Podstawowe sposoby wykorzystania dynamicznych treści na stronie WWW

Marketing Automation pozwala odmienić stronę WWW firmy. Tradycyjnie strona internetowa pełniła rolę w dużej mierze statycznego informatora o przedsiębiorstwie i jego ofercie. Technologia dynamicznych treści daje zupełnie nowe możliwości komunikacji z potencjalnymi klientami. Strona WWW zaczyna reagować na odwiedzającego dostosowując wyświetlane treści do jego profilu. Przedstawiamy najczęściej spotykane sposoby wykorzystania dynamicznych treści.

Dynamiczna treść na stronie WWW to możliwość automatycznego dopasowania i spersonalizowania tego co widzi osoba odwiedzająca stronę WWW. Technologia ta pozwala wyświetlać różnego rodzaju treści indywidualnie dla każdej z osób odwiedzających stronę WWW. Zwykle bazuje ona na bazie treści do wyświetlenia (np. w formie pliku .xml), parametrach doboru treści do profilu odwiedzającego oraz informacji posiadanych o odwiedzającym. Wszystko sprowadza się do wyświetlenia osobie odwiedzającej stronę WWW treści potencjalnie dla niego najciekawszej.

Mechanizm działania jest prosty ale jego zastosowań jest całkiem sporo. Techniczne możliwości pozwalają praktycznie  dowolnie modyfikować stronę WWW pod kątem odwiedzającej osoby. Możemy modyfikować tła, układ graficzny, menu, formularze kontaktowe oraz same wyświetlane treści. Wśród ogromnych możliwości można wymienić dwa najczęściej wykorzystywane rozwiązania.

Ramki zawierające produkty dopasowane do profilu klienta

 

Tego typu ramki często spotykamy szczególnie w wypadku sklepów internetowych. Mechanizm ich działania jest różny. Czasem bazują na tym co przeglądali użytkownicy zachowujący się na stronie WWW podobnie do nas, czasem na najpopularniejszych produktach w sklepie lub na indywidualnej historii zakupów. W systemie Marketing Automation możemy wyświetlać produkty przy wykorzystaniu wielu parametrów.

Zacznijmy od tego czy osoba odwiedzająca stronę jest anonimowa czy zidentyfikowana. Jeśli to osoba anonimowa to dopasowanie produktów może odbyć się na podstawie informacji, które pozyskamy w trakcie jej wizyty. W takiej sytuacji najłatwiej i najskuteczniej jest wyświetlać produkty powiązane z przeglądanymi. Natomiast kiedy użytkownik jest już zidentyfikowany. Wtedy system  buduje jego profil w oparciu o dwa podstawowe rodzaje informacji:

  • dane behawioralne:
    • wizyty na stronie WWW;
    • otwarte i kliknięte wiadomości e-mail;
    • źródła odwiedzin(reklamy, adwords, wyszukiwarka, kampanie remarketingowe itd.).
  • dane transakcyjne:
    • historia dokonanych zakupów.

Profil złożony z takich informacji pozwala dużo dokładniej dopasować najbardziej interesujące konkretną osobę produkty:

W ten sposób klienci zobaczą produkty, które pasują zarówno do ich upodobań jak i możliwości finansowych.

 

Formularze zawierające treść dopasowaną do zachowania osoby odwiedzającej stronę WWW

 

Tradycyjny formularz kojarzy nam się przede wszystkim z prostym i bardzo ogólnym komunikatem. Najczęściej spotykamy formularze typu: Dowiedz się więcej, Zostaw swój numer telefonu a skontaktuje się z Tobą nasz przedstawiciel lub Bądź na bieżąco i zapisz się na nasz newsletter. Tego typu formularze nie są specjalnie skutecznie. Czy nie dużo lepiej było by wyświetlić osobie zainteresowanej kontaktem (odwiedziła stronę kontakt) formularza oferującego szybki kontakt, a osobie, która przegląda kolejny już telewizor komunikatu: Nie wiesz jak wybrać najlepszy telewizor dla Ciebie? Chętnie pomożemy… . Odwiedzający chętniej wypełniają formularze, które są dopasowane do ich potrzeb i oferują pomoc lub odpowiedź, której potrzebują. Przykładowy formularz, którego treść dopasowuje się do zachowania osoby odwiedzającej stronę:

W formularzach wykorzystujących dynamiczne treści najczęściej automatycznie zmienia się tekst i główna grafika. W efekcie wykorzystanie dynamicznych treści w formularzach podnosi ich skuteczność średnio o 200%. Natomiast wśród bardziej nietypowych zastosowań warto wspomnieć o wyświetlaniu menu z różnych stron ekranu zależnie od płci użytkownika. Podobnie można zastosować inną kolorystykę strony zależnie czy odwiedza ją mężczyzna czy kobieta.  Sama technologia dynamicznych treści nie ogranicza się jedynie do strony WWW. Więcej na temat jej wykorzystania w wiadomościach e-mail można znaleźć tutaj:

5 metod automatycznej personalizacji treści newslettera w Marketing Automation

 

 

 

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]