Jak co miesiąc, podsumowujemy dla Was nowości wydawnicze. Co powinno trafić na listę lektur marketera w czerwcu? Wybraliśmy 5 pozycji, a wśród nich książki o marketingu na rynku usług prawniczych, przekształcaniu własnej sztuki w biznes, prawdziwej innowacyjności i kulisach social media. Zajrzyjcie do nas przed wizytą w księgarni!
Peter Thiel, Zero to One: Notes on Start Ups, or How to Build the Future
Jak działa prawdziwa innowacja? Polega na tym, że tworzysz coś nowego. Naśladowanie znanych start-upowców nie ma zupełnie sensu, bo clou tkwi w powoływaniu do życia czegoś, czego przedtem nie było. Ale jak stworzyć coś w miejscu, gdzie przedtem nie było nic? Tym zajmuje się w swojej książce Thiel, łącząc swobodnie praktyczne porady i filozoficzne spojrzenie. Sam zaprawiony w start-upowych bojach (m.in. PayPal, LinkedIn, Facebook, Yelp; był również producentem filmu „Thank You for Smoking”), dzieli się z czytelnikami nie czczą spekulacją, ale wiedzą potwierdzoną wieloletnim doświadczeniem.
Jeśli jesteście sceptyczni, to powiemy tylko, że książkę poleca Nassim Nicholas Taleb, autor m.in. Black Swan i Antykruchości.
Ken Hardison, Systematic Marketing: How To Grow Your Firm Without Losing Your Mind
Ken Hardison nie jest marketerem: będąc prawnikiem, chciał znaleźć skuteczną metodę pozyskiwania nowych klientów– skutecznie, skoro ma największą kancelarię w swojej dyscyplinie w Karolinie Północnej.
Wartość tej książki jest podwójna: po pierwsze, dotyczy nowego modelu uprawiania marketingu (stworzonej przez Hardisona koncepcji marketingu systematycznego), po drugie, co może ważniejsze, specyfiki komunikacji z potencjalnym klientem na tak nietypowym terenie jak rynek usług prawnych. Jeżeli szukacie porad w tym zakresie, ta pozycja może się okazać niezwykle przydatna.
Natasha Wescoat, The Artist Blueprint Plan: Craft a Successful Art Business
„Jestem artystą, więc nie mam głowy do tak przyziemnych spraw, jak biznes, marketing czy inne głupoty. A teraz wybaczcie, że Was opuszczę, ale muza mnie nawiedziła”. Czy bycie twórcą pociąga za sobą takie podejście? Niekoniecznie. Wescoat przekonuje – zarówno swoim życiowym przykładem, jak i niniejszą książką – że można zarabiać na własnej sztuce.
Malowanie czy pisanie może stać się Twoja pracą na pełny etat, dając spełnienie twórcze oraz zadowalający dochód. W książce sporo praktycznej wiedzy, głównie dla artystów-plastyków.
Chip Kidd, Judge This
„Tylko powierzchowni ludzie nie oceniają po pozorach”, powiedział przewrotnie Oscar Wilde. Pierwsze wrażenie jest wszystkim – to ono decyduje, czy dane zjawisko postrzegamy jako wyjątkowe. O tym jest ta ksiażka.
Chip Kidd jest charyzmatycznym grafikiem, autorem m. in. kultowych okładek książek (zobacz). Jeśli – tak jak my – uwielbiasz jego dzieła, polecamy ten album. Złośliwi powiedzą, że to po prostu bardzo długa prezentacja slajdów (prace graficzne + niewielka ilość tekstu), ale warto je zobaczyć. Książka raczej do oglądania niż do czytania, więc nie decydujcie się na ebooka.
Świetna na nieco snobistyczny prezent.
Nick Bilton, Twitter. Prawdziwa historia o bogactwie, władzy, przyjaźni i zdradzie
Po polsku ukazało się właśnie tłumaczenie książki Biltona, dziennikarza „New York Timesa”, który wykonał potężna robotę materiałową, dokopując się do oryginalnych wpisów, przeglądając masę archiwalnej dokumentacji czy wysłuchując godzin wywiadów, wszystko po to, by zobaczyć, co naprawdę stoi za kulisami jednego z największych mediów współczesnego świata. Podobnie jak ujrzeliśmy smutną historię o rywalizacji i zerwanych przyjaźniach za kulisami Facebooka, tak i też Twitter ma swoją ciemną stronę.
Dla wszystkich zafascynowanych social media – pozycja obowiązkowa!