Opowiedz mi swoją historię!

Story of successW kwiaciarni pani Karoliny nad ladą wisi pierwsze zdanie powieści Virginii Woolf: „Pani Dalloway postanowiła, że sama kupi kwiaty”. Kiedy wchodzisz, Twoje spojrzenie od razu kieruje się na tekst. Uśmiechasz się, jeżeli rozpoznałeś cytat, przypomina Ci się melancholijny klimat książki i kadry z „Godzin” Stephena Daldry’ego. Patrzysz porozumiewająco na ekspedientkę. Nawet jeśli wpadłeś tu w pośpiechu, po konwencjonalny bukiet dla teściowej, zaczynasz nieco uważniej przyglądać się otaczającym Cię kwiatom. Właśnie opowiedziano Ci historię. 

 

Marka musi mieć swoją opowieść, osobowość, która wyróżnia ją spośród innych. Jej wyjątkowy charakter powinien wyrażać się wszędzie: od formuły obsługi klienta, przez działania PR-owe i social media, identyfikację graficzną, brand hero po treść prezentowanych na stronie tekstów. Właśnie dlatego tak trudno utrzymać jej spójność w wielu kanałach. Diabeł tkwi w szczegółach: jest wiele miejsc na Twojej stronie, które mogą – oprócz pełnienia innych funkcji – przedstawiać narrację, dzielić się z użytkownikami nie tylko informacją, ale i klimatem, nastrojem, wartościami.

Oto 5 takich miejsc: zobacz, jak wyglądają na Twojej stronie. Wprowadzenie na nich zmian nie wymaga dużych nakładów, a może zmienić doświadczenie użytkownika.

1. Kontakt

Suche dane? Box na wpisanie wiadomości? To standard! Przykładem prostej, taniej zmiany, która robi różnicę, jest tekst na stronie My own bike, niemieckiej firmy, produkującej rowery na zamówienie. Na ich stronie informacje kontaktowe zostały w czytelny sposób wplecione w tekst: „Masz pytania? Wpadnij do naszego sklepu (adres). Jeżeli nie możesz, zadzwoń (numer telefony) lub napisz (mail, konta w mediach społecznościowych). Odezwiemy się w przeciągu 24 godzin!”. Połączono tu nieoficjalny styl i konkretne dane, kładąc nacisk na bezpośredni zwrot do użytkownika. Odbiorca czuje, że ktoś naprawdę chce wysłuchać jego pytań.

2. Recenzje użytkowników

Jeśli sprzedajesz wiele produktów i zamieszczasz recenzje użytkowników, możesz zastanowić  się nad ich kreatywną prezentacją. Amazon u góry sekcji komentarzy zamieszcza kilka z nich w dymkach: kojarzy się to od razu z rozmową, realną wymianą opinii. Sugeruje, że komentarze użytkowników mają znaczenie i współtworzą wspólnotę.

3.  Pop-up z zaproszeniem do czatu z konsultantem

Możesz tam wrzucić standardowy tekst i ewentualnie stockowe zdjęcie uśmiechniętego, kompetentnego pracownika obsługi klienta. Ale możesz również – jak Email Monks – spersonalizować swojego avatara i zamieścić zwięzły komunikat o tym, co oferujesz swojemu klientowi. Prezentacja konkretnych korzyści w oryginalnej oprawie graficznej daje wrażenie bardziej autentycznego kontaktu oraz wyjątkowości marki.

Możesz tam wrzucić standardowy tekst i ewentualnie stockowe zdjęcie uśmiechniętego, kompetentnego pracownika obsługi klienta. Ale możesz również – jak Email Monks – spersonalizować swojego avatara i zamieścić zwięzły komunikat o tym, co oferujesz swojemu klientowi. Prezentacja konkretnych korzyści w oryginalnej oprawie graficznej daje wrażenie bardziej autentycznego kontaktu oraz wyjątkowości marki.

4. Lokalny smaczek

Sprzedajesz swój produkt lub usługę w środowisku międzynarodowym? Wszyscy posługujemy się angielskim, ale kiedy ktoś dostrzeże i wyróżni naszą narodowość, poczujemy się jak w domu. StartUp Vitamins, sprzedający motywacyjne gadżety dla biznesu, na stronie głównej wrzucają pasek z informacją o możliwości dostawy do Twojego kraju z pozdrowieniem w Twoim języku. Komunikat „Cześć! We ship to Poland!” buduje od razu intymniejszą więź z użytkownikiem.

5. Box wyszukiwania

Możesz pozostawić go pustym, możesz wpisać w nim „Szukaj” albo … zdecydować się na tekst, który bardziej zaangażuje Twojego użytkownika. Patagonia, sklep z odzieżą sportową i turystyczną,  na swojej stronie zamieściła box, w którym obok lupy znajduje się pytanie „Czego szukasz?”. Niestandardowa formuła koresponduje z duchem wędrówki i eksplorowania oraz przykuwa oko. Aż chce się poszperać!

Jak wyglądają te pola na Twojej stronie? Co możesz zrobić, żeby wyrażały Twoją opowieść?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]