Przyszłością SEO jest myślenie holistyczne, w którym nie traktujemy go jako odrębnego, izolowanego działania, ale część całej komunikacji, wspierający inne jej elementy, ze szczególnym naciskiem na związek z treściami oraz Marketing Automation. Dzięki temu możesz w płynny sposób przyciągać, pielęgnować i konwertować leady.
Pozornie SEO i automatyzacja marketingu dotyczą odrębnych etapów: SEO zwiększa widoczność strony i ruch na niej, zaś automatyzacja marketingu – dostarcza użytkownikom odpowiednie treści w odpowiednim czasie. Jednak oddzielanie tych działań jest dużym błędem.
Podejście holistyczne
W obrębie podejścia holistycznego kładziemy nacisk na organiczne generowanie ruchu, nie zaś na kupowanie linków czy wypychanie tekstów słowami kluczowymi – to krótkoterminowe strategie, zależne od aktualnych, często zmieniających się algorytmów. Aby zbudować stabilną pozycję w wyszukiwarkach, musisz oferować wartościowe treści.
Co to znaczy „wartościowe treści?”
Jak zdefiniować wartościowe treści?
- Są adresowane do precyzyjnie określonej grupy odbiorców: znasz ich język oraz problemy, z jakimi się zmagają. Dobrze również, kiedy personalizujesz treści dla indywidualnego użytkownika na stronie www,
- Odpowiadają na konkretny problem, są przydatne,
- Są przyjazne w lekturze i dobrze napisane,
- Są aktualne.
Jak widać, do produkcji treści, które wywindują Twoją stronę na szczyt listy wyszukiwań, potrzebujesz 3 składników:
- SEO: które pozwala rozpoznać, czego szukają i potrzebują Twoi odbiorcy oraz pomaga im znaleźć Twoją odpowiedź na ich pytania,
- Marketingu treści: tworzenia ciekawych, przystępnych i przydatnych materiały w oparciu o rozpoznane potrzeby adresatów,
- Marketing Automation: platforma dostarcza Ci szczegółowego obrazu klientów, pozwala personalizować treści oraz monitorować skuteczność działań.
Marketing Automation źródłem przydatnych informacji dla SEO
Platformy MA oferują najgłębszy wgląd w zachowanie użytkowników, w ich profil i zachowania. To dlatego powinieneś wykorzystać pozyskaną w ten sposób wiedzę (np. o źródłach wizyt czy zainteresowaniach) do usprawnienia działań SEO i marketingu treści.
Kompleksowa platforma
System Marketing Automation ma tę zaletę, że stymuluje integrację pomiędzy różnymi działami w firmie oraz pomaga patrzeć na całokształt komunikacji.
Pozwoli Ci również ustalić cele i badać ich realizację: monitorujesz skuteczność poszczególnych kampanii oraz treści, dzięki czemu możesz wyłuskać najskuteczniejsze słowa kluczowe i frazy (nie tylko takie, które przyciągają użytkowników, ale i przekładają się na sprzedaż). W ten sposób łatwiej Ci wytworzyć synergię działań i generować ruch organiczny.
Dzięki Marketing Automation również w pełni wykorzystujesz pozyskany ruch: z łatwością tworzysz landing pages czy formularze kontaktowe (oraz inne praktyki Lead Generation), zaczynasz monitorować zachowanie nawet użytkowników anonimowych i zwiększasz prawdopodobieństwo, że powrócą na stronę.
Wpis powstał w ramach projektu Nowa koncepcja SEO.