Pierwsze prawo beznadziejnych emaili, albo dlaczego powinieneś iść na ryby

stock-image-97480882-compressorPierwsze prawo beznadziejnych emaili brzmi: jeśli nie umiesz łowić ryb, to nie będziesz umiał złowić klientów przez emaila.

Powaga! Ludzie co jest z Wami nie tak? Otwieram skrzynkę i pierwsze co mam ochotę zrobić to wykasować wszystkie wiadomości. A jeśli przez przypadek którąś otworzę – pragnę zwrócić ją nadawcy z dopiskiem “adresat nieznany” w mgnieniu oka.

To już nawet nie chodzi o estetykę wiadomości. One po prostu nie są zachęcające na tyle, żeby przeczytać całość. Jak to zmienić? Jest kilka zasad, które musisz przestrzegać, żeby podnieść OR swoich emaili.

 


Jak wykorzystać Email Marketing w Twoim biznesie? Dowiedz się z darmowego ebooka


 

Zasada pierwsza – Czas

Kiedy idziesz na ryby – jak wszystkie rybki w jeziorze śpią, czy wtedy, kiedy żerują? Nie możesz oczekiwać, że klienci będą skakać z radości z powodu Twojego emaila kiedy są zajęci albo kiedy śpią. Musisz dopasować czas wysyłki do ich zwyczajów i potrzeb. Jak to zrobić? Cóż, możesz użyć software’u, który tworzy profile behawioralne użytkowników i automatyzuje wysyłkę maili uwzględniając ich zachowania online. Potrzebujesz więcej wskazówek? Wypróbuj platformę marketing automation – zdefiniuj warunki i uruchom reguły automatyzacji. Proszę – naprawione!

 

Zasada druga – Edukacja

Dobry wędkarz jest cierpliwy i stale uczy ryby, że mogą liczyć na pełną wyżerkę w konkretnych miejscach i w określonym czasie. W rezultacie ryby przypływają tam same, żeby dostać trochę jedzenia bez większego wysiłku. Brzmi nieźle, prawda? Czy chciałbyś tego samego?

Istnieje rozwiązanie – proces, dzięki któremu praktycznie bez wysiłku edukujesz obiecujące leady. Nazywa się on Lead Nurturing. Kiedy już raz przygotujesz cykl wiadomości, które uczą małymi krokami zarówno o branży jak i o produkcie, możesz spać spokojnie. Świeże leady będą powoli ewoluować w kierunku zostania lojalnymi klientami.

 

Zasada trzecia – Przynęta

Bez przyzwoitej przynęty możesz zapomnieć o złapaniu chociażby płotki. Przynęta musi być przygotowana z uwzględnieniem specyfiki gatunku, na który się zasadzasz. Niektóre ryby złapią się na żywego robaka, inne na błystkę. Tak, czy inaczej, przynęta musi kusić.

A email? Podobnie – dobry tytuł zachęca ludzi do kliknięcia. I nie mam tu na myśli podstępnych clickbite’ów. Dobry tytuł jest krótki i ujmuje esencję wiadomości; obiecuje zamiast sprzedawać. Dobrym pomysłem jest też dodanie jakiegoś Call to Action. Użytkownicy czytają wiadomości na smartfonach. Automatycznie przewijają listę i jeżeli nie powiesz im wprost czego do nich oczekujesz, mogą się tego sami nie domyślić. Tylko tyle – i aż tyle. Wypróbuj także testy A/B w swoich grupach odbiorców. Nie będziesz się już musiał zastanawiać co na nich działa – będziesz to wiedział.

 

Zasada czwarta – Wygląd

Porozmawiajmy jeszcze przez chwilę o robakach, ok? Powodem dla którego łowienie na żywą przynętę nie jest najprostszym sposobem zdobycia ryby jest to, że musisz tego robaka zawiesić na haczyku bez uśmiercania go i rozmazywania resztek dookoła. Żywy, ruszający się i tłuściutki robal da ci więcej łupów niż blady, ledwo dychający okaz.

A teraz wyobraź sobie swojego smartfona. Jakiego maila chętniej przeczytasz? Zwartego i responsywnego, czy raczej takiego z literami rozrzuconymi po całym ekranie, którego przewijasz w nieskończoność, żeby zrozumieć o co w nim chodzi? Rozważ użycie kreatora maili, który ma funkcję podglądu wiadomości uwzględniającą różne rozmiary ekranów urządzeń mobilnych i tradycyjnych. Sprawdź wygląd wiadomości przed wysyłką!

 

Zasada piąta – Uaktualnianie

Czasami ryby przenoszą się na inne żerowiska niezależnie od tego jak bardzo się starasz. Dlatego też musisz na bieżąco obserwować ich zwyczaje i zachowanie. Sprawdzaj swoje miejscówki od czasu do czasu, żeby być przygotowanym na różne scenariusze.

Trzymaj rękę na pulsie również w przypadku bazy danych. Mniej więcej 20% – 30% adresów dezaktualizuje się rok rocznie. Aktualizuj i czyść bazę raz na miesiąc, tak żeby była zwarta i gotowa w momencie, kiedy jej potrzebujesz. W pierwszej kolejności szukaj zdublowanych kontaktów, literówek i błędów w podanych domenach. Sprawdzaj reakcje na wysyłane przez Ciebie wiadomości. Jeżeli użytkownik nie odpowiada na nie od roku, może to być dla ciebie pewna podpowiedź. Nie bój się wyrzucać nieprospektywne adresy. Jeśli chodzi o bazę danych jakość wygrywa z ilością.

 

Jeżeli chcesz poznać inne tricki porady odnośnie email marketingu, koniecznie przeczytaj też te wpisy:

70 szokujących statystyk nt. email marketingu

Najważniejsza zmiana w Twoim email marketingu. Przenieś go do Marketing Automation

Jak zwiększyć listę subskrybentów newslettera? 20 sprawdzonych sposobów na zdobycie adresów email

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]