Lenskold Group, firma zajmująca się badaniem i optymalizacją efektywności działań marketingowych przygotowała raport dotyczący wpływu Marketing Automation na efekty realizowanych działań w 2012 roku. Przygotowując raport przebadano 373 przedsiębiorstwa działające w sektorze B2B. Co ciekawe 68% działów marketingu oznaczonych jako wysoko skuteczne i wydajne korzysta z Marketing Automation.
Grupa najefektywniejszych marketingowców w sektorze B2B wpływa na rozwój firmy, wzrost udziału marketingu w dochodach oraz na wzrost konwersji sprzedażowej korzystając z Marketing Automation. Ta najlepsza, wręcz wzorowa grupa działów marketingu wdrożyła narzędzia klasy Marketing Automation, w celu uzyskania większej efektywności i przewagi nad konkurencją w dziedzinie pozyskiwania i obsługi leadów kończącej się sprzedażą. Również ta grupa została użyta jako grupa referencyjna dla porównań. Oto jakie wyniki osiągnięto:
• wzrost liczby wygenerowanych leadów o 61%;
• wzrost jakości leadów przekazywanych do działu sprzedaży o 60%;
• wzrost liczby leadów zaakceptowanych przez dział sprzedaży o 48%;
• wzrost konwersji sprzedażowej o 40%.
Z badań przeprowadzonych przez Lenskold Group uzyskujemy, również kilka informacji na temat generalnego wpływu Marketing Automation na sytuację firmy. Abstrahując od grupy najlepszych. 66% firm korzystających z Marketing Automation zyskuje przewagę nad swoim konkurentami na rynku. Korzystanie z MA ma również duży wpływ na skuteczność oraz wydajność działań Marketingowych. Blisko 65% badanych ze zintegrowaną automatyzacją marketingu określiło swoje działań jako średnio skuteczne i wydajne lub wysoko skuteczne i wydajne. W efekcie marketingowcy działający bez systemów klasy Marketing Automation, osiągali zadowalające efekty lecz nie byli w stanie określić kosztów osiąganych rezultatów. Przez co określenie ROMI dla prowadzonych działań było praktycznie niemożliwe. Natomiast gromadząc najlepsze praktyki realizowane przez grupę najskuteczniejszych i najwydajniejszych działów marketingu zauważamy,że:
• 75% korzysta ze wskaźników takich jak: ROI, wartość klienta, dochód wygenerowany przez marketing;
• 58% mierzy skuteczność prowadzonych działań przy pomocy ROI;
• 46% uważa Marketing Automation za źródło strategicznego wsparcia.
Przywołane statystyki to jedynie część raportu, z którym można zapoznać się tutaj. Natomiast przedstawiony wpływ zastosowania Marketing Automation na wyniki osiągane przez firmę, mówią same za siebie. Wzrost liczby pozyskiwanych leadów (o 61%) i jakości( o 60%), to wyniki pozwalające na utrzymanie przychodów firmy na bardzo zadowalającym poziomie.