Nowość! SALESmanago wylicza wartość sprzedaży i konwersję z e-mail marketingu i reguł automatyzacji.

Dwa miesiące temu informowaliśmy o nowych funkcjonalnościach pozwalających na dokonywanie zaawansowanej analityki wysyłek e-mail. Rozwinęliśmy szczegółowe statystyki zarówno godzinowe jak i dobowe otwarć i kliknięć, a także statystyki domen. Obecnie poszliśmy o krok dalej, uruchamiając kolejną funkcjonalność – opierając się na danych transakcyjnych, system będzie w stanie z każdej wysyłki mailingu zebrać dane w postaci analityki konwersji sprzedażowej wraz z kilkoma dodatkowymi danymi statystycznymi.

 

 

 

 

Wysyłając mailing ręcznie z systemu lub poprzez reguły automatyzacji, otrzymujemy następujący pakiet informacji:

 

1. Przykładowa analityka konwersji sprzedażowej dla wysyłki masowej:

2. Przykładowa analityka konwersji sprzedażowej dla indywidualnych e-maili wysłanych z reguł automatyzacji:

Wśród statystyk podstawowych klient SALESmanago widzi:

 

•  stosunek ilości wiadomości planowanych do tych wysłanych

•  liczbę osób wypisanych z wysyłki

•  wskaźnik OR (ang. Open Rate) – mówiący o ilości otwartych maili

wskaźnik CTR (ang. Click Through Rate) – określający dokładną ilość kliknięć w obrębie maila (np. w link do strony sklepu)

Oprócz tego, system wychwyci tak zwane miękkie i twarde zwrotki. W praktyce dostajemy konkretny komunikat, jaka ilość maili nie dotarła do klientów ze względu na przykładowo – przepełnioną skrzynkę odbiorczą adresata (zwrotki miękkie), a jaka ilość z uwagi na np. błędny adres e-mail (zwrotki twarde).

Natomiast jeśli chodzi o statystyki szczegółowe dotyczące konwersji:


•  ogólna wartość transakcji – czyli suma wszystkich transakcji dokonanych przez klientów, którzy dostali od nas wcześniej mailing

minimalna, średnia oraz maksymalna wartość zakupów – dostajemy także informacje odnośnie ilości dokonanych transakcji z wyszczególnieniem tych trzech rodzajów danych

•  konwersja jaką osiągnęliśmy wysyłając nasz mailing – jak widać prawie 4,5 % klientów w przypadku mailingu ręcznego i blisko 13% z reguł automatyzacji, którzy kliknęli  w link po otrzymaniu od nas maila zrobiło zakupy na kwoty – odpowiednio 7  i prawie 30 tysięcy złotych.

Jak uzyskać analitykę konwersji sprzedażowej w SALESmango:

Moduł ten bazuje na danych transakcyjnych przesyłanych do SALESmanago bezpośrednio z platformy sklepowej lub systemu ERP.  Podłączenie danych transakcyjnych do systemu polega na prostej integracji z wykorzystaniem API SALESmanago.  Dzięki takiemu połączeniu informacje o dokonywanych zakupach automatycznie trafiają do SALESmanago i są zapisywane na karcie kontaktu.

 

Podsumowanie

To kolejna funkcjonalność, która pozwala Ci zmierzyć skuteczność przeprowadzonych działań marketingowych. Mając tak szczegółowe dane transakcyjne i konkretne wskaźniki konwersji, jesteśmy w stanie planować kolejne kampanie e-mail marketingowe o wiele dokładniej i efektywniej. Tego typu informacje to konkretna odpowiedź na potrzeby marketerów, którzy nareszcie uzyskują kluczową informację – jakie przychody przyniosły przeprowadzane przez nich kampanie.

Dzięki temu będą w stanie zdecydowanie lepiej dysponować budżetem przeznaczonym na marketing oraz optymalizować planowane wydatki.

Więcej na temat Marketing Automation!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]