Połączenie CRM i Marketing Automation pozwala generować wyższy przychód

Wiele firm wykorzystujących systemy CRM zastanawia się nad zwiększeniem ich efektywności. Synchronizacja już wykorzystywanych narzędzi z nowo wdrażanymi nie jest łatwym zadaniem. Jednak jeśli postawimy na odpowiednie systemy i właściwie je zintegrujemy, to możemy zyskać na tym całkiem sporo. Nawiązując do badań Nuclear Research wsparcie systemu CRM integracją z Marketing Automation pozwala podnieść ROI z jego wdrożenia o 14.5%.

Skąd bierze się ten wzrost? Uczestnicząc wczoraj w konferencji poświęconej systemom CRM i ich wykorzystaniu w firmie zrozumiałem jedną bardzo ważną rzecz. Każdy najlepszy nawet system CRM jest tak dobry jak dane, które do niego trafiają i na których pracują ludzie. Oczywiście zakładając, że potrafimy go sprawnie obsługiwać. Do systemów CRM najczęściej informacje są dodawane przez samych handlowców lub wraz z importem baz danych. Mówiąc krótko handlowcy mają dostęp do informacji statycznej i zbieranej od momentu kiedy kontakt trafia do CRM. Klasyką jest dostęp do informacji takich jak imię, nazwisko, firma, stanowiska, stopień decyzyjności, wielkość budżetu, branża, sektor, rozmiar firmy. Informacje bardzo ważne i pozwalające określić szanse na dokonanie sprzedaży z danym klientem.

Wdrożenie Marketing Automation i jego integracja z CRM daje nowe źródła informacji i pozwala dokładniej określić szanse sprzedażowe oraz dodatkowo wskazuje najlepszy moment na kontakt z potencjalnym klientem. Więc o co dokładnie chodzi? Dzisiaj klient podejmuje decyzje o zakupie bazując głównie na tym czego dowie się online. Połowa konsumentów zaczyna proces decyzji zakupowej online, a 90% w jego trakcie szuka ofert online. Dodatkowo przez pierwsze 70% procesu, jako konsumenci, nie chcemy rozmawiać bezpośrednio ze sprzedawcą, gdyż nie czujemy się na to gotowi(wiemy za mało o produkcie i nie jesteśmy w stanie zweryfikować tego co usłyszymy). Okazuje się, że system CRM pozwala nam obsłużyć około 30% procent realnego procesu sprzedaży, czyli od momentu kiedy nastąpi kontakt pomiędzy sprzedawcą i konsumentem.

Przed tym kontaktem konsumenci poszukują informacji online, zapisują się na newsletter, odwiedzają firmowy fanpage i przeglądają stronę WWW firmy. SALESmanago Marketing Automation pozwala identyfikować i monitorować zachowanie konkretnych osób na samym początku, czyli zaraz po tym jak zareagują na wiadomość e-mail wysłaną od firmy (np. newsletter), podadzą swój adres e-mail na stronie WWW firmy lub skorzystają z aplikacji FB. Od tego momentu wiadomo kiedy klient:

  • pojawia się na stronie WWW i jakie treści przegląda,
  • otwiera maile i klika w ich zawartość,
  • reaguje na kampanie reklamowe i jakie treści go zainteresowały,
  • uczestniczy w konkursach na FB,
  • korzysta z aplikacji mobilnej, odbiera SMS lub VMS od firmy.

Dostęp do tych informacji oznacza, że marketer najwcześniej wie o zainteresowaniu konsumenta i zaczyna budować jego profil. W oparciu o posiadaną wiedzę może zacząć edukować potencjalnego klienta, zanim on trafi do działu sprzedaży. Pomaga sprzedawcom dostarczając im kontakty lepiej przygotowane. W systemie Marketing Automation marketer posiada wartościową wiedzę o aktualnych i potencjalnych klientach. Wykorzystuje ją do automatyzacji i przekazuje do działu sprzedaży wraz z kontaktem bezpośrednio lub w systemie CRM. Dzięki temu, że sprzedawca otrzymuje w swoim CRM dokładniejsze informacje o kliencie, który jest zainteresowany i gotowy do rozmowy ze sprzedawcą to w praktyce:

1. Skraca się proces sprzedażowy:

Marketing odciąża sprzedaż edukując kontakty i przekazuje je do działu sprzedaży. Sprzedawca wie do kogo dzwonić, kiedy i o czym z nim rozmawiać, ponieważ ma dostęp do jego profilu i historii jego zainteresowania ofertą firmy online.

2. Wzrasta konwersja sprzedażowa:

Dział sprzedaży otrzymuje tylko zainteresowane zakupem kontakty, które otrzymały wcześniej najważniejsze informacje w ramach programu Lead Nurturing.

3. Wzrasta jakość danych w firmie:

Nie tylko posiadamy więcej wartościowych informacji o kontaktach ale dodatkowo informacje na bieżąco aktualizują się w obu systemach, przez co sprzedawca ma pewność, że stale widzi aktualny profil potencjalnego klienta.

4. Spada koszt sprzedaży:

Łatwiejszy dostęp do informacji, lepiej przygotowane i wstępnie selekcjonowane kontakty sprawiają, że jesteśmy w stanie praktycznie wyeliminować „cold calling”. Dodatkowo sam proces jest krótszy i efektywniejszy, więc w tym samym czasie możemy przeprowadzić ich więcej.

Czy integracja obu narzędzi jest trudna?

Odpowiedź jest prosta NIE, o ile samodzielne przygotowanie takiej integracji byłoby trudne, to wykorzystanie gotowych jest dużo łatwiejsze i najczęściej polega na wpisaniu kilku loginów i haseł. W wypadku systemu SALESmanago Marketing Automation już teraz dostępne są integracje z takim systemami jak : Livespace CRM czy Berberis, a następne są w opracowywaniu, niebawem możemy spodziewać się integracji z sugarCRM i programem ERP – Enova.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.