Podręczny słownik digital marketera – 40 haseł, które musisz znać cz.2

W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy pierwszą część podręcznego słownika marketera cyfrowego. Dzisiaj czas na część drugą!

technology (the dictionary project, macro shots, shallow D.O.F.)

  1. Lead Management – Pojęcie wywodzące się z B2B. Oznacza ono system zarządzania kontaktami, czyli zestaw technik służących do zmiany tzw. “zimnych leadów” w klientów. Struktura ta z reguły opiera się na budowie lejka – od góry wpada do niego duża ilość osób, które jakoś natknęły się na przekaz danej firmy. Następnie przechodzą one proces edukacji tak by w rezultacie część z nich opuściła lejek jako osoby, które dokonały zakupu.
  2. Lead Nurturing – Cykl wiadomości edukacyjnych dopasowany do poziomu wiedzy odbiorcy. Cykl powinien być uruchamiany w odpowiedzi na konkretne działania danej osoby – pojawienie się na stronie, obejrzenie cennika, wypróbowanie wersji demo, zamówienie kompletu próbek, etc.
  3. MQL – 1. MetaQuotes Language – język programowania stworzony przez MetaQuotes, dzięki któremu można tworzyć programy do zawierania transakcji na rynku Forex, a tym samym automatyzować handel.
    2. Marketing qualified lead – Potencjalny klient; lead, który w jakiś sposób zostawił swoje dane, ale jeszcze nie został zakwalifikowany jako zainteresowany zakupem.
  4. MRR (Monthly Recurring Revenue) – Przewidywalny miesięczny przychód. Wartość stosowana w subskrypcyjnym modelu biznesowym, np. SaaS.
  5. On-premise – Oprogramowanie lokalne. Model, w którym Software jest instalowany na serwerach firmy, która nabyła licencję.
  6. OR (Open Rate) – Jeden z wskaźników dotyczących skuteczności email marketingu [link – główna]. Wyraża się w procentowym stosunku ilości wysłanych i otwartych wiadomości.
  7. POS (Point of Sale) – Terminem tym określa się materiały reklamowe wspierające sprzedaż, na przykład: stojaki na ulotki, wobblery (reklama „przyczepiona” do półki na elastycznym, sprężystym pasku), naklejki, vlepki, makiety, standy, infokioski, itp.
  8. Powiadomienie In-app – To wiadomości komunikowane wewnątrz aplikacji, nie przez SMS czy powiadomienie push. Oznacza to, iż aby ja odczytać, użytkownik musi z aplikacji korzystać.
  9. Powiadomienie Push – To powiadomienia, które aplikacja wysyła bezpośrednio na ekran użytkownika danego urządzenia mobilnego. Marketerzy maja do nich stosunek ambiwalentny – z jednej strony uważają je za niezwykle agresywne, z drugiej – doceniają ich ogromną skuteczność. Powiadomienia push mogą być masowe (wysyłane do wszystkich użytkowników albo do jakiegoś segmentu) lub punktowe, typu 1-do-1, gdzie powiadomienie wysyłane jest do konkretnego użytkownika indywidualnie, w reakcji na jakieś jego działanie bądź jego brak albo z powodu wydarzeń, np. urodzin. Umiejętnie stosowane mogą zwiększyć zaangażowanie w aplikację nawet o 540%. Zobacz, jak to zrobić – przeczytaj posta o powiadomieniach push.
  10. Private Cloud – Rozwiązanie przypominające tradycyjną “chmurę” (firma udostępnia działające oprogramowanie firmom za pośrednictwem sieci, bez konieczności instalowania go na komputerze odbiorcy), jednak w tym przypadku końcowym odbiorca jest jedna firma.
  11. RFM – Moduł analityczny uwzględniający takie zmienne jak czas od ostatniego zakupu, częstotliwość zakupów i wartość zakupu. Dzięki zaawansowanym funkcjom można tworzyć matryce nakładające na siebie wyniki analizy z uwzględnieniem dwóch różnych zmiennych (częstotliwość zakupów i wartość, czas od ostatniego zakupu i częstotliwość, itp.). Zastosowanie tego typu analizy pozwala na dokładną segmentację bazy danych, a co za tym idzie na lepszą personalizację przekazu marketingowego.
  12. RTB (Real-Time Bidding) – Prowadzone w czasie rzeczywistym licytacje cyfrowych powierzchni reklamowych. Ofertowanie jest zautomatyzowane i odbywa się w przeciągu milisekund. Wygrywa ten reklamodawca, który zdecyduje się zapłacić najwięcej.
  13. SaaS (Software as a Service) – Jeden z modeli biznesowych polegający na tym, że dany program lub aplikacja jest przechowywana i zarządzana na serwerach producenta, a klienci korzystają z niej dzięki chmurze.
  14. SQL – 1. Język zapytań używany do zarządzania i modyfikowania baz danych oraz przenoszenia danych z bazy do bazy.
    2. Sales Qualified Lead – Lead, który przeszedł wstępną kwalifikację w dziale marketingu, został poddany procesowi edukacji i jest gotowy aby stać się pełnowymiarowym klientem.
  15. Testy ABX – W ujęciu Marketing Automation są to testy treści dynamicznych na stornach internetowych. wyświetlanych jest kilka wersji bannerów, następnie system zlicza ilość kliknięć w każdy z nich i ostatecznie wyświetlany jest zwycięzca w tej kategorii.
  16. Up-selling – Technika sprzedażowa, w której zaczynamy “z wysokiego C”. Pozwala ona maksymalizować zysk z jednej transakcji. Sprzedaż zaczyna się od jednego droższego produktu, a następnie sprzedawca proponuje dodatkowe, najczęściej dość ekskluzywne produkty, dopóki klient ma otwarty portfel.
  17. USP (Unique Selling Proposition) – Wszystko to, co wyróżnia nasz produkt lub usługę spośród innych dostępnych na rynku.
  18. UTM – Dodatek do linku, ułatwiający śledzenie efektów danej kampanii w internecie. można dodać do niego takie parametry jak źródło, medium, czy hasło ogólne kampanii.
  19. VMS (Voice Messaging System) – System wiadomości głosowych, czasem w skrócie wiadomość głosowa.
  20. Website Beacon – Obiekt zaimplementowany na stronie www, pozwalający na szczegółowe monitorowanie zachowań kontaktów, budowania profili behawioralnych, naliczania scoringu i segmentacji. Pozwala na sprawdzenie czy dany użytkownik zobaczył konkretny obszar w ramach jednej strony www, najechał kursorem lub kliknął na interaktywne elementy takie jak powiększane grafiki, przyciski, suwaki, itd. Innymi słowy – jakie treści wyświetlił, zaznaczył lub do jakich otrzymał dostęp.

 

To tyle na dziś. Jeżeli uważacie, że jakiegoś hasła brakuje, koniecznie podzielcie się tym z nami!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]