Przenieś email marketing na wyższy poziom z nowym kreatorem maili dynamicznych wykorzystujących scenariusz.

Nowa funkcjonalność SALESmanago – kreator maili dynamicznych wykorzystujących scenariusz –  to odpowiedź na stale rosnące oczekiwania klientów. W pełni spersonalizowane, dopasowane do zainteresowań klientów treści to charakterystyka maili dynamicznych, których od lat prowadzą w rankingach jeśli chodzi o skuteczność. Z nowym kreatorem maili dynamicznych wykorzystujących scenariusz w prosty sposób stworzysz wiadomości z informacją o produktach dodanych do koszyka, przeglądanych na stronie czy produktach tej samej marki.

Ze statystyk wynika, że email marketing to wciąż potężne narzędzie. W SALESmanago skupiamy się nie tylko na nowych technologiach, ale również udoskonalaniu tych dobrze znanych i powszechnie stosowanych narzędzi automatyzacji marketingu. Kreator maili dynamicznych wykorzystujących scenariusz został stworzony, by pomóc marketerom prowadzić skuteczniejsze i bardziej spersonalizowane kampanie email marketingowe, pozwalające jednocześnie zaoszczędzić zarówno czas, dzięki łatwości tworzenia wiadomości, jak i pieniądze, gdyż maile można stworzyć dzięki nim samodzielnie, bez pomocy specjalistów z IT. Dzięki pozyskiwaniu informacji z pliku XML sklepu, klienci dostają wiadomość z dokładnie tymi produktami, którymi są zainteresowani.

 

Korzyści płynące z korzystania z emaili dynamicznych wykorzystujących scenariusz:

 

– wysyłka maili z treścią idealnie dopasowaną do klienta

– zwiększenie konwersji nawet o 300% w porównaniu do zwykłych masowo wysyłanych newsletterów

– zwiększenie liczby odzyskanych porzuconych koszyków

– zwiększona sprzedaż i zyski

 

Jak stworzyć email dynamiczny wykorzystujący scenariusz?

 

Przejdź do:

PROCESY AUTOMATYZACJI => KREATOR => EMAILE DYNAMICZNE

 

Główne kroki:

  1. Wybierz wiadomość email lub stwórz nową
  2. Widget: Ramka produktowa
  3. Dobierz scenariusz
  4. Dostosuj ustawienia wysyłki wiadomości

 

1. Wybierz wiadomość email / Stwórz nową wiadomość

Pierwszym krokiem, który należy podjąć jest stworzenie wiadomości lub wybranie gotowej wiadomości z listy. W systemie SALESmanago możesz tworzyć maile w zaawansowanym kreatorze Drag&Drop Email Designer. Znajdziesz w nim różnorodne widgety, które możesz wykorzystać w wiadomości by skomponować spójną całość. Sam proces jej tworzenia jest bardzo prosty i szybki a polega on na przeciąganiu i upuszczaniu do niej wybranych elementów. Unikalne technologie zastosowane w kreatorze oraz prosta i intuicyjna obsługa zapewniają maksymalne efekty.

Możesz również wybrać gotową wiadomość klikając Wybierz (1), w podglądzie zobaczysz jak wygląda wiadomość na ekranie monitora, na tablecie lub na smartphonie (2) a klikając Dalej (3), przejdziesz do ustawień swojej wiadomości.

 

2. Widget Ramka Produktowa

Widget służy do zaciągania do wiadomości spersonalizowanych treści. Treści te mogą zawierać rekomendacje produktowe z przedmiotami, które były ostatnio oglądane przez użytkownika. Widget ma wpisany w odpowiednich polach kod, który zaciąga odpowiednie dane o produktach z pliku XML i przenosi je do wiadomości.

 

 

  • Ustawienia ogólne

W ustawieniach ogólnych swojej wiadomości możesz dostosować: układ (1) – dostępne są 3 układy, w jakich mogą być wyświetlane produkty w ramce, maksymalną liczbę produktów w elemencie (2), liczbę produktów w wierszu (3) oraz kolor tła (4).

