Pop-upy: nie znosisz ich, a zwiększają o 1375% ilość pozyskanych emaili

stock-image-5905667Jeżeli chcesz kogoś sprowokować, zapytaj: „Co myślisz o pop-upach?” Z pewnością spotkasz się z falą gniewu. Że przeszkadzają. Że psują doświadczenie korzystania ze strony. Że są nieładne. Mógłbyś zaufać tym deklaracjom, gdybyś nie przyjrzał się statystykom na temat skuteczności tej metody – wciąż jednego z najlepszych sposobów na zwiększenie Lead Generation i sprzedaży.


Zaoferuj klientom niezwykłe doświadczenie zakupowe. Pobierz ebooka


Ekipa WebMeUp przeprowadziła szczegółowe badania na temat postrzegania i skuteczności pop-upów. Wyniki wskazały na zaskakującą dysproporcję między negatywnym postrzeganiem wyskakujących banerów a pozytywnymi efektami, które przynoszą. Oto niektóre z nich.

 

  • 70% Amerykanów deklaruje, że irytują ich pop-upy
  • Pop-upy zwiększają ilość zapisów do newslettera dwukrotnie
  • Pop-upy zwiększają sprzedaż o 162% (case Entrepreneur.com)

 

Oto kolejne statystyki z innych źródeł:

  • Pop-upy mogą przynieść o 1375% więcej subskrybentów w porównaniu z formularzem na pasku bocznym (AWeber)
  • Pop-upy odpowiadają na obniżający się attention span odbiorców. Większość z nich, nawet jeśli podoba im się np. treść bloga, nie zapisze się na newsletter, bo pognają do kolejnego ciekawego artykułu. Pop-up pozwala wówczas zainterweniować. (Wishpond)
  • Kontakty pozyskane przez pop-upy wykazują niższe zaangażowanie w porównaniu z osobami, które zapisały się w inny sposób (np. przez landing page lub same znalazły formularz (Unbounce). Wynika to z faktu, że decyzja o zapisie jest wówczas bardziej impulsywna. Możesz jednak zwiększyć zaangażowanie przez umiejętnie prowadzone kampanie Lead Nurturing. Warto też monitorować jakość leadów pozyskiwanych z tego źródła, by ewentualnie modyfikować pop-upy, jeżeli dostarczają Ci mało wartościowe leady.

 

Jak przygotować skuteczne pop-upy?

Choć ze swej natury pop-up przeszkadza, możesz go uczynić mniej irytującym i bardziej skutecznym. Oto nasze sposoby.

 

  1. Zadbaj, by pop-upy nie wyświetlały się zbyt często. Zadbaj, by danemu użytkownikowi pop-up wyświetlał się maksymalnie raz na 24 godziny.
  2. Personalizuj pop-upy: na podstawie wiedzy o zainteresowaniach użytkownika i jego scoringu (poziomu zaangażowania i wiedzy o marce), a także historii zakupów możesz na pop-upie zamieścić ofertę dopasowaną do konkretnej osobie. Jeśli ktoś po raz pierwszy przegląda stronę, wyświetl na pop-upie propozycję pobrania ebooka dla początkujących. Jeśli zaś odwiedza Cię klient, zaproponuj mu produkt komplementarny do poprzednich zakupów. Konieczne tu będzie wykorzystanie platformy Marketing Automation.
  3. Dostarcz wiadomości: na pop-upie powinny znajdować się zwięzłe argumenty. Dlaczego mam się zapisać na newsletter? Czemu powinienem to kupić? Jeśli wyświetlasz zbyt mało informacji, odbiorca nie wie, czemu miałby dokonać żądanej akcji.
  4. Zawrzyj jasne CTA: niech użytkownik wie, co ma zrobić z tym pop-upem, kidy ten się wyświetli. Odbiorca powinien móc szybko podjąć decyzję, czy jest zainteresowany ofertą.
  5. Nie oszukuj: częstą praktyką jest utrudnianie zamknięcia okienka – np. przez zamieszczanie znaku „x” w niespodziewanym miejscu. To tylko irytuje i skłania raczej do porzucenia strony niż szamotania się z pop-upem. I pozostawia niesmak.
  6. Moment wyświetlenia: pop-up nie powinien pojawiać się znienacka, jak tylko użytkownik wejdzie na stronę (szczególnie, gdy to nowa osoba). Pozwól jej się zapoznać z materiałem bądź przeklikać kilka podstron i dopiero wtedy wyświetl pop-up. Dobrym rozwiązaniem są również exit pop-upy, wyświetlane w momencie, kiedy użytkownik chce opuścić stronę.
  7. Upewnij się, że pop-upy nie spowalniają ładowania się strony: w takim wypadku będą działać na Twoją niekorzyść.
  8. Testuj: jedynym sposobem na sprawdzenie działania skuteczności pop-upa jst przetestowanie go na Twoich odbiorcach. Tu nie ma twardych reguł – musisz dopasować swoje rozwiązania do konkretnej publiczności i nieustannie je optymalizować.
  9. Mobile: sprawdź, jak Twoje pop-upy wyglądają na urządzeniu mobilnym.

 

W jakie Ty masz doświadczenia z pop-upami? Używasz ich? Jak działają? Czekamy na Wasze komentarze!

Znajdź nas na Facebooku

Dowiedz się więcej

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]