Pop-upy: nie znosisz ich, a zwiększają o 1375% ilość pozyskanych emaili

stock-image-5905667Jeżeli chcesz kogoś sprowokować, zapytaj: „Co myślisz o pop-upach?” Z pewnością spotkasz się z falą gniewu. Że przeszkadzają. Że psują doświadczenie korzystania ze strony. Że są nieładne. Mógłbyś zaufać tym deklaracjom, gdybyś nie przyjrzał się statystykom na temat skuteczności tej metody – wciąż jednego z najlepszych sposobów na zwiększenie Lead Generation i sprzedaży.


Zaoferuj klientom niezwykłe doświadczenie zakupowe. Pobierz ebooka


Ekipa WebMeUp przeprowadziła szczegółowe badania na temat postrzegania i skuteczności pop-upów. Wyniki wskazały na zaskakującą dysproporcję między negatywnym postrzeganiem wyskakujących banerów a pozytywnymi efektami, które przynoszą. Oto niektóre z nich.

 

  • 70% Amerykanów deklaruje, że irytują ich pop-upy
  • Pop-upy zwiększają ilość zapisów do newslettera dwukrotnie
  • Pop-upy zwiększają sprzedaż o 162% (case Entrepreneur.com)

 

Oto kolejne statystyki z innych źródeł:

  • Pop-upy mogą przynieść o 1375% więcej subskrybentów w porównaniu z formularzem na pasku bocznym (AWeber)
  • Pop-upy odpowiadają na obniżający się attention span odbiorców. Większość z nich, nawet jeśli podoba im się np. treść bloga, nie zapisze się na newsletter, bo pognają do kolejnego ciekawego artykułu. Pop-up pozwala wówczas zainterweniować. (Wishpond)
  • Kontakty pozyskane przez pop-upy wykazują niższe zaangażowanie w porównaniu z osobami, które zapisały się w inny sposób (np. przez landing page lub same znalazły formularz (Unbounce). Wynika to z faktu, że decyzja o zapisie jest wówczas bardziej impulsywna. Możesz jednak zwiększyć zaangażowanie przez umiejętnie prowadzone kampanie Lead Nurturing. Warto też monitorować jakość leadów pozyskiwanych z tego źródła, by ewentualnie modyfikować pop-upy, jeżeli dostarczają Ci mało wartościowe leady.

 

Jak przygotować skuteczne pop-upy?

Choć ze swej natury pop-up przeszkadza, możesz go uczynić mniej irytującym i bardziej skutecznym. Oto nasze sposoby.

 

  1. Zadbaj, by pop-upy nie wyświetlały się zbyt często. Zadbaj, by danemu użytkownikowi pop-up wyświetlał się maksymalnie raz na 24 godziny.
  2. Personalizuj pop-upy: na podstawie wiedzy o zainteresowaniach użytkownika i jego scoringu (poziomu zaangażowania i wiedzy o marce), a także historii zakupów możesz na pop-upie zamieścić ofertę dopasowaną do konkretnej osobie. Jeśli ktoś po raz pierwszy przegląda stronę, wyświetl na pop-upie propozycję pobrania ebooka dla początkujących. Jeśli zaś odwiedza Cię klient, zaproponuj mu produkt komplementarny do poprzednich zakupów. Konieczne tu będzie wykorzystanie platformy Marketing Automation.
  3. Dostarcz wiadomości: na pop-upie powinny znajdować się zwięzłe argumenty. Dlaczego mam się zapisać na newsletter? Czemu powinienem to kupić? Jeśli wyświetlasz zbyt mało informacji, odbiorca nie wie, czemu miałby dokonać żądanej akcji.
  4. Zawrzyj jasne CTA: niech użytkownik wie, co ma zrobić z tym pop-upem, kidy ten się wyświetli. Odbiorca powinien móc szybko podjąć decyzję, czy jest zainteresowany ofertą.
  5. Nie oszukuj: częstą praktyką jest utrudnianie zamknięcia okienka – np. przez zamieszczanie znaku „x” w niespodziewanym miejscu. To tylko irytuje i skłania raczej do porzucenia strony niż szamotania się z pop-upem. I pozostawia niesmak.
  6. Moment wyświetlenia: pop-up nie powinien pojawiać się znienacka, jak tylko użytkownik wejdzie na stronę (szczególnie, gdy to nowa osoba). Pozwól jej się zapoznać z materiałem bądź przeklikać kilka podstron i dopiero wtedy wyświetl pop-up. Dobrym rozwiązaniem są również exit pop-upy, wyświetlane w momencie, kiedy użytkownik chce opuścić stronę.
  7. Upewnij się, że pop-upy nie spowalniają ładowania się strony: w takim wypadku będą działać na Twoją niekorzyść.
  8. Testuj: jedynym sposobem na sprawdzenie działania skuteczności pop-upa jst przetestowanie go na Twoich odbiorcach. Tu nie ma twardych reguł – musisz dopasować swoje rozwiązania do konkretnej publiczności i nieustannie je optymalizować.
  9. Mobile: sprawdź, jak Twoje pop-upy wyglądają na urządzeniu mobilnym.

 

W jakie Ty masz doświadczenia z pop-upami? Używasz ich? Jak działają? Czekamy na Wasze komentarze!

Znajdź nas na Facebooku

Dowiedz się więcej

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.