 

 

  • Pola produktowe

W tej zakładce możesz wybrać informacje o produktach. Standardowo pojawiają się: nazwa, opis, cena i kategoria. Jeżeli plik XML zawiera niestandardowe informacje na temat produktu (np. cena promocyjna) możesz je dodać naciskając +  przy wybranej informacji. W efekcie pojawi się ona w polu tekstowym obok innych informacji.

 

W polu tekstowym możesz dowolnie formatować czcionkę, zmieniać jej rodzaj, wielkość, justowanie, pogrubienie, kolory, dodawać punktory itp. Dodatkowo, możesz umieszczać dowolne, edytowalne teksty przed lub po jednostkach informacyjnych o produkcie.

 

 

  • Przycisk

W tej zakładce możesz dostosować szczegółowy wygląd przycisku: tekst na przycisku (1), kolor czcionki i (2), kolor tła przycisku (3)szerokość (4) i wysokość (5) przycisku oraz zaokrąglenie (6).

3. Dobierz scenariusz

 

Po stworzeniu maila, kolejnym krokiem jest dobór scenariusza. Aby to zrobić najpierw należy wybrać scenariusz emaila (1) – dostępnych jest 7 scenariuszy w tym jeden własny, który pozwala na wybranie scenariusza doboru produktu osobno dla każdego pola produktowego. Następnie, po wybraniu scenariusza emaila, możesz ustawić scenariusz doboru produktu (2). Scenariusze dobierają się automatycznie do liczby produktów w emailu. Ostatnim krokiem jest uzupełnianie produktami (3). W przypadku kiedy nie zostanie dobrana wystarczająca ilość produktów (np. zabraknie produktów w pliku XML lub będzie za mało rekomendacji dla danego kontaktu), w tym miejscu można wybrać mechanizm zastępczy. W nim można określić, jakie produkty zostaną dobrane. Domyślnie ustawione są produkty ostatnio oglądane i  rekomendacje nie starsze niż 14 dni.

 

Dostępne scenariusze:

Możesz wybrać gotowy scenariusz, co pozwala na szybkie stworzenie wiadomości dynamicznej, edytować gotowy scenariusz lub stworzyć swój własny.

Produkty z porzuconego koszyka i powiązane w tym scenariuszu możliwe są trzy sposoby doboru produktów:

– produkty pozostawione w koszyku

– produkty współkupowane z produktem dodanym do koszyka (produkty, które zostały kupione przez innych użytkowników przy zakupie produktu dodanego do koszyka)

– produkty dodawane razem do koszyka z produktem dodanym do koszyka (produkty, które zostały również dodane do koszyka razem z produktem dodanym do koszyka)

 

Produkty z porzuconego koszyka i oglądane podczas wizyty –  w tym scenariuszu możliwe są dwa sposoby doboru produktów:

– produkty pozostawione w koszyku

– produkty ostatnio oglądane

 

Produkty ostatnio oglądane i podobne w tym scenariuszu możliwe są dwa sposoby doboru produktów:

– produkty ostatnio oglądane

– produkty z tej samej kategorii, co ostatnio oglądane

 

Produkty ostatnio oglądane i współoglądane w tym scenariuszu możliwe są dwa sposoby doboru produktów:

– produkty ostatnio oglądane

– produkty współoglądane z ostatnio oglądanym (produkty, które były oglądane przez innych użytkowników razem z ostatnio oglądanym produktem)

 

WinBack Produkty współkupowane i dobrane do kupionego produktu w tym scenariuszu możliwe są cztery sposoby doboru produktów:

– produkty współkupowane z produktem kupowanym (produkty, które kupowali inni użytkownicy przy zakupie danego produktu)

– produkty dodawane razem z produktem kupowanym (produkty, które inni użytkownicy dodawali do koszyka przy zakupie danego produktu)

