Jeżeli chcesz kogoś sprowokować, zapytaj: „Co myślisz o pop-upach?” Z pewnością spotkasz się z falą gniewu. Że przeszkadzają. Że psują doświadczenie korzystania ze strony. Że są nieładne. Mógłbyś zaufać tym deklaracjom, gdybyś nie przyjrzał się statystykom na temat skuteczności tej metody – wciąż jednego z najlepszych sposobów na zwiększenie Lead Generation i sprzedaży.
Zaoferuj klientom niezwykłe doświadczenie zakupowe. Pobierz ebooka.
Ekipa WebMeUp przeprowadziła szczegółowe badania na temat postrzegania i skuteczności pop-upów. Wyniki wskazały na zaskakującą dysproporcję między negatywnym postrzeganiem wyskakujących banerów a pozytywnymi efektami, które przynoszą. Oto niektóre z nich.
- 70% Amerykanów deklaruje, że irytują ich pop-upy
- Pop-upy zwiększają ilość zapisów do newslettera dwukrotnie
- Pop-upy zwiększają sprzedaż o 162% (case Entrepreneur.com)
Oto kolejne statystyki z innych źródeł:
- Pop-upy mogą przynieść o 1375% więcej subskrybentów w porównaniu z formularzem na pasku bocznym (AWeber)
- Pop-upy odpowiadają na obniżający się attention span odbiorców. Większość z nich, nawet jeśli podoba im się np. treść bloga, nie zapisze się na newsletter, bo pognają do kolejnego ciekawego artykułu. Pop-up pozwala wówczas zainterweniować. (Wishpond)
- Kontakty pozyskane przez pop-upy wykazują niższe zaangażowanie w porównaniu z osobami, które zapisały się w inny sposób (np. przez landing page lub same znalazły formularz (Unbounce). Wynika to z faktu, że decyzja o zapisie jest wówczas bardziej impulsywna. Możesz jednak zwiększyć zaangażowanie przez umiejętnie prowadzone kampanie Lead Nurturing. Warto też monitorować jakość leadów pozyskiwanych z tego źródła, by ewentualnie modyfikować pop-upy, jeżeli dostarczają Ci mało wartościowe leady.
Jak przygotować skuteczne pop-upy?
Choć ze swej natury pop-up przeszkadza, możesz go uczynić mniej irytującym i bardziej skutecznym. Oto nasze sposoby.
- Zadbaj, by pop-upy nie wyświetlały się zbyt często. Zadbaj, by danemu użytkownikowi pop-up wyświetlał się maksymalnie raz na 24 godziny.
- Personalizuj pop-upy: na podstawie wiedzy o zainteresowaniach użytkownika i jego scoringu (poziomu zaangażowania i wiedzy o marce), a także historii zakupów możesz na pop-upie zamieścić ofertę dopasowaną do konkretnej osobie. Jeśli ktoś po raz pierwszy przegląda stronę, wyświetl na pop-upie propozycję pobrania ebooka dla początkujących. Jeśli zaś odwiedza Cię klient, zaproponuj mu produkt komplementarny do poprzednich zakupów. Konieczne tu będzie wykorzystanie platformy Marketing Automation.
- Dostarcz wiadomości: na pop-upie powinny znajdować się zwięzłe argumenty. Dlaczego mam się zapisać na newsletter? Czemu powinienem to kupić? Jeśli wyświetlasz zbyt mało informacji, odbiorca nie wie, czemu miałby dokonać żądanej akcji.
- Zawrzyj jasne CTA: niech użytkownik wie, co ma zrobić z tym pop-upem, kidy ten się wyświetli. Odbiorca powinien móc szybko podjąć decyzję, czy jest zainteresowany ofertą.
- Nie oszukuj: częstą praktyką jest utrudnianie zamknięcia okienka – np. przez zamieszczanie znaku „x” w niespodziewanym miejscu. To tylko irytuje i skłania raczej do porzucenia strony niż szamotania się z pop-upem. I pozostawia niesmak.
- Moment wyświetlenia: pop-up nie powinien pojawiać się znienacka, jak tylko użytkownik wejdzie na stronę (szczególnie, gdy to nowa osoba). Pozwól jej się zapoznać z materiałem bądź przeklikać kilka podstron i dopiero wtedy wyświetl pop-up. Dobrym rozwiązaniem są również exit pop-upy, wyświetlane w momencie, kiedy użytkownik chce opuścić stronę.
- Upewnij się, że pop-upy nie spowalniają ładowania się strony: w takim wypadku będą działać na Twoją niekorzyść.
- Testuj: jedynym sposobem na sprawdzenie działania skuteczności pop-upa jst przetestowanie go na Twoich odbiorcach. Tu nie ma twardych reguł – musisz dopasować swoje rozwiązania do konkretnej publiczności i nieustannie je optymalizować.
- Mobile: sprawdź, jak Twoje pop-upy wyglądają na urządzeniu mobilnym.
W jakie Ty masz doświadczenia z pop-upami? Używasz ich? Jak działają? Czekamy na Wasze komentarze!
Znajdź nas na Facebooku