W SALESmanago pojawiła się jedna z najbardziej oczekiwanych przez użytkowników funkcjonalności. Monitoring zachowania kontaktów w Social Media. Dzięki temu użytkownicy systemu są w stanie wykorzystać dane behawioralne (Like, Share, Comment) do automatycznej segmentacji i scoringu klientów. System na ten moment monitoruje zachowanie kontaktów na portalu Facebook i na stronach WWW, które mają wdrożone widgety Facebook.
SALESmanago już od dawna umożliwiało integrację z aplikacjami na Facebooku, dzięki czemu można było umieścić w bazie danych systemu dane kontaktowe fanów naszej strony firmowej . Obecnie integracja pozwala na znacznie głębsze powiązanie aktywności użytkowników Facebooka i działań marketingowych z systemem. Podstawową nowością jest możliwość rejestrowania w czasie rzeczywistym zdarzeń takich jak komentarz, udostępnienie czy kliknięcie „Lubię to!” i użycia ich do automatyzacji marketingu.
Scoring kontaktów na bazie zachowania w Social Media
Wachlarz akcji możliwych do aktywowania przez akcje na Facebooku zawiera w sobie pełne spektrum akcji dostępnych w regułach automatyzacji systemu SALESmanago.
Za każdą aktywność można zdefiniować przyznawanie określonego scoringu:
Scoring można wykorzystać do aktywowania dalszych akcji marketingowych, pokazywania handlowcom najbardziej obiecujących leadów, czy te z do wskazania skuteczności naszych działań na stronie firmowej na Facebooku. Aktywność na Facebooku dla konkretnych kontaktów można obserwować na indywidualnej karcie kontaktu:
Automatyzacja marketingu na bazie danych o zachowaniu w Social Media
Bardzo łatwo można też wykorzystać nowe funkcjonalności do personalizowania komunikacji. Stosując odpowiednią treść wpisów zachęcającą do dyskusji można rozpoznać zainteresowanie poszczególnych leadów danym tematem, i na przykład zaproponować im uzyskanie dostępu do dalszych materiałów dotyczących komentowanego zagadnienia. W przypadku zainteresowania tematem uznanym przez nas za bardzo istotny, lub też wskazującego na możliwą chęć dokonania zakupu ( na przykład „Lubię to” pod wpisem przedstawiającym nowy produkt) można w czasie rzeczywistym aktywować handlowców wysyłając im odpowiedni alert.
Można też przygotować predefiniowaną ofertę i w tym samym momencie automatycznie wysłać ją do leadu, który wykazał odpowiednią aktywność.
Aktywność w Social Media jednym z elementów Big Data
Aktywność w Social Media jest jedną z ważnych składowych tzw. Big Data, czyli ogromnych, zbiorów danych o zachowaniu kontaktów w Internecie oraz zachowaniu w świecie rzeczywistym.
SALESmanago Marketing Automation umożliwia włączenie nowej funkcjonalności do już istniejących i zsynchronizowanie ich, dając dostęp do bardzo złożonych mechanizmów automatycznego podejmowania decyzji marketingowych w oparciu o wieloczynnikowe dane wejściowe. Tym samym pozwala na zarządzanie kontaktem w całym cyklu zakupowym. Zauważenie wzrostu aktywności na Facebooku jest niezmiernie ważne, gdyż medium to jest jednym z najważniejszych źródeł poszukiwania przez klientów informacji o produkcie i najczęściej w miarę wzrostu zaangażowania w interakcję na Facebooku wzrasta rzeczywiste zainteresowanie ofertą. Dzięki możliwości zmierzenia tego i użycia jako wyzwalaczy reguł automatyzacji jest większa szansa na zauważenie konwersji i szybszą reakcję na nią.
Integracja z Facebookiem wchodzi w skład pakietu SALESmanago Marketing Automation i wraz z wbudowanym CRM-em, modułem komunikacyjnym i Marketing Automation tworzy kompletną platformę zarządzania leadami w lejku sprzedażowym, pozwalając jako pierwszy system w Polsce i jeden z pierwszych na świecie na realizowanie filozofii Revenue Performance Management.