Lead Nurturing to jeden z najważniejszych procesów w Twojej firmie. Proces ten to nic innego jak przygotowanie pozyskanych kontaktów do zakupu. Jest on bardzo ważny, ponieważ blisko 80% pozyskanych kontaktów nie jest jeszcze gotowych do dokonania zakupu. Przeanalizujemy raport MarketingSherpa 2012 Lead Generation Report i postaramy się wskazać najlepsze sposoby realizowania kampanii Lead Nurturing.
Według badania firmy Forrester Research na temat efektywności programów Lead Nurturing: „Dobrze przygotowany program Lead Nurturing może zwiększyć współczynnik konwersji na pozyskiwanych leadach nawet o 50% przy jednoczesnym obniżeniu kosztu pozyskania Leadu do 30%.” Dlatego też warto zastanowić się w jaki sposób docierać do swoich klientów z treściami w ramach programu Lead Nurturing.
Przeprowadzone Badanie MarketingSherpa 2012 Lead Generation dotyczy najważniejszych trendów w pozyskiwaniu kontaktów o najwyższej jakości. Na potrzeby badania zebrano dane od 1915 organizacji, przez co było to największe badanie dotyczące pozyskiwania kontaktów. Największa próba to również najpełniejszy obraz na temat stosowanych technik lead generation i obsługi kontaktów.
Dzisiaj przyjrzymy się wynikom dotyczącym najefektywniejszych kanałów do realizowania kampanii Lead Nurturing. Oczywiście dobranie odpowiedniego kanału to nie wszystko. Bardzo istotnym jest aby dostarczać potencjalnym klientom treści dopasowane do ich zainteresowania, w sposób jakiego oczekują oraz w odpowiednim momencie. Jednak, na ten temat porozmawiamy przy innej okazji. W celu określenia najlepszego kanału komunikacji zadano respondentom pytanie: Które z poniższych kanałów były najefektywniejsze w procesie Lead Nurturing.
Najważniejsze wnioski:
• e-Mail Marketing to nadal najlepszy kanał do komunikacji z konsumentami. Jednakże tylko wtedy kiedy łączymy go z Marketing Automation;
• nowe kanały komunikacji takie jak infografiki i podcast wykazują się niską skutecznością;
• materiały edukacyjne, artykuły oraz webinary – to taktyki skuteczne ale najlepiej sprawdzają się w kontaktach B2B.
Skuteczność eMail Marketingu może z bogatych możliwości monitorowania i analizowania komunikacji tym kanałem. W wypadku e-maila najłatwiej jest spersonalizować komunikację oraz dynamicznie dopasowywać treść do profilu adresata, przez co osiąga się najlepsze efekty.