Własnoręcznie zebrana lista adresowa to jeden z ważniejszych kapitałów w każdej firmie i fundament skutecznego e-Mail Marketingu. Wbrew pozorom baza kontaktowa to dość żywy zbiór, o który musimy stale dbać. Bez utrzymywania odpowiednich relacji z adresatami i zasilania jej wysokiej jakości treściami. Zaniedbanie tego spowoduje stagnację lub w najgorszym wypadku kurczenie się bazy adresowej. Jak więc skutecznie ją budować?
Wszystkie działania z zakresu lead generation, można podsumować w bardzo prosty sposób. Pozyskaj informacje o kontakcie i skontaktuje się tymi, którzy chcą dokonać zakupu. Obecnie mamy szeroki wybór wśród przeróżnych metod pozyskiwania nowych kontaktów i komunikacji z nimi. Jednakże, kanał e-Mail ma jedną przewagę. W sposób zerojedynkowy zmusza klienta do reakcji na naszą wiadomość. Informacja jest prosta, klient otworzył wiadomość lub nie, kliknął w treść lub nie. Nie ma tutaj niepewności. Tylko jedna rzecz może stanowić niewiadomą. Czy wysłana wiadomość dotarła do skrzynki odbiorczej adresata? MarketingSherpa zapytało w swoim badaniu: „Jakich metod używacie, aby zapewnić sobie wysoką dostarczalność?”. Przedstawiamy wyniki tego badania.
„Content is the king”
Każde z tych działań ma zbliżony cel, którym jest zachęcenie potencjalnych klientów do zapisania się na wysyłki e-mail. Jeszcze jedna rzecz łączy wyniki tych badań. Jeśli spojrzymy na najpopularniejsze odpowiedzi szybko zauważymy, że skupiają się wokół tworzenia i dostarczania treści. W sumie dostarczanie dobrej jakości treści sprawia, że ludzie chętniej zapisują się na jej otrzymywanie, szczególnie jeśli dopasujemy ją do ich potrzeb. Wysokiej jakości treści to najpopularniejszy sposób na rozbudowę bazy mailingowej w wypadku 29% ankietowanych. Często treści przekazywane w formie wiadomości, artykułów i ebooków wspierane są przez webinary. Seminaria online pozwalają bezpośrednio spotkać się z potencjalnym klientem i dlatego są na drugim miejscu.
Promocje, zniżki, rabaty
Po pierwszych dwóch typowo “contentowych” działaniach kolejne pozycje okupują wszelkiego rodzaju gratisy. Loterie, kupon rabatowe czy karty podarunkowe bardzo dobrze sprawdzają się w roli bodźców motywujących potencjalnych klientów do zapisu w bazie. Jednakże jest to narzędzie, którym należy rozsądnie się posługiwać. Zbyt agresywna promocja lub w zbyt małym stopniu powiązana z profilem firmy może przynieść niezamierzony negatywny efekt. Musimy pamiętać, że dobra lista adresowa to lista zawierająca osoby zainteresowane oferowanymi produktami i usługami i chętne na otrzymywanie od nas informacji. Jeśli zaproponujemy niedopasowaną do firmy nagrodę to okaże się, że w naszej bazie pojawi się sporo adresów ale nie będą one zainteresowane ofertą naszej firmy, jedyne co ich tak naprawdę zainteresowało to możliwość zdobycia nagrody. Dlatego też tego typu taktyki były niżej w badaniu. Wszelkiego rodzaju opracowania od razu łączą adresata z firmą. Natomiast w wypadku wszelkich gratisów ciężej jest wywołać jednoznaczne połączenie z ofertą firmy i zebrać wartościowe adresy.
Podobne artykuły
4 taktyki zwiększające skuteczność e-Mail Marketingu w Marketing Automation
7 zasad pozwalających skutecznie testować i doskonalić wysyłki e-mail