Opowiedz mi swoją historię!

Story of successW kwiaciarni pani Karoliny nad ladą wisi pierwsze zdanie powieści Virginii Woolf: „Pani Dalloway postanowiła, że sama kupi kwiaty”. Kiedy wchodzisz, Twoje spojrzenie od razu kieruje się na tekst. Uśmiechasz się, jeżeli rozpoznałeś cytat, przypomina Ci się melancholijny klimat książki i kadry z „Godzin” Stephena Daldry’ego. Patrzysz porozumiewająco na ekspedientkę. Nawet jeśli wpadłeś tu w pośpiechu, po konwencjonalny bukiet dla teściowej, zaczynasz nieco uważniej przyglądać się otaczającym Cię kwiatom. Właśnie opowiedziano Ci historię. 

 

Marka musi mieć swoją opowieść, osobowość, która wyróżnia ją spośród innych. Jej wyjątkowy charakter powinien wyrażać się wszędzie: od formuły obsługi klienta, przez działania PR-owe i social media, identyfikację graficzną, brand hero po treść prezentowanych na stronie tekstów. Właśnie dlatego tak trudno utrzymać jej spójność w wielu kanałach. Diabeł tkwi w szczegółach: jest wiele miejsc na Twojej stronie, które mogą – oprócz pełnienia innych funkcji – przedstawiać narrację, dzielić się z użytkownikami nie tylko informacją, ale i klimatem, nastrojem, wartościami.

Oto 5 takich miejsc: zobacz, jak wyglądają na Twojej stronie. Wprowadzenie na nich zmian nie wymaga dużych nakładów, a może zmienić doświadczenie użytkownika.

1. Kontakt

Suche dane? Box na wpisanie wiadomości? To standard! Przykładem prostej, taniej zmiany, która robi różnicę, jest tekst na stronie My own bike, niemieckiej firmy, produkującej rowery na zamówienie. Na ich stronie informacje kontaktowe zostały w czytelny sposób wplecione w tekst: „Masz pytania? Wpadnij do naszego sklepu (adres). Jeżeli nie możesz, zadzwoń (numer telefony) lub napisz (mail, konta w mediach społecznościowych). Odezwiemy się w przeciągu 24 godzin!”. Połączono tu nieoficjalny styl i konkretne dane, kładąc nacisk na bezpośredni zwrot do użytkownika. Odbiorca czuje, że ktoś naprawdę chce wysłuchać jego pytań.

2. Recenzje użytkowników

Jeśli sprzedajesz wiele produktów i zamieszczasz recenzje użytkowników, możesz zastanowić  się nad ich kreatywną prezentacją. Amazon u góry sekcji komentarzy zamieszcza kilka z nich w dymkach: kojarzy się to od razu z rozmową, realną wymianą opinii. Sugeruje, że komentarze użytkowników mają znaczenie i współtworzą wspólnotę.

3.  Pop-up z zaproszeniem do czatu z konsultantem

Możesz tam wrzucić standardowy tekst i ewentualnie stockowe zdjęcie uśmiechniętego, kompetentnego pracownika obsługi klienta. Ale możesz również – jak Email Monks – spersonalizować swojego avatara i zamieścić zwięzły komunikat o tym, co oferujesz swojemu klientowi. Prezentacja konkretnych korzyści w oryginalnej oprawie graficznej daje wrażenie bardziej autentycznego kontaktu oraz wyjątkowości marki.

Możesz tam wrzucić standardowy tekst i ewentualnie stockowe zdjęcie uśmiechniętego, kompetentnego pracownika obsługi klienta. Ale możesz również – jak Email Monks – spersonalizować swojego avatara i zamieścić zwięzły komunikat o tym, co oferujesz swojemu klientowi. Prezentacja konkretnych korzyści w oryginalnej oprawie graficznej daje wrażenie bardziej autentycznego kontaktu oraz wyjątkowości marki.

4. Lokalny smaczek

Sprzedajesz swój produkt lub usługę w środowisku międzynarodowym? Wszyscy posługujemy się angielskim, ale kiedy ktoś dostrzeże i wyróżni naszą narodowość, poczujemy się jak w domu. StartUp Vitamins, sprzedający motywacyjne gadżety dla biznesu, na stronie głównej wrzucają pasek z informacją o możliwości dostawy do Twojego kraju z pozdrowieniem w Twoim języku. Komunikat „Cześć! We ship to Poland!” buduje od razu intymniejszą więź z użytkownikiem.

5. Box wyszukiwania

Możesz pozostawić go pustym, możesz wpisać w nim „Szukaj” albo … zdecydować się na tekst, który bardziej zaangażuje Twojego użytkownika. Patagonia, sklep z odzieżą sportową i turystyczną,  na swojej stronie zamieściła box, w którym obok lupy znajduje się pytanie „Czego szukasz?”. Niestandardowa formuła koresponduje z duchem wędrówki i eksplorowania oraz przykuwa oko. Aż chce się poszperać!

Jak wyglądają te pola na Twojej stronie? Co możesz zrobić, żeby wyrażały Twoją opowieść?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]