– produkty współoglądane z produktem kupowanym (produkty, które oglądali inni użytkownicy przy zakupie danego produktu)

– produkty współkupowane z produktem ostatnio oglądanym (produkty, które zostały zakupione przez innych użytkowników, oglądając produkty)

 

Własny – w tym scenariuszu możliwy jest dowolny dobór produktów:

– produkty pozostawione w koszyku

– produkty ostatnio oglądane

– produkty z tej samej kategorii, co przeglądane

– produkty z tej samej marki, co przeglądane

– produkty z tej samej kategorii i marki, co przeglądane

– produkty współkupowane z produktem ostatnio oglądanym

– produkty dodawane razem do koszyka z ostatnio oglądanym

– produkty współoglądane z ostatnio oglądanym

– produkty współkupowane z produktem dodawanym do koszyka

– produkty dodawane razem do koszyka z produktem dodanym do koszyka

– produkty współoglądane z produktem dodanym do koszyka

– produkty współkupowane z produktem kupowanym

– produkty dodawane razem do koszyka z produktem kupowanym

– produkty współoglądane z produktem kupowanym

 

4. Dostosuj ustawienia wysyłki wiadomości

Ostatnim krokiem jest wprowadzenie ustawień wysyłki wiadomości.

 

 

Nazwa (1) – w tym polu znajduje się nazwa e-maila pod jaką możesz ją znaleźć w systemie. Aby zmienić temat i nadawcę wiadomości odznacz okno Zmień temat oraz nadawcę wiadomości. Wyświetlą się dodatkowe pola.

Temat wiadomości (2) – w tym polu wprowadź temat wiadomości, który będzie się wyświetlał użytkownikowi. Wprowadzając temat możesz śledzić postęp zmian po prawej stronie ekranu na podglądzie wiadomości. Do tematu możesz dodać proste ikony (przycisk po prawej).

Konto wysyłkowe (3) – z rozwijanej listy wybierz adres e-mail, z którego zostanie wysłana wiadomość. Naciskając przycisk [+] możesz szybko dodać kolejne konto wysyłkowe.

Sklep internetowy (4) – z rozwijanej listy wybierz sklep internetowy, z którego będą zaciągane produkty do wiadomości o porzuconym koszyku.

Moment wysyłki (5) – wybierz jedną z trzech opcji, kiedy chcesz wysłać e-mail ze scenariuszem (po porzuconym koszyku,po wizycie,po zakupie).

Wyślij po X godzinach po (porzuconym koszyku, wizycie, zakupie) (6) – za pomocą slidera wybierz po jakim czasie zostanie wysłana wiadomość od porzucenia koszyka/wizyty/zakupu. Zakres wynosi od 1 do 100 godzin.

Nazwa kampanii Google Analytics (7) – przy kreacji finalnej wiadomości możesz jeszcze raz zmienić parametr campaign, który będzie dodany do linku jako jeden z parametrów UTM.

Test wiadomości (8) – wybierz adres e-mail na który zostanie wysłana wiadomość testowa.

Podgląd (9)– po tym jak wprowadzisz adres e-mail do testu wiadomości będziesz mieć możliwość sprawdzenia produktów dodanych do ramek produktowych.

Generuj HTML (10) – po wprowadzeniu adresu e-mail do testu wiadomości, wygeneruj HTML, w tym trybie będziesz mógł edytować wiadomość.

Wyślij test (11)– kliknij by wysłać wiadomość testową.

Podgląd (12) – możesz zobaczyć jak wiadomość będzie wyglądała na ekranie monitora, tableta i smartphona.

Zakończ (13) – po wprowadzeniu wszystkich zmian kliknij, aby zakończyć proces tworzenia emaila dynamicznego.

 

Istnieje możliwość zapisania wiadomości jako szkicu i aktywować ją później lub od razu przejść do wysyłki.

 

Możliwości nowego kreatora, jak również inne przydatne funkcje możesz przetestować za darmo przez 30 dni.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]