Nowy moduł organizowania wydarzeń w SALESmanago Marketing Automation

W czerwcu 2013 roku w systemie SALESmanago Marketing Automation pojawił się moduł pozwalający na sprawne zrealizowanie zapisów na wydarzenie, wraz z automatycznymi potwierdzeniami, przypomnieniami i zarządzaniem listą gości. Od niedawna w SALESmanago dostępna jest jego nowa wersja, która oferuje większe i nowe możliwości. Wśród nowości pojawiły się wydarzenia cykliczne, lepsze wsparcie płatności i potwierdzeń rejestracji.

Nowa wersja modułu do zarządzania wydarzeniami pozwala w prosty sposób zorganizować proces rejestracji na wydarzenie, obsłużyć płatność, zautomatyzować komunikację wokół wydarzenia i zsynchronizować je z pozostałymi działaniami marketingowymi.

Organizujemy wydarzenie z SALESmanago Marketing Automation

Krok 1: Podstawowe informacje o wydarzeniu

Organizację wydarzenia w SALESmanago Marketing Automation zaczynamy od podania podstawowych parametrów. W dziale „KOMUNIKACJA” znajdziemy moduł „Wydarzenia”, a w nim przycisk „dodaj wydarzenie”. Teraz definiujemy podstawowe parametry:

  • Nazwa – będzie ona wyświetlana na liście wydarzeń w systemie(1)
  • Nazwa wydarzenia –  (2)
  • Właściciel – konto użytkownika w systemie do którego mają być przypisane osoby, które dokonały rejestracji (3)
  • Tagi – oznaczenia, które zostaną przypisane do kart kontaktu osób  dokonujących rejestracji(4)
  • Grupa – wydarzenia mogą być grupowane. Dzięki czemu łatwiej jest nimi zarządzać(5)
  • Aktywne – po zaznaczeniu checkboxa możliwa będzie rejestracja w formularzu wydarzenia(6)

Następnie definiujemy główne wydarzenie. Jeśli organizujemy pojedynczy event to podajemy tutaj jego parametry. Jeśli będzie to  seria wydarzeń to podajemy dane dotyczące pierwszego z serii.

  • Miasto i miejsce – określamy lokalizację(7)
  • Data rozpoczęcia i zakończenia – początek i koniec wydarzenia(8)
  • Koniec zapisów – po tej dacie formularz rejestracji automatycznie się wyłączy(9)
  • Max uczestników – po osiągnięciu tej liczby formularz rejestracji automatycznie się wyłączy(10)
  • Płatność i szczegóły płatności – jeśli udział w wydarzeniu jest płatny i chcemy zbierać dane do płatności w formularzu zaznaczamy dwa razy „tak” i  w wybranym formularzu umieszczamy komendę $payment$, w miejsce której umieszczony będzie formularz danych do płatności (dane potrzebne do faktury, np. NIP)(11)
  • Rejestracja otwarta – przy ustawienie tak, rejestracje nie muszą być potwierdzone przez administratora, w tym wypadku użytkownika z pozycji 3.

Punkt 13 to nowość w module organizowania wydarzeń. Dzięki niemu możemy stworzyć cykliczne lub powtarzające się wydarzenia. Po naciśnięciu przycisku pojawią się ustawienia dla kolejnego wydarzenia(Rysunek 2.).

Podajemy odpowiednio nazwę kolejnego wydarzenia, lokalizację, datę, liczbę uczestników oraz definiujemy oznaczenie (tag), który ma być przypisany do osób zarejestrowanych na nie. Powtarzając ten schemat możemy ustawić dowolnie długi zestaw wydarzeń.

Krok 2: Przygotowujemy formularz rejestracji

Zaczynamy od pierwszego formularza (rys. 3. pkt. 1), który jest głównym formularzem rejestracji i wymaganym elementem. Rozwijamy ustawienia i zyskujemy dostęp do przygotowania samego formularza rejestracji oraz strony wyświetlanej po wypełnieniu pierwszego formularza. Co ważne w pierwszym formularzu możemy zapytać tylko o część potrzebnych informacji o resztę dopytamy w drugim, który wyświetli się osobą, które klikną w link potwierdzający w mailu. Przy tworzeniu formularza mamy dostęp do pełnego kodu html i możliwości wykorzystania styli css. Same pola do uzupełnienia umieszczamy korzystając z opcji „insert placeholder”(rys.4 pkt.1) > event management.(rys.4 pkt.2)

