Podstawowe sposoby wykorzystania dynamicznych treści na stronie WWW

Marketing Automation pozwala odmienić stronę WWW firmy. Tradycyjnie strona internetowa pełniła rolę w dużej mierze statycznego informatora o przedsiębiorstwie i jego ofercie. Technologia dynamicznych treści daje zupełnie nowe możliwości komunikacji z potencjalnymi klientami. Strona WWW zaczyna reagować na odwiedzającego dostosowując wyświetlane treści do jego profilu. Przedstawiamy najczęściej spotykane sposoby wykorzystania dynamicznych treści.

Dynamiczna treść na stronie WWW to możliwość automatycznego dopasowania i spersonalizowania tego co widzi osoba odwiedzająca stronę WWW. Technologia ta pozwala wyświetlać różnego rodzaju treści indywidualnie dla każdej z osób odwiedzających stronę WWW. Zwykle bazuje ona na bazie treści do wyświetlenia (np. w formie pliku .xml), parametrach doboru treści do profilu odwiedzającego oraz informacji posiadanych o odwiedzającym. Wszystko sprowadza się do wyświetlenia osobie odwiedzającej stronę WWW treści potencjalnie dla niego najciekawszej.

Mechanizm działania jest prosty ale jego zastosowań jest całkiem sporo. Techniczne możliwości pozwalają praktycznie  dowolnie modyfikować stronę WWW pod kątem odwiedzającej osoby. Możemy modyfikować tła, układ graficzny, menu, formularze kontaktowe oraz same wyświetlane treści. Wśród ogromnych możliwości można wymienić dwa najczęściej wykorzystywane rozwiązania.

Ramki zawierające produkty dopasowane do profilu klienta

 

Tego typu ramki często spotykamy szczególnie w wypadku sklepów internetowych. Mechanizm ich działania jest różny. Czasem bazują na tym co przeglądali użytkownicy zachowujący się na stronie WWW podobnie do nas, czasem na najpopularniejszych produktach w sklepie lub na indywidualnej historii zakupów. W systemie Marketing Automation możemy wyświetlać produkty przy wykorzystaniu wielu parametrów.

Zacznijmy od tego czy osoba odwiedzająca stronę jest anonimowa czy zidentyfikowana. Jeśli to osoba anonimowa to dopasowanie produktów może odbyć się na podstawie informacji, które pozyskamy w trakcie jej wizyty. W takiej sytuacji najłatwiej i najskuteczniej jest wyświetlać produkty powiązane z przeglądanymi. Natomiast kiedy użytkownik jest już zidentyfikowany. Wtedy system  buduje jego profil w oparciu o dwa podstawowe rodzaje informacji:

  • dane behawioralne:
    • wizyty na stronie WWW;
    • otwarte i kliknięte wiadomości e-mail;
    • źródła odwiedzin(reklamy, adwords, wyszukiwarka, kampanie remarketingowe itd.).
  • dane transakcyjne:
    • historia dokonanych zakupów.

Profil złożony z takich informacji pozwala dużo dokładniej dopasować najbardziej interesujące konkretną osobę produkty:

W ten sposób klienci zobaczą produkty, które pasują zarówno do ich upodobań jak i możliwości finansowych.

 

Formularze zawierające treść dopasowaną do zachowania osoby odwiedzającej stronę WWW

 

Tradycyjny formularz kojarzy nam się przede wszystkim z prostym i bardzo ogólnym komunikatem. Najczęściej spotykamy formularze typu: Dowiedz się więcej, Zostaw swój numer telefonu a skontaktuje się z Tobą nasz przedstawiciel lub Bądź na bieżąco i zapisz się na nasz newsletter. Tego typu formularze nie są specjalnie skutecznie. Czy nie dużo lepiej było by wyświetlić osobie zainteresowanej kontaktem (odwiedziła stronę kontakt) formularza oferującego szybki kontakt, a osobie, która przegląda kolejny już telewizor komunikatu: Nie wiesz jak wybrać najlepszy telewizor dla Ciebie? Chętnie pomożemy… . Odwiedzający chętniej wypełniają formularze, które są dopasowane do ich potrzeb i oferują pomoc lub odpowiedź, której potrzebują. Przykładowy formularz, którego treść dopasowuje się do zachowania osoby odwiedzającej stronę:

W formularzach wykorzystujących dynamiczne treści najczęściej automatycznie zmienia się tekst i główna grafika. W efekcie wykorzystanie dynamicznych treści w formularzach podnosi ich skuteczność średnio o 200%. Natomiast wśród bardziej nietypowych zastosowań warto wspomnieć o wyświetlaniu menu z różnych stron ekranu zależnie od płci użytkownika. Podobnie można zastosować inną kolorystykę strony zależnie czy odwiedza ją mężczyzna czy kobieta.  Sama technologia dynamicznych treści nie ogranicza się jedynie do strony WWW. Więcej na temat jej wykorzystania w wiadomościach e-mail można znaleźć tutaj:

5 metod automatycznej personalizacji treści newslettera w Marketing Automation

 

 

 

 

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]