Podręczny słownik digital marketera – 40 haseł, które musisz znać cz.1

Niezależnie od tego, czy pracujesz w B2B, B2C, C2B, O2O czy jeszcze innym X2X, istnieje pewien zasób pojęć, które powinieneś umieć wyjaśnić w rozmowie o dowolnej porze dnia i nocy. Proponujemy paczkę czterdziestu, naszym zdaniem kluczowych pojęć. Mamy nadzieję, że w przyszłości uda nam się ją przekształcić w prawdziwy glosariusz, zarówno dla początkujących marketerów, jak i dla tych, którzy pragną raz na czas odpocząć od powodzi buzzwordów i wrócić do podstaw.   

 

Definition of word effective in dictionary

 

  1. Ad Networks – Pod pojęciem sieci reklamowe, kryje się mechanizm łączący reklamodawców z bazą witryn, filmów, aplikacji i innych formatów reklam online, pozwalających angażować potencjalnych klientów.  
  2. API (Application Programming Interface) – Definiowany na poziomie kodu źródłowego zestaw reguł porządkujących i opisujących komunikację pomiędzy programami komputerowymi.
  3. B2B (Business-to-Business) – Proces transakcyjny pomiędzy dwoma podmiotami gospodarczymi obejmujący przygotowanie i przesłanie ofert, realizację transakcji, przygotowanie i wysyłkę zamówień, oraz marketing.
  4. B2C (Business-to-Consumer) – Opisuje relację pomiędzy producentem a klientem końcowym. Zakres zadań jest podobny jak w przypadku B2B.
  5. CLV (Customer Lifetime Value) – ocena wartości klienta w czasie.
  6. CMS (Content Management System) – Software umożliwiający tworzenie łatwych w obsłudze stron, do publikowania treści.
  7. CPC (Cost Per Click) – Jeden z mierników skuteczności kampanii: stosunek kwoty wydanej na emisję danej reklamy do ilości kliknięć w nią.
  8. CPL (Cost Per Lead) – Kolejny wyznacznik skuteczności kampanii marketingowych – koszt pozyskania jednego leada.
  9. CRM (Customer Relationship Management) – System do zarządzania kontaktami dostępny między innymi na platformach do automatyzacji marketingu. Pozwala sprawdzać i modyfikować dane kontaktowe, historię aktywności, tagi, notatki i przypisywać zadania do konkretnego leada.
  10. Cross-selling – Technika sprzedażowa polegająca na oferowaniu klientom produktów komplementarnych do nabywanego artykułu lub usługi (np. rękawiczki i szalik do zakupionego płaszcza).
  11. CTR (Click Through Rate) – Jeden z ważniejszych wskaźników skuteczności mailingu. Wyraża się w procentowym stosunku ilości kliknięć w obrębie danego emaila do całkowitej liczby wysłanych wiadomości.
  12. Drip marketing – Jeden z rodzajów kampanii email marketingu. Jest to cykl wcześniej przygotowanych wiadomości wysyłanych automatycznie w odpowiedzi na konkretne zachowanie lub zaplanowanych jako cykliczna wysyłka do konkretnej grupy odbiorców.
  13. ERP (Enterprise Resource Planning) – 1. Technika planowania zarządzania zasobami przedsiębiorstwa.
    2. Software optymalizujący zarządzanie kilkoma działami, filiami, lub powiązanymi ze sobą przedsiębiorstwami.
  14. Facebook Lead Ads – Reklamy ułatwiające pozyskiwanie kontaktów na Facebooku. Po kliknięciu w przycisk z CtA platforma automatycznie wypełnia załączony formularz danymi używanymi przez konkretną osobę w serwisie.
  15. FB Custom Audience – Grupa odbiorców na Facebooku stworzona na podstawie listy obecnych klientów.
  16. Gated Content – Treści na stronie, do których dostęp jest możliwy w zamian za dane kontaktowe, na przykład adres email.
  17. iBeacon – Niewielkie urządzenie korzystające z BLE (Bluetooth Low Energy) i łączące się z innymi Beaconami, smartfonami lub aplikacjami. Lokalizuje urządzenia, wysyła pushe, pomaga poruszać się po nowym terenie.
  18. Kampania masowa (Bulk) – Najczęściej odnosi się do masowej wysyłki emaili, na przykład do całej bazy klientów.
  19. Lead – Termin zaczerpnięty z marketingu B2B, oznaczający potencjalnego klienta, osobę, która zostawiła dane na stronie.
  20. Lead Generation – Zestaw działań prowadzących do zainteresowania potencjalnych nabywców danym produktem, stroną, usługą i skłonienie ich do pozostawienia danych kontaktowych, na przykład przez formularz kontaktowy, lub pop-up.

Ciąg dalszy nastąpi…

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.