Gdzie możemy automatycznie wstawiać odpowiednie standardowe pola (rys.4 pkt.3) wśród nich znajdziemy między innymi: imię, nazwisko, email, telefon i pozostałe standardowo dostępna na karcie kontaktu. Możemy również tworzyć własne nie standardowe pola. W tym celu używamy opcji „custom input, dictionary lub checkbox” (rys.4 pkt.4). Jeśli potrzebujemy zwykłe pole do uzupełnienia wybieramy „custom input” i określamy jego nazwę, np. branża. W sytuacj, w której chcielibyśmy aby pole automycznie uzupełniało się na podstawie pierwszych wpisywanych liter, wtedy wybieramy „dictionary”, określamy nazwę pola i nazwę słownika z którego system będzie starał się dopasować podpowiedź. Natomiast jeśli potrzebujemy checkbox, to naturalnie wybieramy „custom checkbox” i określamy jego nazwę. W efekcie otrzymujemy:

Co po wklejeniu wygenerowanego kodu <iframe> na stronie WWW wygląda tak:

Aby cały mechanizm odpowiednio pracował musimy jeszcze ustawić wiadomość potwierdzającą zapis, czego dokonujemy w części „ustawienia maila potwierdzającego” (rys. 3. pkt. 4).  Tutaj kolejno ustawiamy konto e-mail (rys.X pkt.1), z którego chcemy wysyłać potwierdzenia. Następnie podajemy temat wiadomości (rys.X pkt.2) i tworzymy samą wiadomość pamiętając, o tym że musi się w niej znaleźć komenda $optin$, w miejsce której trafia automatycznie link potwierdzający rejestrację.

Teraz zapisujemy wydarzenie (rys.X pkt.4) i możemy umieszczać formularz rejestracji na stronie WWW wydarzenia.

Krok 3. System zbiera zapisy i tworzy listę gości

Informacje o osobach, które dokonały zapisu na konkretne wydarzenie prezentowane są w formie listy zapisanych osób na karcie wydarzenia (rys.X) z podziałem na poszczególne edycje wydarzenia. Z poziomu tej listy możemy przejrzeć szczegóły zapisu oraz przejść bezpośrednio do karty kontaktu w module CRM SALESmanago. Dodatkowo na karcie kontaktu przechowywana jest historia zapisów danego kontaktu na poszczególne wydarzenia. Uzupełniający otrzyma na podany adres email prośbę o potwierdzenie wypełnienia formularza. Równocześnie zostanie dopisany do kontaktów w SALESmanago Marketing Automation oraz rozpocznie się jego monitorowanie przez system. Czyli system zacznie zbierać informację o jego zachowaniu na stronie internetowej firmy, reakcji na wiadomości email, etc. Po kliknięciu w link dany kontakt zostanie przekierowany do drugiej części formularza na stronie WWW wydarzenia. Tutaj możemy poprosić go o bardziej szczegółowe dane lub wyświetlić mu stronę z podziękowaniem za rejestrację i potwierdzenie zapisu.

Krok 4. Automatyzacja komunikacji z uczestnikami

Każdorazowy zapis na konkretne wydarzenie powoduje przypisanie tagu do konkretnego kontaktu. Teraz tylko od nas zależy jak system ma zareagować. Przypisanie tagu może wywołać szereg automatycznych akcji takich jak:

  • zwiększenie scoringu kontaktu;
  • wysłanie przypomnienia o zbliżającym się terminie wydarzenia;
  • wysłanie materiałów po skończonym wydarzeniu;
  • automatyczne zaproszenia na kolejne wydarzenia organizowane przez firmę, itp.

Odświeżona funkcjonalność w systemie SALESmanago Marketing Automation pozwala w pełni profesjonalnie przeprowadzić rejestrację na organizowane wydarzenie, zarządzać listą gości i co najważniejsze wszystkie pozyskane informacje zostają automatycznie przypisane do profili kontaktów. Dzięki czemu zyskujemy pełniejszą wiedzę o potencjalnych klientach i możemy ją wykorzystać przy tworzeniu i realizowaniu kolejnych działań marketingowych i sprzedażowych.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.