SALESmanago zintegrowane z Facebook Custom Audiences automatycznie stworzy segmenty odbiorców reklam na FB na bazie zachowania klientów na Twojej stronie www i danych transakcyjnych

salesmanagoSystem SALESmanago Marketing Automation został zintegrowany z Facebook Custom Audiences. Oznacza to, że możliwe jest tworzenie grup odbiorców reklam na podstawie ich zachowania online i dokonywanych transakcji. Dzięki integracji Custom Audiences mogą składać się m.in z osób, które przeglądały konkretny produkt, kategorię produktów lub usług, porzuciły koszyk zakupowy, znajdują się na konkretnym etapie kampanii marketingowej lub sprzedażowej. Poniżej opisujemy jak działa mechanizm i przedstawiamy kilka pomysłów na jego wykorzystanie.


Reklamy na jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie mogą być targetowane na podstawie wielu ogólnych parametrów takich jak: lokalizacja, płeć, wiek, język, zainteresowania czy zachowania.

Dokładniejsze dopasowanie kampanii reklamowych możliwe jest jedynie poprzez utworzenie Facebook Custom Audiences, czyli niestandardowych grup odbiorców reklam. Przygotowanie takich grup jest procesem dość czasochłonny i pracochłonnym. Wymaga to ręcznego przygotowania listy osób, umieszczania dodatkowych skryptów na stronie WWW lub korzystania z aplikacji konkursowych. Mimo, że jesteśmy w stanie wygenerować praktycznie dowolną grupę odbiorców jest to trudne i wymaga czasu. Czas i brak odpowiednich narzędzi do analizy i wykorzystania danych jest jednym z głównych problemów firm, a przede wszystkim działów marketingu.

Jak działa integracja SALESmanago Marketing Automation z  Facebook Custom Audiences.

System pozwala na automatyczne dodawanie i usuwanie konkretnych osób z określonych grup odbiorców. Dzięki temu całkowicie pomijamy kwestię ręcznego przygotowania list i wdrażania dodatkowych kodów. Reguły automatyzacji w SALESmanago Marketing Automation w reakcji na zmianę danych o kontakcie automatyczynie przypiszą lub usuną daną osobę z grona odbiorców kampanii reklamowej, wystarczy wybrać odpowiednią akcję:

Zarządzanie grupami odbiorców Facebook w SALESmanago pozwala na:
• automatyczne dodawania i usuwanie osób z danej grupy;
• tworzenie nowych grup odbiorców;
• usuwanie już istniejących;
• obsługę wielu kont reklamowych i grup odbiorców.

Custom Audiences generowane przez SALESmanago są na bieżąco aktualizowane i dostępne w panelu Facebook

fb2

 

 

6 przykładów wykorzystania nowych możliwości targetowania reklam na Facebooku

 

1. Segmentacja behawioralna – reklamy dopasowane do realnych intencji zakupów

System może automatycznie tworzyć grupy składające się z osób zainteresowanych tym samym:
• produktem lub usługą
• segmentem/rodzajem produktów lub usług

Dzięki czemu potencjalni klienci zobaczą reklamy dotyczące produktów, którymi faktycznie są zainteresowani.

2. Segmentacja transakcyjna – reklamy dopasowane do dokonywanych zakupów

SALESmanago gromadzi dane dotyczące dokonywanych zakupów przez Twoich klientów. Dzięki wykorzystaniu i analizie takich informacji możemy automatycznie stworzyć grupy osób, które:
• są Klientami firmy;
• kupiły konkretny produkt;
• cechują się taką samą dynamiką zakupową (kupują coraz więcej, coraz mniej lub utrzymują stały poziom zakupów);
• dokonały zakupu w tej samej lokalizacji.

Dzięki temu zobaczą one inne reklamy niż potencjalni klienci, a co więcej zyskujemy możliwość promowania:
• produktów dopasowanych do już zakupionych;
• materiałów eksploatacyjnych lub zwiększających możliwości produktów/usług zakupionych;
• szkoleń dotyczących wykorzystania, obsługi lub eksploatacji;
• programów lojalnościowych;
• i wiele innych.

Nie tylko lepiej docieramy do potencjalnych Klientów ale dbamy o już pozyskanych i realizujemy akcje dosprzedaży i utrzymania Klienta.

3. Ratowanie porzuconych koszyków

Klient, który doda produkty do koszyka ale ich nie wykupi na swoim Facebooku zobaczy reklamy zachęcające go do powrót na stronę WWW i dokończenie transakcji. Po jej dokończeniu lub upłynięciu określonego czasu SALESmanago może automatycznie wyłączyć taką reklamę.

4. Reklamy dopasowane do przebiegu kampanii marketingowej lub sprzedażowej

Marketing Automation pozwala zintegrować komunikację w wielu kanałach marketingowych jednocześnie, tak aby Klient w każdym z nich trafił na komunikat dopasowany do jego zainteresowań i spójny z pozostałymi. Teraz dołącza do nich również FB, na którym reklama może zostać dopasowana do konkretnej kampanii i etapu na jakim znajduje się konkretny Klient.

5. Lead Nurturing na Facebooku – kolejny kanał przygotowujący Klienta do dokonania zakupu

Lead Nurturing to jeden z podstawowych sposobów skutecznego prowadzenia kontaktu wzdłuż lejka sprzedażowego do momentu kontaktu ze sprzedawcą i gotowości zakupowej. Z SALESmanago edukacyjne treści budujące relacje i przygotowujące do dokonania zakupu mogą docierać również za pomocą Social Media.

6. Reklamy dopasowane do zachowań offline – geolokalizacja i beacony w akcji

Najnowsze technologie pozwalają dokładnie zlokalizować potencjalnych i aktualnych Klientów w świecie rzeczywistym. Dzięki czemu reklamy mogą być dopasowane nie tylko do miasta, w którym mieszka dana osoba ale również do tego przy jakim regale w sklepie zatrzymała się na dłużej.

Podsumowanie

Nowe rozwiązanie dodaje więcej możliwości dokładniejszego targetowania reklam w social media, dzięki ułatwieniu i zautomatyzowaniu budowania niestandardowych grup odbiorców, nawet w oparciu o bardzo duże zbiory danych behawioralnych i transakcyjnych. Same reklamy tworzymy tak jak dotychczas na portalu Facebook, a SALESmanago na podstawie określonych reguł automatycznie zarządza grupą odbiorców reklamy.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]