Nowe książki o marketingu (lipiec 2015). 5 najciekawszych pozycji

forefront of a group of books stacked

Jak co miesiąc, mamy dla Was zbiór najnowszych i najciekawszych publikacji o marketingu. Dzielimy się z Wami tym, co upolowaliśmy w księgarniach. Będzie o social media, marketingu przemysłów kreatywnych, sekretach sukcesu Disneya oraz o najważniejszej kompetencji każdego sprzedawcy. Gotowi?

 

1. Agile Selling: Get Up to Speed Quickly in Today’s Ever-Changing Sales World

 

Sporo mówimy o zmianie roli marketerów, ale kompetencje sprzedawców także ulegają zmianie. Kim muszą być dzisiaj? Jakie umiejętności są dla nich kluczowe?

Jill Konrath mówi, że najważniejszą cechą sprzedawców jest dziś szybkość adaptacji do nowych warunków. Musimy cały czas uczyć się nowych rzeczy, przyswajać nowe informacje. Środowsiko, w którym funkcjonujemy, zmienia się z zatrważającą szybkością: nasza konkurencja cały czas ewoluuje, pojawiają się nowe podmioty i nowe funkcjonalności, które trzeba bacznie obserwować.

Umiejętność szybkiego uczenia się to według autorki kluczowa umiejętność sprzedawcy, która przesądza o jego sukcesie. W książce pokazuje, jak zdobyć tę umiejętność i jak budować pożyteczne nawyki.


Dowiedz się, jak stworzyć niezwykłe doświadczenie zakupowe. Pobierz ebooka za darmo.


2. Inside the Disney Marketing Machine: In The Era of Michael Eisner and Frank Wells

Lorraine Santoli opowiada o swojej pracy w Disney w okresie 1984 – 1994, kiedy nastąpił wielki ponowny rozkwit firmy po latach stagnacji i przeciętnych kreacji.

Opowiada o niezwykłych, zapierających dech w piersiach kampaniach, jakie tworzyła dla marki, oraz zdradza sekret ich sukcesu – synergii (bliska współpraca wszystkich spółek, cross-promocje), oraz przedstawia filozofię marketingu Disneya: „Markteting Is Everything, and Everything Is Marketing”.

 

3. Valuable Content Marketing: How to Make Quality Content Your Key to Success

W drugim, uzupełnionym wydaniu książki Sonja Jefferson i Sharon Tanton podają receptę na marketing treści, zawierające szereg praktycznych porad dotyczących wszystkich etapów tworzenia i dystrybucji. Przystępna, czytelna i łatwa do zaadaptowania pozycja.

Ciekawe są też uzupełnienia, które zrobiły autorki we wznowieniu: pokazują one, co zmieniło się przez te 3 lata od pierwszego wydania i jakie nowe problemy pojawiły się na horyzoncie marketera. Jednym z nich jest nadprodukcja treści: marketerzy uznali, że skoro content is the king, zaczęli poświęcać jakość na rzecz ilości. To ślepa uliczka. Inna jest też rola mediów społecznościowych.

 

4. Marketing In Creative Industries: Value, Experience and Creativity

Przed jakimi specyficznymi problemami stoi marketing w przemysłach kreatywnych? Na to pytanie odpowiada Gabriele Troilo w obszernym kompendium. Z uwagi na kompleksowość ujęcia, ta pozycja prawdopodobnie stanie się podręcznikiem akademickim. Wyczerpująca wiedza połączona została z praktycznymi poradami i wieoloma studiami przypadku.

Dla pracowników branż kreatywnych pozycja obowiązkowa – nie istnieje inna książka, która w równie pełny sposób podejmowałaby problem.

 

5. Shareology: How Sharing is Powering the Human Economy

Ludzie od zawsze dzielili się ze sobą tym, co dla nich wartościowe – na tym opiera się nasza cywilizacja i nasza ekonomia. Dlatego internet i nowe technologie powinniśmy rozpatrywać jako kontynuację tej odwiecznej praktyki, a nie jako nowinkę, która oddziela ludzi od siebie i odbiera im kontakt z innymi.

Bryan Kramer, autor m.in. słynnego „There is No B2B or B2C: It’s Human to Human #H2H”, pisze o tym, że modele komunikacji oferowane przez social media możemy zrozumieć jedynie wtedy, kiedy zobaczymy w nich kontynuację pragnienia dzielenia się. Książka składa się z dwóch części: jedna ma charakter eseistyczny i przedstawia tezę o uniwersalności dawania, zaś druga dotyczy praktycznych porad: jak funkcjonować w social media, by być zauważonym – i szerowanym

 

Którą z nich chcielibyście przeczytać?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]