Wykorzystaj w pełni potencjał sztucznej inteligencji z nowym panelem analitycznym SALESmanago Copernicus – Rekomendacje AI

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze automatyzacji marketingu. Rozwiązania nowej generacji, takie jak SALESmanago Copernicus, oparte na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym, wspomagają tradycyjne działania marketingowe i pozwalają na dostarczanie klientom precyzyjnie dopasowanych ofert we właściwym czasie. Nowy panel analityczny w module SALESmanago CopernicusRekomendacje AI dostarcza zaawansowanych danych dotyczących rekomendacji produktowych, bazujących na sztucznej inteligencji, w twoim sklepie internetowym.

 

 

Działanie rekomendacji produktowych

 

SALESmanago Copernicus, czyli silnik Machine Learning & AI, dzięki rozbudowanym algorytmom analizuje dane transakcyjne oraz behawioralne w celu przygotowania rekomendacji produktowych dla klientów sklepu. Analizie podlega nie tylko zachowanie danego klienta, ale i powiązania między nim i innymi użytkownikami, którzy np. zakupili ten sam produkt. Dzięki danym o zakupach innych klientów o podobnych zainteresowaniach algorytm może przewidzieć, jakie produkty mogą zainteresować kupującego w przyszłości. W ten sposób klient otrzymuje w pełni spersonalizowane rekomendacje produktów, które nie są oparte jedynie na prostych powiązaniach między produktami, jak to ma miejsce w większości ograniczonych silników rekomendacji, lecz które zostały dobrane na podstawie zaawansowanej asocjacji dokonanej przez algorytm, który bierze pod uwagę także zachowanie innych użytkowników. Tym samym mogą zostać przygotowane rekomendacje również dla anonimowych lub nieaktywnych użytkowników, dla których posiadamy tylko podstawowe dane (np. dotyczące wyświetlonych produktów), ponieważ w tym przypadku system wykorzysta informacje o klientach o podobnym profilu.

 

 

Ta innowacyjna technologia – jedna z najbardziej zaawansowanych na rynku – ma realny wpływ na zwiększenie sprzedaży oraz przychodu firmy poprzez dopasowanie działań marketingowych do preferencji każdego klienta. Dodatkowo sztuczna inteligencja podlega nieustannemu procesowi samodoskonalenia, a więc z czasem jej przewidywania i rekomendacje stają się coraz bardziej trafne. Zaawansowana personalizacja komunikacji marketingowej w czasie rzeczywistym sprawia, że odbiorcy chętniej korzystają z rekomendacji, które otrzymują, a komunikaty marketingowe trafiające w ich gusta są mile widziane oraz postrzegane jako o wiele bardziej przydatne niż masowo wysyłane oferty. W ten sposób maksymalizowane jest prawdopodobieństwo zakupu i zwiększana jest wartość klienta.

 

Analityka Rekomendacje AI

 

Nowy panel analityczny SALESmanago Copernicus – Rekomendacje AI to narzędzie, które pozwoli w pełni wykorzystać potencjał modułu sztucznej inteligencji. Dane uzyskane z analizy mogą posłużyć do uzupełnienia i ulepszenia działań marketingowych oraz do optymalizacji kosztów. Użytkownicy SALESmanago otrzymują pełny obraz wykorzystania modułu rekomendacji w prowadzonych przez nich kampaniach oraz statystyki dotyczące  najczęściej rekomendowanych kategorii i ilości rekomendowanych produktów w każdej z nich. Możliwe jest także zapoznanie się z produktami, które są polecane dla konkretnego produktu lub kategorii.

 

 

 

 

Statystyki mogą zostać wyświetlone dla każdego e-sklepu istniejącego w systemie. Dane są wizualizowane dla poszczególnych typów rekomendacji używanych w systemie SALESmanago:

 

  • wspólna filtracja – produkty rekomendowane są na podstawie zainteresowań innych użytkowników o podobnym profilu oraz prawdopodobieństwa i częstotliwości współwystępowania produktów;
  • najczęściej kupowane po obejrzeniu innego produktu – na podstawie produktu oglądanego obecnie przez klienta na stronie rekomendowane są produkty zakupione przez klientów, którzy również wyświetlali ten produkt;
  • najczęściej oglądane razem – rekomendowane są produkty, które inni klienci przeglądali wraz z obecnie wyświetlanym produktem;
  • najczęściej kupowane razem – typ rekomendacji często nazywany “podobne produkty, które kupili inni klienci”: system analizuje produkty kupione przez klienta, a także kupione przez innych użytkowników, którzy dokonali zakupu tego samego towaru;
  • statystyki łączone z wagą – połączenie powyższych typów rekomendacji z dodatkowym mechanizmem przypisującym wagę poszczególnym akcjom o indywidualnie dostosowanej wartości.

 

Aby dostać się do panelu analitycznego Rekomendacje AI, zaloguj się na swoje konto w systemie SALESmanago Marketing Automation i przejdź do sekcji Panele analityczne, a następnie w górnym menu wybierz zakładkę Rekomendacje AI. Więcej informacji na temat panelu Rekomendacje AI znajdziesz na naszej stronie w sekcji Pomoc.

 

W panelu Rekomendacje AI dostępne są następujące dane:

 

  • pokrycie bazy rekomendacjami z poszczególnych typów: moduł przedstawia procent rekomendacji produktowych osobno dla kontaktów oraz dla produktów znajdujących się w systemie;
  • powiązania kategorii i produktów – zobrazowane w formie wykresu ukazującego sieć powiązań (oraz ich siłę) pomiędzy kategoriami lub produktami przypisanymi do danych kategorii dodatkowo z wybraną liczbą rekomendowanych produktów;
  • top 10 rekomendowanych kategorii oraz stosunek rekomendowanych produktów z danej kategorii do wszystkich znajdujących się w niej produktów. Dane te dostarczają informacji na temat najpopularniejszych kategorii, w których znajduje się najwięcej rekomendowanych produktów. Dzięki temu wiesz, na które produkty jest zapotrzebowanie;
  • rekomendacje wytypowane na podstawie wybranego produktu lub kategorii – w tej sekcji możliwy jest wybór konkretnego produktu lub kategorii z e-sklepu zintegrowanego z systemem SALESmanago i przejrzenie rekomendowanych produktów dla wybranej opcji. Istotną informacją jest tutaj siła rekomendacji, czyli współczynnik ilustrujący jej trafność.

 

 

 

 

Statystyki prezentowane w panelu Rekomendacje AI obrazują stopień wykorzystania rekomendacji systemu Copernicus w danym sklepie internetowym. Mogą posłużyć do wyciągnięcia wniosków na temat prowadzonych działań marketingowych oraz służyć jako inspiracja w ich planowaniu – przykładowo, planując akcje promocyjne w rodzaju 2 w cenie 1 możesz wykorzystać informacje o produktach najczęściej rekomendowanych razem, by w ten sposób zwiększyć atrakcyjność oferty.  

 

Rekomendacje produktowe to potężne narzędzie, które daje ogromne możliwości sprzedażowe: przykładowo, 35% zysków Amazona, światowego giganta e-commerce, pochodzi właśnie z mechanizmu rekomendowania produktów. Rekomendacje wykorzystujące tak innowacyjne rozwiązania, jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe to przyszłość Marketing Automation. Zacznij używać ich już teraz, by przekonać się o ich potencjale i korzyściach, jakie mogą przynieść dla twojego biznesu.

 

 

Julia Paduszyńska
Content Manager

@jpaduszyńska

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]