SALESmanago: Monitoring zachowania kontaktów w Social Media i wykorzystanie tych danych do segmentacji, scoringu i automatyzacji marketingu

W SALESmanago pojawiła się jedna z najbardziej oczekiwanych przez użytkowników funkcjonalności. Monitoring zachowania kontaktów w Social Media. Dzięki temu użytkownicy systemu są w stanie wykorzystać dane behawioralne (Like, Share, Comment) do automatycznej segmentacji i scoringu klientów. System na ten moment monitoruje zachowanie kontaktów na portalu Facebook i na stronach WWW, które mają wdrożone widgety Facebook.

SALESmanago już od dawna umożliwiało integrację z aplikacjami na Facebooku, dzięki czemu można było umieścić w bazie danych systemu dane kontaktowe fanów naszej strony firmowej . Obecnie integracja pozwala na znacznie głębsze powiązanie aktywności użytkowników Facebooka i działań marketingowych z systemem. Podstawową nowością jest możliwość rejestrowania w czasie rzeczywistym zdarzeń takich jak komentarz, udostępnienie czy kliknięcie „Lubię to!” i użycia ich do automatyzacji marketingu.

Scoring kontaktów na bazie zachowania w Social Media

Wachlarz akcji możliwych do aktywowania przez akcje na Facebooku zawiera w sobie pełne spektrum akcji dostępnych w regułach automatyzacji systemu SALESmanago.

Za każdą aktywność można zdefiniować przyznawanie określonego scoringu:

 

Scoring można wykorzystać do aktywowania dalszych akcji marketingowych, pokazywania handlowcom najbardziej obiecujących leadów, czy te z do wskazania skuteczności naszych działań na stronie firmowej na Facebooku. Aktywność na Facebooku dla konkretnych kontaktów można obserwować na indywidualnej karcie kontaktu:

 

Automatyzacja marketingu na bazie danych o zachowaniu w Social Media

Bardzo łatwo można też wykorzystać nowe funkcjonalności do personalizowania komunikacji. Stosując odpowiednią treść wpisów zachęcającą do dyskusji można rozpoznać zainteresowanie poszczególnych leadów danym tematem, i na przykład zaproponować im uzyskanie dostępu do dalszych materiałów dotyczących komentowanego zagadnienia. W przypadku zainteresowania tematem uznanym przez nas za bardzo istotny, lub też wskazującego na możliwą chęć dokonania zakupu ( na przykład „Lubię to” pod wpisem przedstawiającym nowy produkt) można w czasie rzeczywistym aktywować handlowców wysyłając im odpowiedni alert.

Można też przygotować predefiniowaną ofertę i w tym samym momencie automatycznie wysłać ją do leadu, który wykazał odpowiednią aktywność.

 

Aktywność w Social Media jednym z elementów Big Data

 

Aktywność w Social Media jest jedną z ważnych składowych tzw. Big Data, czyli ogromnych, zbiorów danych o zachowaniu kontaktów w Internecie oraz zachowaniu w świecie rzeczywistym.

SALESmanago Marketing Automation umożliwia włączenie nowej funkcjonalności do już istniejących i zsynchronizowanie ich, dając dostęp do bardzo złożonych mechanizmów automatycznego podejmowania decyzji marketingowych w oparciu o wieloczynnikowe dane wejściowe. Tym samym pozwala na zarządzanie kontaktem w całym cyklu zakupowym. Zauważenie wzrostu aktywności na Facebooku jest niezmiernie ważne, gdyż medium to jest jednym z najważniejszych źródeł poszukiwania przez klientów informacji o produkcie i najczęściej w miarę wzrostu zaangażowania w interakcję na Facebooku wzrasta rzeczywiste zainteresowanie ofertą. Dzięki możliwości zmierzenia tego i użycia jako wyzwalaczy reguł automatyzacji jest większa szansa na zauważenie konwersji i szybszą reakcję na nią.

 

Integracja z Facebookiem wchodzi w skład pakietu SALESmanago Marketing Automation i wraz z wbudowanym CRM-em, modułem komunikacyjnym i Marketing Automation tworzy kompletną platformę zarządzania leadami w lejku sprzedażowym, pozwalając jako pierwszy system w Polsce i jeden z pierwszych na świecie na realizowanie filozofii Revenue Performance Management.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]