reklamy mogą być dopasowane nie tylko do miasta, w którym mieszka dana osoba ale również do tego przy jakim regale w sklepie zatrzymała się na dłużej.

Podsumowanie

Nowe rozwiązanie dodaje więcej możliwości dokładniejszego targetowania reklam w social media, dzięki ułatwieniu i zautomatyzowaniu budowania niestandardowych grup odbiorców, nawet w oparciu o bardzo duże zbiory danych behawioralnych i transakcyjnych. Same reklamy tworzymy tak jak dotychczas na portalu Facebook, a SALESmanago na podstawie określonych reguł automatycznie zarządza grupą odbiorców reklamy.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]